Årets...

ÅRETS START: Kunde varit sämre. :)
ÅRETS BÄSTA: Lilla Röds födelse. Mötet med Jorn också. Har aldrig förut träffat en människa som gjort så otroligt stort intryck på mig. Det var en upplevelse jag sent kommer glömma. Att träffa Gotthard-grabbarna var också en omskakande händelse, men inte lika världs-upp-och-ner-vändande som mötet med Jorn.
ÅRETS SÄMSTA: Isens bortgång. Vila i frid älskade vän…
ÅRETS ROLIGASTE: Jag kan nog inte sätta fingret på något specifikt sådär. Det har hänt många roliga saker i år.
ÅRETS SORG: Isen. Saknar henne något så vansinnigt och tänker på henne varje dag. Sörjer också den tid vi kunnat haft som vi aldrig hade och den vi aldrig kommer få.
ÅRETS KÖP: Det är en del. En hel del skivor, en svart Fender-mandolin samt konsertbiljetter till Jorn (Sverige sep. 09), Gotthard (Hamburg nov. 09 och Sverige feb. 10) och Within Temptation (April 10), samt troligtvis någon gång senare idag även Sweden Rock 2010. Alla StarWars-episoderna också, ska tilläggas. Usch så mycket pengar jag slängt ut på ”onödigheter”…
ÅRETS SKVALLER: Pass.
ÅRETS SAKNAD: Isen.
ÅRETS LÄNGTAN: Jag tror att det jag i genomsnitt längtat allra mest efter det här året har varit en kram. Så många många många gånger har jag velat ha en kram, så mycket att det gjort ont.
ÅRETS KÄRLEK: Världens finaste lilla Röd! Miiinminmin!
ÅRETS HAT: Psykavdelningen som delvis är skyldiga till att en av mina vänner inte finns mer.
ÅRETS SJUKDOM: Svininfluensan bordet det stå här, va? Men den har jag inte haft… Så vi säger magkatarr.
ÅRETS SKADA: Översträckning av och, antar jag, lätt förslitning på överrörliga leder. Axlar och armbågar rör det sig om… Har hejdat mig från att träna karate i två månader nu.
ÅRETS HÖJDPUNKT: Kan det bara ha en höjdpunkt? Nä. Se ”ÅRETS BÄSTA”.
ÅRETS BRÅK: Inget jag kan sätta fingret på.
ÅRETS SKÄMT: Skulle tro att det är jag…
ÅRETS UTBROTT: När en viss person (vi kan kalla honom H) skickade mig ett paket som, förutom de saker jag bett om, innehöll två saker jag ABSOLUT INTE bett om. Gjorde mig fly förbannad. För far min räckte det med att kasta en blick på mig för att han skulle fly, och mitt stackars städskåp fick utstå en mängd rasande sparkar. Ida sade att när jag ringde upp henne blixtrade det nästan ur telefonen. Jag tror aldrig jag varit så arg i hela mitt liv…
ÅRETS KYSS: Inte en enda… :( Den 6 januari är det två år sedan sist.
ÅRETS AKTIVITET: Musiklyssnande. Givetvis är det inte det enda jag gjort, men eftersom jag gjort det i stort sett varje dag skulle jag tro att det kan betraktas som svar nog.
ÅRETS MAT: Shass’ kyckling med feta och tomat. Eget recept, och till och med jag vågar erkänna att det är förbaskat gott! :) Om man tycker om vitlök, chili, fetaost och tomat, alltså.
ÅRETS DRYCK: Te, tror jag. Det är åtminstone det jag druckit mest av i år. Varierande sorter… Men te. Te te te.
ÅRETS RÖVHÅL: H.
ÅRETS HJÄLTE: Det har varit några stycken. Ingen nämnd, ingen glömd.
ÅRETS FULASTE: Moi!
ÅRETS SNYGGASTE: RJ, Steve Lee och mina snyggaste karaktärer. Och min supersnygging, lilla Röd, förstås.
ÅRETS KLÄDSEL: Inte riktigt lika träningsoverallsbaserad som förra året, men jag har använt den en del i år också, jo. Annars jeans och t-shirt mest, eftersom jag för det mesta inte tyckt jag behövt ”klä upp mig” bara för att gå hemma.
ÅRETS FILM: StarWars Episod 1 och 2, tror jag. (Har inte hunnit se resten än.)
ÅRETS BOK: ”Ska vi slå vad?” av Jennifer Crusie. Och Sanningens Svärd, givetvis. Alltid.
ÅRETS LÅT: Oj oj oj, ska jag veta det? Det finns många låtar för det här året… Så jag tror jag väljer att inte precisera mig i den frågan.
ÅRETS SKIVA: Within Temptations “An Acoustic Night at the Theatre”. Visst var Jorns “Spirit Black”, Gotthards “Need To Believe” och Amanda Jenssens "Happyland" också bra skivor liksom en del av de andra jag införskaffat under året, men jag måste nog ändå säga att aanatt får placeringen “Årets skiva”. Den har förtrolalt mig.
ÅRETS MUSIKALISKA UPPTÄCKT: En hel del. Nickel Creek, Chris Thile, Alison Krauss, John Mayer, Black Stone Cherry, Spock’s Beard, The Cure, Tommy Emmanuel, Cloudmachine, Melody Gardot, Taylor Swift, Pain of Salvation, Steffen Schackinger, Uriah Heep, Voodoo Circle och förmodligen massa andra jag glömt bort. Har dessutom återupptäckt Delain och Blackmore’s Night.
ÅRETS YOUTUBE-LÄNK: Helt klart den här. Hörde den 1 januari 2009 och sade redan då att den var årets. :) Det värsta är väl att jag vet från vilken film nästan varenda fras kommer…
ÅRETS KOMMENTAR: Pass.
ÅRETS INTRESSANTASTE: Utforskande av ett par av mina karaktärer.
ÅRETS ÖNSKAN: En bättre värld och avskaffande av liscensjakt på vargarna.
ÅRETS GODA GÄRNING: Pass.
ÅRETS AVSLUT: Inte så bra som jag önskat, men troligen inte så hemskt som jag trodde sedan heller. Skulle egentligen åkt och firat nyår med Naia och hennes familj, men eftersom Swebus effektivt satte P för den planen trodde jag att jag skulle få sitta ensam idag. Nu ser det ut som om jag, åtminstone en stund, följer med far hem till en av hans vänner och äter middag och spelar kort. Det kunde varit värre…


GOTT SLUT OCH GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer
Postat av: skogsfrun på dal

Vackra vänliga kloka Sharon...vad är det för en värld vi lever i! Håll till godo med puss&kram från en gammel skogsfru på Dal så länge, snart blir det säkert bättre upp! Min nyårsönskan till dig, och så fred i skogen för vargarna förstås. Tänk så fin ordning det skulle bli i världen om du och jag finge hålla i taktpinnen;-)

GOTT NYTT ÅR min vän och tack för underbar kommentar i bloggen/Sara

ps vad spelar ni för kortspel?

2009-12-31 @ 19:15:17
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se
Postat av: C

Gått nytt år! Mycket man blev mer nyfiken på där. får fråga vidare en annan gång :) kramar!

2010-01-01 @ 21:49:47
Postat av: emma

Ja, gott nytt år eller grått nytt hår som vi säger i mina krätsar!:D



Sjätte januari, passande med att fira kyssar då..Satans födelsedag som det är och allting. Fint värre. Vad var det mer jag skulle kommentera? Glömt.:(



nåja, kunde varit värre sa black under piska!(fråga inte om du inte verkligen vill veta)

2010-01-04 @ 21:27:23
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: Ronja

Ja, gott nytt år och jag behöver väl inte nämna hur avundsjuk jag är över vad du ska göra i april?? :) hoppas ditt 2010 blir super!

2010-01-05 @ 14:24:41
URL: http://musikfreakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0