Inspelningsproblem

Det är ju själva fan att saker aldrig kan få flyta på problemfritt för min del. Alltid är det något som strular. Alltid! Oavsett vad det gäller. Det är så frustrerande att jag vill... att jag vill... att jag vill att det ska ge fan i att strula, helt enkelt! Kan ingenting får gå som jag vill någon enda gång?

Som ni kanske minns berättade jag i... Januari, om jag inte missminner mig, att jag skulle spela in några låtar tillsammans med en vän till min far. Efter sjutton om och etthundrafemtioelvatusentrehundranittooåtta men tog jag mig äntligen, den 8:e april kl 18:00, in i hans studio. Där spelade vi in en av avtalade tre låtar. Ja, faktiskt. Vi hann klart med en hel låt. På två timmar! Jag var nöjd. Kanske inte så mycket med sången som med att det äntligen blivit av och att det gick så kvickt att spela in första låten. Svenne sade att om vi haft hela dagen på oss istället kanske det hade blivit yttepyttepyttepyttepyttelite bättre än det var, vilket jag tar som ett gott betyg för två timmars arbete. Och jag tror att jag fortfarande är nöjd med ordet "lost".
Så, so far so good. Men givetvis ska det börja krångla som fan igen. Ja, för det var ju dumt av mig att tro annat.

Jag mailar efter ca 3 veckor och frågar vad som händer och när han har tid igen. Får efter ett par dagar svaret att han har det körigt (vilket jag både vet och förstår att han har), men att han ska kolla sin kalender efter en lucka. Hör sedan ingenting på ytterligare tre veckor. mailar igen. Får svaret att han inte har tid att spela in musiken till de två resterande låtarna (!), och att han vore tacksam om jag kunde hitta redan inspelad musik till dem också, som till den första.
Haaallååå! Det tog MÅNADER för mig att hitta en låt som jag kunde spela in där musiken redan fanns inspelad. Jag har letat i dagar, veckor, månader, timmar, sekunder, minuter och ångestpackade plågsamma evigheter för att hitta något vettigt, och lyckas hitta en. Nu vill han att jag ska rota fram två till! Hur fan ska det gå till? Jag bara frågar: HUR?!

Jag vill bara bli klar. Jag vill ju lägga upp låtarna på min MySpace. helst nununununuuu. Bara jag har musik går kanske sången relativt kvickt att spela in och sedan är han av med mig, sedan ska jag inte störa mer. Men var ska jag få tag i ett par låtar med redan inspelad musik som jag kan använda till det här? En del av grejen med att spela in var ju att det var en grej VI skulle göra ihop. Han är ju en så fantastiskt duktig musiker. Det hade varit en stor ära för mig att ha honom liggande bakom musiken. Men det går ju aldrig som jag vill...

Om någon kan och vill... snälla, hjälp! Om någon vet var man kan få tag i musik, eller om någon skulle få en oemotståndlig lust att spela in musik åt mig... snälla, skrik!


Er högst förtvivlade,
Shass

Kommentarer
Postat av: emma

sv: ojojoj, är det såå farligt? Vad ska man annars välja då?



du verkar ha a hard time, men jag vet hur du känner dig lite. Jag ska sjunga i stadsparken i juni och jag är den enda utan band, så jag måste hitta kassa instrumentalversioner. Inte kul..

2009-05-28 @ 08:05:17
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: emma

sv: Okej, då är jag varnad. Jag har tänkt på att läsa musik, men det är så mycket teori och punktskriftsnoter och ondska.. Det finns ingen skrivarlinje!



Ja, jag har också hört talas om programmet, men hon har inte det vad jag vet. Jag vill ha det, men kommer ändå inte hinna få det innan ung på scen. Synd, verkligen. Jag får sjunga så högt att ingen hör hur det låter med musiken.

2009-05-28 @ 21:18:50
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: Emeli

min papps spelar guitar till redan färdiginspelad bakgrundsmusik å ja tror han hittar på the pirate bay! ska ja höra med han?

2009-05-29 @ 11:06:53
URL: http://sweetylicious.blogg.se/
Postat av: emma

sv: Oooo, där vill jag gå! Stockholm, undrar om det är värt det? Stockholmare, kreepy är det. Men jag ska definitivt kolla upp det!



Jo, alla har ju inte musikerkontakter, så det blir mer skrålande på höög volym. Då låter det ju ändå bättre än om man håller igen, right?

2009-05-29 @ 19:44:16
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har just hittat den bästa karaokekällan av de jag testat. Youtube. Jag söker på artisten - låten och lägger sedan till ordet karaoke eller instrumental. Där efter om jag hittar en bra version kopierar jag länken och går in på www.vidtomp3.com och klistrar in länken. sen kan man ladda ned den därifrån.

2009-05-31 @ 18:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0