Att komma i säng i tid

Hahahahaha! Komma i säng i tid? Vilket skämt. Där trodde jag allt att jag kunde lura mig själv. Jag gick nästan på det till och med. Ni vet, lägga sig senast 11 för att orka upp imorgon (helst före nio, eller tio, eller helst före elva) och få något gjort. Det var min plan. Jo säkert. Kul skämt. Kul.

Jaha. Så mycket hade jag för de planerna. Ingenting med andra ord. För nu sitter jag här lik förbannat och klockan är snart halv två, och jag har bara tramsat runt i flera timmar och varken sovit, duschat, ätit, fått något vettigt gjort eller...sovit. Bara babblat (märk väl babblat, om än i skrift över msn), övertrött-skrattat här för mig själv, ensam i mitt kök... Läst bloggar, tänkt, grubblat, lyssnat på musik och... Inte gått och lagt mig i tid. För jag sover ju inte, eller hur?

...eller gör jag det? Jag kanske bara drömmer att jag sitter här. Det har ju hänt förr. Inte att jag suttit här sovande och skrivit alltså, utan att jag drömt att jag suttit här och... äsch.

Skärpning Shass. Skärpning! Marsch i säng! Eller marsch in i duschen i alla fall, trots att klockan är efter 22:00 och duschande därför är strängt förbjudet och belagt med dödsstraff, och sedan i säng! Efter att ha utsatts för dödsstraff. Fast min hyresvärd lär nog inte få veta av mina grannar att jag duschat mitt i natten förrän imorgon och Gestapo bor 2 våningar ovanför mig så han kan väl knappast höra. Om jag har tur alltså. Bäst att skynda sig att duscha och somna fort som en oljad räv i en symaskin så de inget märker.


Sleep tight
/ S

Kommentarer
Postat av: ronja

sv: jag är 157,2 cm,så är ganska kort också.

2009-03-08 @ 16:10:58
URL: http://musikfreakar.blogg.se/
Postat av: Emeli

HAHA... aa.. de kan man lätt säga! Urk! :)

2009-03-09 @ 00:04:59
URL: http://sweetylicious.blogg.se/
Postat av: Sandy

Hur trivs du med att bo själv då? Kramar

2009-03-11 @ 20:23:19
Postat av: Sandy

Hur trivs du med att bo själv då? Kramar

2009-03-11 @ 20:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0