De säger att man kan kontrollera drömmar...

Jag har försökt alla möjliga trix för att bli av med mina mardrömmar. Jag har använt drömfångare. Jag har gått till terapeut (som bytte ämne varje gång jag försökte föra drömproblemet och sömnproblemen på tal). Jag har hållit mig vaken timmar och ännu fler timmar i sträck i förhoppningen att däcka så djupt att hjärnan inte orkar drömma. Jag har försökt skriva ner mardrömmarna. Jag har gått på vassa stenar, eftersom det - enligt kineserna så vitt jag förstått - ska driva ut mardrömmar. Jag har gjort allt möjligt... Och ingenting hjälper.

Igårkväll tänkte jag att nu djävlar ska jag se till att få drömma om någonting trevligt. Så, jag slank in på YouTube och drog igång en intervju med en av våra bastukarlar. Ett mycket fint ämne för övrigt enligt en mycket lovande bild Naia och jag råkat se... Hm, det där var lite off-topic. Låt oss kalla det en liten parentes och återgå till ämnet.

Jag drog alltså igång nyss nämnda intervju och tittade på den. När den var slut tänkte jag att det var säkrast att kolla en gång till, bara för att pränta in personen i fråga ordentligt i hjärnan. När också andra vändan var till ända slog det mig att "tredje gången gillt" kanske skulle fungera, så jag kikade ytterligare en gång. Sedan blev det en fjärde gång också... Någon femte blev det aldrig, eftersom Kycklingsoppan gick och lade sig och jag inte hade lust att vara ensam online.

Så, jag gick och lade mig. Läste en stund. Somnade till... Och drömmer om mitt förbaskade ex! Vaknar igen och kan inte somna om, och när jag väl gör det är han där igen. Grrr! Det är 1,5 år sedan det tog slut och jag har inte blivit av med honom än. Morr! Vad ääär detta?!

De säger att man kan styra sina drömmar. Jag säger att det är BULLSHIT!


Groetjes,
Shass


Ps: För övrigt har jag länge funderat på att lägga ner bloggen eftersom jag skriver här så sällan och när jag väl postar någonting är det fullständigt onödigt, oväsentligt dravel. Jag har aldrig någonting att säga som känns som om det kan vara något av vikt eller intresse. Hur jag ska göra vet jag inte riktigt än, men nu har åtminstone intresseklubben fått ytterligare några rader att krafsa ner i sina anteckningsböcker.
Tot ziens!

Kommentarer
Postat av: emma

gör inte det människa! Det vore ju en dödssynt och sånt..!

2009-07-14 @ 18:20:19
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: sharon

haha ja minsann! trodde inte mina ögon när jag såg att den var ledig, men jag tog chansen och det ångrar jag inte en sekund, kort och gott :)

2009-07-22 @ 16:55:02
URL: http://sharon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0