Ska Vi Slå Vad? av Jennifer Crusie

Min är rasande. Hon hade varit på väg att ta kontakt med en otroligt snygg man på krogen, men blir ofrivilligt åhörare till hur hennes kräk till expojkvän, David, slår vad med denne om att han inte kan få henne i säng inom en månad. Och inte nog med det, priset vadet rör sig om är dessutom ynka tio dollar! Cal förstår inte varför Min är så sur när han tar kontakt med henne. Hon spottar ur sig giftiga kommentarer på löpande band, och en av hennes vänner tenderar dessutom att slå honom med sin handväska om han närmar sig Min. Hennes andra väninna har fått en av hans vänner rejält på kroken och hans exflickvän, som har en teori om att man uppnår den villkorslösa kärleken i fyra steg och dessutom om att han fortfarande älskar henne, försöker få honom tillbaka. Ja, allt är kaos och hur mycket Min och Cal än försöker undvika varandra har ödet, eller kaosteorin, eller sagan - eller vad det nu kan vara - ett finger med i spelet och de ramlar hjälplösa in i varandras liv gång på gång. Men redan från början gnistrar det...

Boken är fantastisk. Mycket välgjorda karaktärer och en lättsam Love Story som har rätt portioner av det mesta. Jag älskade den från första rad, och jag älskar katten Elvis. Han påminner faktiskt en del om min Chili. Läs den, det är den värd.

Kommentarer
Postat av: Varya

Ush så du skräms!

Det första jag ser är "hennes kräk till expojkvän, David"

Inte snällt!

2009-06-14 @ 16:48:36
URL: http://soderstrand.blogg.se/adhdpojken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0