"Nya listan till ett längre liv"

"Här är den - topplista över maten som ger dig ett längre och friskare liv!
Det är den ledande näringsforskaren Gary Williamson, professor i funktionell mat vid Leeds university, som listat maten som "är essentiell för din livslängd".

De 20 utvalda livsmedlen är fullproppade med polyfenoler, antioxidanter som saktar ner åldrandet och skyddar mot genetiska risksjukdomar som cancer och hjärtbesvär. Och till vår stora glädje har kaffe och mörk choklad lyckats ta sig in på listan över livsnödvändiga nyttigheter!

1. Äpplen
2. Björnbär
3. Svart te
4. Blåbär
5. Broccoli
6. Fullkornsflingor
7. Körsbär
8. Körsbärstomater
9. Kaffe
10. Tranbär
11. Mörk choklad
12. Grönt te
13. Apelsiner
14. Persikor
15. Plommon
16. Hallon
17. Röda vindruvor
18. Rödlök
19. Spenat
20. Jordgubbar"

Källa: Aftonbladet



Wow! Vilken lista! För mig som inbiten frukt-och-bär-älskare är den helbra. Te konsumerar jag ju också en hel del. Mörk choklad är gott (speciellt Dark Mint). Broccoli funkar. Det enda som är lite nja är väl kaffet och spenaten då, men jag får väl ta mig en cappuccino  då och då och.... Jag vet inte, äta fiskpinnar med spenat? Minns inte ens hur eländet smakar. Men det blir säkert bra.
Älskar att få anledningar att äta mycket frukt. Mums! Mer frukt åt folket!


Kommentarer
Postat av: Emeli

:) Den listan va bra! :P

2009-03-25 @ 09:31:45
URL: http://sweetylicious.blogg.se/
Postat av: C

Haha får väl bli fruktorian enligt den där listan... tur att det är gott med bär iaf :) får öka te-intaget här då tror jag. kram

2009-03-27 @ 00:43:34
Postat av: Anonym

Fiskpinnar med spenat... Du är fan inte riktigt klok!

2009-03-28 @ 12:47:52
Postat av: Sandy

Den sista var från mig... Mitt namn bara togs bort. :(

2009-03-28 @ 12:50:41
Postat av: Johan

Shit, att svart te var så bra trodde jag inte.. och att kaffe och mörk choklad är så bra också, det är lite förvånande, men det är ju bra det =) för båda 2 är goda =)



SV: Bra att det finns folk som förstår och bryr sig.. även om folket inte är här så är det ändå någonting! =)



Man får väl hoppas att det går över, men.. det känns inte så just nu...

2009-03-29 @ 03:13:12
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Varya

Bra Lista! Jag visste väl att kaffe var nyttigt i slutändan^_^

2009-03-30 @ 01:25:27
URL: http://soderstrand.blogg.se/adhdpojken
Postat av: Johan

SV: Ja, man får väl hoppas att det är så... men det är skumt, för det känns fortfarande mest bara tomt. Trodde känslorna och det skulle komma ifatt, men antingen gör de inte det eller så tar det bara ännu längre tid än vad jag trodde, men en sak är säker och det är att jag saknar henne något fruktansvärt! Det är nu man ska ha vänner att prata med... Jag får väl skriva eller något annat som du sa istället... =)

2009-03-30 @ 14:12:16
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Johan

SV: Då är det dags att du gör det! Det är ju såå kul! Om man kan åka då haha ;) men du lär dig! Det är inte så svårt =)

2009-03-31 @ 16:28:08
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Emeli

Mehn!.. Nu va det för längesen du skrev ngt!!!!! :(

2009-04-01 @ 23:18:40
URL: http://sweetylicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0