Ibland gör det ont att vara nära - tankar sprugna ur en karaktärs hjärta

"Rör vid mig…"

"Moder, hur ska jag kunna följa en helt annan rytm än den mitt hjärta vill locka mig in i? Hur ska jag kunna koncentrera mig på en annan rytm än den rytm som finns i dina andetag? Följde jag den rytm mina tankar har nu skulle du inte hinna med. Om mina egna andetag var rytmen du menar skulle vi stå stilla, för jag kan knappt andas när du är så nära…"

"Moder, min blivande man kommer hit imorgon och jag borde inte dansa med dig. Jag borde inte vara nära dig. Men det är jag, alldeles för nära… Moder, hjälp mig innan jag smälter, innan jag…"

"Sluta. Snälla sluta, innan jag gör någonting jag kommer ångra. Eller kanske någonting jag inte kommer ångra. Moder, jag vet inte ens vilket som vore värst längre…"

"Du anar inte hur rätt du har. Eller kanske gör du det. Ändå är det bara en halv sanning… Jag vill inte bara stanna, jag vill alltid vara där du är. Igår kunde jag knappt andas när jag var så nära dig… Nu vet jag inte om jag kan andas utan dig. Men det är för sent nu, min tid att välja har runnit ut. Åh Moder, se inte på mig sådär. Se inte på mig sådär…"

Kommentarer
Postat av: skogsfrun på dal

Detta låter som något ur en grekisk tragedi, modern tolkning;) Det är det antagligen inte. Beröring är viktigt det vet jag från mitt jobb inom vården. Användandet av skyddshandskar i tid och otid är en styggelse, själv skulle jag känna mig som pestsmittad.

Hejdå kullan;)

2009-09-21 @ 19:23:41
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0