Ett glas Bamyl och hägningsplaner

Jag sitter här i pappas lägenhet, ensam tillsammans med mina tankar och ett glas Bamyl. Känns ju uppmuntrande, tycker ni inte? Huvudvärken verkar inte vilja ge med sig, och eftersom den här smörjan fungerade igår (efter tre timmar och två tabletter, vill säga, och då gav värken sig aldrig helt ens...) så tänkte jag att det kanske går idag också. Kan vara värt ett försök. Behöver nog byta låt dock, för att inte börja grubbla också och få än mer huvudvärk av det. Just nu är det Alanis Morissettes "Torch" som strömmar ur mina lurar. Jag tror minsann att jag ska byta till lite Kung Fu Fighting istället...
Gillar inte att vara sjuk.

Sådär. Song changed.

Hägningsplaner var det. Vi börjar nämligen närma oss klimax i "Om Du Hänger Ennaia", och jag måste tänka ut hur jag ska hänga henne på ett sätt som verkar trovärdigt och fullt genomförbart. Är dock lilla frugans tur att skriva nu, så jag har ett helt stycke på mig att fundera över det. Risken är väl bara att jag börjar grubbla över min man istället...

Min man? Va? Vet ni inte vem det är? Men kära någon... Det är ju Skabbis! Vad? Har ni inte hört talas om honom?
I sådana fall känner ni inte mig... ;)
Han brukar slinka in både här och där när jag pratar, så har ni inte hört om honom än...!
...Så kanske ni kan läsa om honom istället. Ja, om ni inte får höra allt muntligt, vill säga.

Jag räknar dagarna (eller ja, det där var en liten lögn, för jag började inte räkna dem förrän nu...). Först till den 25 juli, när det blir eventuell trip till Växjö för att hälsa på fru-dottern och köpa körsbärste och kanske chilite, prata skit, säkert skriva och - det bästa av allt (i alla fall för hennes del) - Diska! Sedan blir det räkning tills den 31 juli, eller om det blir den 1 augusti. Då blir det resa till Mariestad med lilla frun. Sedan, den 2:e, blir det Klubb Kaliber Fyller Fem, med Within Temptation (!) och filmad intervju (!!!) med en hög holländare som vill prata med några svenska fans om bandet och musik i allmänhet, samt om Holland. Ska bli så spännande! Känns jättestort att ha blivit utvald till något sådanthär. Och René, killen på det här vad-företaget-nu-hette-som-han-jobbar-på-men-jag-har-för-mig-det-var-något-med-tv-för-familjer-och-annat-löst-folk som jag pratat i telefon med, är jättetrevlig och blev jätteintresserad av mitt skrivande, med mera. Det här kan nog bli riktigt roligt.
Har jag riktig megatur kanske jag får träffa bandet också. Man kan ju hoppas! Fast det bästa är såklart att träffa frun ;). Och Loopy. Ska bli roligt att se om hon kommer ihåg mig.
Övriga band den dag jag har biljetter till är: Amanda Jenssen, Mange Schmit (ingen aning om vad det är...), Takida och Wolfbrigade (ett så bra namn till ett PUNKBAND! Inte bra, inte bra...). Och så höjdpunkten, Within Temptation, från 22 till midnatt!

Nej, vet ni vad. Nu har jag inte tid med det här längre. Bamylen är uppdrucken och Skabbis vill bli skriven om, så jag måste tyvärr lyfta på hatten, bocka och buga och säga hej.


Från mig alla (mig alla betyder ungefär mig och alla mina karaktärer) till er alla, en riktigt bra dag utan huvudvärk
Er tillgivna
Shass


Kommentarer
Postat av: Mandan

PUSS

2008-07-18 @ 14:10:52
Postat av: Tant Anna

Vad myssigt att du har en liten fruga :-)

2008-07-19 @ 19:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0