Klubb Kaliber Fyller 5, rapport 1/3: Amanda Jenssen

Det började med att vi hörde Amanda Jenssen in genom fönstret. "Vad fan!" tänkte vi, "Hon ska ju inte börja förrän vid tre!". Då var klockan halv två ungefär. Vi kommer fram till att det helt enkelt inte kan vara något annat än soundcheck och lugnar ner oss.
Den kvinnliga holländaren ringer. Jag svarar skitnervöst och pratar ett par ord med henne. Hon säger att hon ska hålla utkik efter mig när jag kommer ner för att lyssna på Jenssen och jag blir skitnervös och alldeles skakis. Allvarligt, skakis! Jisses.
Hur som helst så kom vi iväg och vandrade ner till festivalområdet. Jag var jättenervös. Vi kom in, fick band och sådär och efter att ha gått ett stenkast eller så kommer en mycket glad liten kvinna fram till oss. Det är M, som mycket glatt och trevligt hälsar och jag får ett mycket gott intryck av henne. Hon ber oss att försöka ta oss längst fram på Within Temptation, så det blir att springa dit en timme innan eller så för att få en bra plats...

Ah, ja. Och så Amanda. Jag gick dit med ganska låga förväntningar, ska erkännas. Med tanke på hur hon låtit när hon sjungit i Idol och sådär tänkte jag att det kunde låta lite si och så. Men vet ni, det var jättebra. Det är sällan jag känner att jag vill dansa på konsert, men nu kändes det så. Det var inte så tätt packat med folk dock och publiken var svårflörtad som fan, men jag tyckte det var bra. Riktigt bra. Hon har härlig röst, härligt gung i låtarna och ett härligt sätt. Så Naia och jag stod och smådansade lite, klappade, sjöng och hade oss. Det var riktigt trevligt.

Så, Vad får Amanda Jenssen för poäng på en skala från 1-5?
...Minst 4! Om inte 5 till och med, tyckte riktigt bra om det. Ingen falsk ton så vitt jag hörde och bara härligt, härligt! Ingen playback eller singback där inte. Alla instrument var riktiga och hon var riktigt riktig hon också. Avslutningen med Hallelujah var även den en trevlig upplevelse. Mycket fint, mycket bra.
Well done, lady Jenssen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0