En fin lördag och ridtur i skymningen

Idag har varit en fin dag. Ja, förutom att jag vaknade vid fem över halv nio av att jag drömde om en massa eld och människor som skrek och jagade mig med brinnande, galna facklor. Usch, jag avskyr verkligen att drömma mardrömmar, och jag har gjort det nästan konstant i två år. Det är inget vidare. Särskilt inte när någon försöker mörda mig, eller jag mörda någon. Nej, sådant slipper jag helst.
Men annars har det varit en fin dag som sagt. Naia verkar ha den underliga inverkan på mig att jag alltid vaknar före nio när jag är med henne. Jag begriper inte varför, men jag har gjort det varenda gång...utom en, när jag sov till 13 minuter över tio. Den gången blev jag riktigt chockad.

Idag har vi kört bil som dårar. Eller, Naia har kört bil som en dåre och jag har åkt med. Först körde vi och handlade åt mamma, sedan körde vi och hämtade syster och syster-pojkvän vid bussen, sedan körde Naia (utan mig den gången) och lämnade mor och styvfar vid bussen, och snart ska hon köra iväg igen. Den här gången för att lämna syster och syster-pojkvän i stan och hämta mor och styvfar där de är och dansar. Men någon (i det här fallet jag) måste stanna hemma hos ungarna och tråka istället, så hon får köra "själv". Jag hoppas de ger henne bra betalt...

Det har varit varmt. Så in i helvete. I morse red vi en runda på de små hästapållarna och höll på att dö av värmeslag. Annars har vi mest suttit ute på gräsmattan med datorerna och latat oss - underbart, underbart... - och haft allmänt rätt trevligt. Bortser man från störiga barn och annat, samt att Naia blev stucken av en geting så...

Efter att vi ätit middag kilade vi ut i stallet och gjorde iordning hästarna igen. Solen hade masat sig ned från brännpunkten, det blåste lite och luften kändes svalare. Det var skönt, luktade gott i luften och var...som det ska vara. Så det blev en ganska pratberikad uteritt medan mörkret föll. Galopperade gjorde vi också, och det var länge sedan jag gjorde det, så det var lite av en...upplevelse. Skönt. Härligt. Uuunderbart!

Nu sitter jag och sörplar i mig lite te. Båda har duschat, är rena och fina och väntar på att glassen ska bli lite mindre stenhård så att vi kan äta lite av den. Naia sitter och skriver del 32 på Om Du Hänger Ennaia, och jag är trött som en urlakad disktrasa. Annars är läget bra.

Ah ja. Jag skulle ut och hämta glassen för en stund sedan medan Naia stod i duschen. Jag var påväg ut genom dörren, men stannade till och hojtade genom toadörren.
Jag: Tänk om jag blir bortrövad av någon knarkare eller något när jag är därute.
Naia: Då ringer vi till Skabbis!
Jag: Det tycker jag. (Paus) Jag har faktiskt lite lust att gifta mig med honom, på riktigt.
Naia: Ja, men det finns liksom ett visst problem med just det.
Jag: Att han inte existerar.
Naia: Mm.
Jag: Jaja. Det är överkomligt!


Nu ska jag se om glassen har tinat upp lite.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0