Ringaren I Notre Dame/The Hunchback Of Notre Dame - Ett Himmelskt Sken/Heavens Light (Quasimodo)

Jag sett dem ofta här
Och undrat vad det är
För speciellt med kärleken
De par jag sett haft ljus omkring sig
Det strålat som ett himmelskt sken

Och jag har önskat då
Att jag fick känna så
Och drabbas av förälskelsen
Men ingen som ser ut som jag gör
Kan träffas av nått himmelskt sken

Men plötsligt har en ängel lett ömt mot mig
Och kysst min kind, men utan att bli rädd

En känsla närmar sig
Bryr hon sig om just mig
När mina klockor hörs igen?
Mitt mörka ton, ja minsta sten
Blir ljust utav ett himmelskt sken...

- - - - - - - - - -

So many times out here
I've watched a happy pair
Of lovers walking in the night
They had a kind of glow around them
It almost looked like heaven's light

I knew I'd never know
That warm and loving glow
Though I might wish with all my might
No face as hideous as my face
Was ever meant for heaven's light

But suddenly an angel has smiled at me
And kissed my cheek without a trace of fright

I dare to dream that she
Might even care for me
And as I ring these bells tonight
My cold dark tower seems so bright
I swear it must be heaven's light...







För varje gång jag ser den här filmen känner jag mig mer och mer som Q (med den lilla skillnaden att han inte haft något förhållande, vilket jag har).
Det är inte heller bara raden "Men ingen som ser ut som jag gör kan träffas av nått himmelskt sken" som gör det, fastän jag känner väldigt starkt för den. Jag tycker låten i sig är väldigt fin. Men kort...
Han är nog min bror, i hemlighet. Eller kanske min framtida ickeexisterande själsfrände?

Yours
Shassimodo


Kommentarer
Postat av: Sarasnaran

sv: Alla med barnasinnet måste ju räknas som barn! Eller? Hihi!

Lycka till med det eventuella fölet! Så spännande!

2009-01-12 @ 14:02:46
URL: http://sarasnaran.blogg.se/
Postat av: Johan

Den var fin.. =)



SV: Ja, det känns ju.. man vet inte vad man ska säga, men ingen annan förstår, bara de som verkligen har varit med om det! T.ex. du, du vet hur det känns, men de som har den de älskar här i närheten, de förstår inte hur otroligt mycket man längtar efter och saknar varandra!



Men som du sa, när man väl träffas, då känns det hur bra som helst! =)

2009-01-13 @ 17:26:39
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Johan

SV: Ja, alltså, bor man långt ifrån varandra är det nog inte lika stor risk att man tröttnar på varandra. Risken är väl att avståndet knäcker en, men klarar man bara det så ska det nog gå bra =)



Får man fråga hur länge det höll mellan er?



Tack för lyckoönskningen =)

2009-01-13 @ 23:13:19
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Johan

Vi har varit tillsammans i 10 dagar idag.. =)



Så inte så länge än så länge, men längre ska det bli! =)



SV: Okej, men det var ju ändå ganska länge.. =)

Men tråkigt att det tog slut.. det vill man ju aldrig att det ska göra.. =/

2009-01-14 @ 17:10:49
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Johan

Hehe, tack så jättemycket! =)



SV: Men det var väl ändå lite tråkigt att ni inte har någon kontakt alls.. man säger ju att man ska hålla kontakten och ändå vara vänner om det tar slut, men det kanske är lättare sagt än gjort..?

2009-01-14 @ 17:53:22
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Johan

SV: Okej... Det är ju lite taskigt kan man ju tycka, man behöver ju inte totaldissa en bara för det.. man kan ju i alla fall försöka hålla kontakten lite och om han ville det, men sedan skiter i det, det låter inget vidare faktiskt...

Men kul att du har kontakt med hans syrra i alla fall =)

2009-01-14 @ 19:26:01
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Johan

SV: Hehe okej, men F1 är kul! och Schumacher är faktiskt historiens största legend om man ser till statistiken och kommer nog så att vara ett längre tag =)

Han var och är nog min idol =)



Kollar han fortfarande på F1?

2009-01-15 @ 12:05:04
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0