Lavendel, ros och apelsinträdets blomma

Wow. Jag kom just hem från två timmar babbel och aromaterapi. Två väl använda timmar måste jag faktiskt säga. Aromaterapeuten, som för övrigt är en vän till mor, är hemskt rolig att prata med. Samtidigt känner man att hon verkligen lyssnar på det man säger. Kände mig inte överkörd en enda gång, och det är ovanligt. Och Moder vad vi skrattade.
Själva massagen... Det var inte dumt alls. Jag, som i vanliga fall tycker det gör ont bara man petar på min rygg, mina axlar eller min nacke kände faktiskt inte mycket smärta alls. Konstigt. Jag brukar dessutom tycka att fysisk kontakt kan kännas besvärande ibland, särskilt som ingen rört vid min bara hud på över 1,5 år... Men det var inte jobbigt alls. Fascinerande. Och nu luktar jag av lavendel, ros och apelsinträdets blomma, bland annat för att dämpa stress, ge ro, driva bort mardrömmar, nå in till hjärta och själ för att hela och stärka. Det ska verkligen bli intressant att se om det har någon verkan. Aromaterapeuten var väldigt bekymrad över bland annat min sömn och mina mardrömmar, så nu ska vi se om hon lyckats peta mig åt rätt håll.

Jag gör gärna om det här. Det var väl värt pengarna, tyckte jag faktiskt (och då är jag ganska sparsam när det gäller mig själv...). Vi får se när jag tycker jag har råd nästa gång. Och nu håller vi tummarna för att mardrömmarna ska flyga sin kos. Så lätt är det nog inte, men vi kan hoppas!


Nu över till slutklämmen på detta inlägg. Det är en liten hälsning till Skogsfrun på Dal, som enligt dagens blogginlägg väntar sig snö. Så här får Skogsfrun en låt som jag personligen är hemskt förtjust i (och egentligen var det för att posta den här låten jag över huvud taget loggade in på blogg.se ;) ). Lyssna och njut, gott folk!


Kommentarer
Postat av: skogsfrun på dal

Va gulligt med en vinterhälsning a la Ramel, en gammal favorit (ja mångas). Tack så mycket!:)

Massage borde man nog fixa ibland, säkert väldigt avslappande och skönt, har faktiskt aldrig provat men tanken har dykt upp på senare tid. Tyvärr är det ganska dyrt så det är kanske snålheten som...bedrar;)

Nu måste jag berätta en ledsam nyhet; vår kär Rut är död. Gå till hennes blogg och skicka en hälsning om du vill. Kram! Skogsfrua

2009-10-12 @ 20:54:32
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0