Ny lya, nytt revir, nytt liv...

Jag tror fortfarande inte att jag fattat. Jag har nog fortfarande inte riktigt hajat vad som händer, trots att jag packade kartonger hela dagen i söndags. Jag har nog fortfarande inte förstått vad det är som är påväg att ske, trots att jag och brorsans förtjusande dam knölat ner prylar i påsar och lådor och väskor hela kvällen. Trots att jag betalat en massa pengar, fixat el, hämtat nycklar har det inte riktigt gått in än. Men...
Imorgon flyttar jag!

Lilla vargen håller på att bli stor. Eller stor och stor, men åtminstone lite större än innan. Som nummer tre i "stora kullen" lämnar hon sitt hem och söker egen lya. Nu ska hon stå på egna tassar och möta den stora världen utan familjen alldeles bakom svansen. (Hm... det sista där var nog lite en överdrift, far kommer trots allt bo på våningen ovanför...).
Så, my dears: Imorgon kommer Naia min och hjälper mig att flytta in, tillsammans med brorsans förtjusande dam, bror min i egen hö person samt (troligtvis) far och (eventuellt) mor. Efter lådsläpning och lite uppackning och möblering och trams blir det troligtvis en vända till Rusta för att köpa bland annat duschdraperi, och sedan blir det matinköp. Hjälp! Hur ska det här gå? Moooder...

Jag undrar om den lilla lilla vilsna vargen kommer klara sig i sin egen lya, snubblande runt på sina egna klumpetassar. Men det hoppas vi på! Det intressanta blir matlagningen. Håll er borta, jag lovar verkligen inga mästerkok såhär i början. Inte längre fram heller i och för sig...
Det är ju inte heller bara en ny lya och ett nytt revir. På sätt och vis blir det också ett nytt liv. Ett annat sätt aatt leva. Det skiljer sig rätt markant från hur jag levt innan. Kommer jag trivas i det livet?

Fast det finns väldigt många bra saker med att bo själv.
* Ingen att bråka med.
* Jag kan vara uppe så länge jag vill (vilket jag i och för sig ändå varit, men det är bara en liiiten petitess...).
* Jag kan äta mitt i natten om jag blir hungrig! Det är något nytt. Och jag kan sitta i köket och dricka te mitt i natten om jag vill det. Det ni!
* Folk kan komma och hälsa på nära på när som helst utan att jag behöver fråga om lov. (Nu har det i och för sig sällan varit ett problem hemma hos mor, men i alla fall)
* Far har en god vän som är rätt bra på gitarr som lovat komma och lära mig spela. Wiiie! Nu ska min fina lilla Ibanez kanske äntligen få bli spelad lite! Den behöver det för att låta bra.
* Jag kan snylta på farsans nätverk och slipper betala eget internet...
* Det är kortare väg till karaten nu när jag bor inne i stan.
* Det är närmare väg till tåget om jag ska åka till Naia min, och närmare till t ex. flygbuss om jag ska någon annanstans. Det är dessutom relativt lätt att ta sig till bussen hem till mor om så är.
* ICA ligger ca 60-70 meter bort.
* Bokia ligger ca 100 meter bort.
* Biblioteket ligger ca 130 meter bort.

Det var några. Dock finns det också nackdelar, som t ex:
* Jag kan inte ha min älsklings-Chili hos mig. Inte för att jag inte får ha katt, utan av den enkla anledningen att det vore grymt att tvinga en utekatt att bo inne i en etta, även om den är på 40 m^2.
* Jag kan inte gå ut till stallet och min vackra vildblomma när jag känner för det. Något irriterande då hon ska ha bäbis om bara några månader...
* Inga småsyskon, mamsor eller styvpapsor att bråkas med. Dessutom är det längre från mormor och morfar...
* Jag är i en djävla stad och inte i skog och mark...


Orkar inte ens sitta och komma på fler nackdelar, för då kanske jag ångrar att jag flyttar ;).
Vi får se hur jag trivs. Om det skulle vara så att jag vantrivs något hemskt är det "bara" tre månaders uppsägning (såvida man inte hittar någon lägenhetstörstande mupp som vill ta över lägenheten innan uppsägningstiden gått ut).

Nu ska lilla vargen läsa Pratchett en stump och sedan natta sig. Det blir en körig dag imorgon...


Eder dödströtta
Sharon Lee-Lande (Nej, det är faktiskt inte jag som kommit på det där, utan fars gitarrspelande vän som uppkallat mig efter några av mina favoritsångare)

Kommentarer
Postat av: Tant Anna

Grattis till din lägenhet, du kommer att stormtrivas, det är jag övertygad om!

2009-02-02 @ 11:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0