Jag kan ju för helvete inte!

Blink blink.
Jag fattar ingenting. Jag fattar faktiskt ingenting. Folk säger: "Ja men bara gööör det!". Men jag fattar ingenting. Försök själva skriva om ett ämne, en fråga ni inte fattar och se hur lätt det är. Försök!

Kruxet med B-kurser är:
1. Lärare och handledare verkar förutsätta att man frivilligt valt kursen eftersom man är "så förtjust" i ämnet. Att kursen råkar vara obligatorisk och därför omöjlig att välja bort hör liksom inte dit.
2. Lärare och handledare förutsätter att man är smart och överkursig. Det är man (jag) inte, särskilt inte när det gäller ämnen jag inte tycker om.
3. Lärare och handledare förutsätter att man vill skriva 3 sidor svar på en fråga som går att besvara med HÖGST fem meningar. (Jaja, lite förutfattad mening från min sida kanske - det är ingen som sagt att jag ska skriva tre sidor svar på det jag sysslar med - men det struntar jag i just för sekunden...)

Men jag fattar ju ingenting!
Jag avskyr samhällskunskap. Jag avskyr ekonomi. Jag avskyr B-kurser i ämnen jag avskyr. Jag avskyr att avsky B-kurser i ämnen jag avskyr, och jag avskyr att jag måste läsa ett ämne jag avskyr. Framförallt avskyr jag frågorna jag ju för helvete inte kan besvara! AVSKY!

Jag kommer aldrig överleva skolan. Jag kommer få sluta som olycklig hemmafru (om jag lyckas hitta en karl vill säga...) utan utbildning och jobb och framtid. Just nu önskar jag nästan att det var 1500-tal (eller åtminstone ett århundrade när kvinnor var hemmafruar), så det var jämlikt för alla kvinnor att vara utan utbildning och jobb och framtid, så jag slipper känna mig ensam...
Fast då kan jag ju, om 20 år, stå där i dörröppningen till mitt oklanderligt varje-dag-städade hem med maten på spisen, bullar i ugnen, barnen på dagis/fritids/skola/whatever, mannen på jobbet och lite bitterljuvt säga till mina vänner när de klagar över för kort semester eller att de också skulle vilja vara hemma varje dag: "Så går det när man skaffar sig utbildning, karriär, jobb och framtid."
Åh, så roligt jag kommer ha. Ni anar inte...

Nej nu har jag inte tid att gnälla mer. Jag måste spy över samhällsuppgifterna en stund till. Tot ziens.


Ps: Folk brukar säga till mig att om jag säger att jag inte kan så kan jag inte, och om jag säger att jag är korkad så blir jag det, och om jag säger.... osv. Men även när jag försöker säga att jag kan så kan jag inte. Hur tacklar ni det, va?

Kommentarer
Postat av: emma

sv: Jag förstår dig, men jag lyssnar på många korkade personer så det gör ingenting. Det var inte Allen utan Lily jag syftade på och varför kan du få spekulera i =)

(fast det står ju också på blogghelvetet kom jag på)



Jaså, drömde du om mig? Vad drömde du då? Det är inte konstigt alls, jag har drömt om dig också faktiskt hur nu det gick till..

2009-09-05 @ 13:42:44
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: emma

sv: Vilka helsjuka drömmar du har, i klass med mina! :D du skriver också långa blogginlägg, vet du, skillnaden är att jag skriver dem sådär fem gånger om dagen..ordspya kallas det. xD



Ah, en gitarrgrabb, det låter mycket mycket trevligt med gitarrgrabbar. En sån skulle man ha, som du sa. Och om det handlade om mig uppskattade jag säkert kramen, jag är en kramande människa :)



Okej, nu börjar jag undra. Drömmen jag tänkte berätta om handlar ju inte ens om dig, jag hade bara blandat ihop det. Det var en annan bloggerska. Men ingen skada skedd, det fanns en dröm till så jag har visst drömt om dig. Någon gång drömde jag att du och en avlägsen vän till mig var samma person på något vrickat sätt, minns dock inte mer av det.

2009-09-05 @ 18:28:55
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: emma

sv: Ah, praktexemplar låter trevligt. Men helst ska de ju kunna sjunga också, fast, det kan vi ju göra åt dem. :)



Mardrömmar är jag faktiskt imun mot, känns det som, jag vaknar ibland med en lätt obhagskänsla eller så men det är aldrig så det blir jobbigt. Dock kan man ibland (för cellan) drömma om sina grabbar, och då vaknar man..usch..

2009-09-05 @ 23:58:55
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: emma

sv: Varför är jag inte förvånad? Givetvis sprang han iväg också. :/ jag som ville ha honom i belöning för min hjälpsamhet i the dream, om jag nu inte får mina grabbar menar jag..



Jo, som det nog märks i bloggen hetstänker jag ju bara litegrann på dessa, så de borde ju dyka upp i drömmarna. Fast det gör de ibland, dock i väldigt mystiska sammanhang. Två gånger har jag drömt att en av dem snackade om olika artister, helt utan sammanhang..jag undrar vad det kan säga mig?

2009-09-06 @ 09:58:26
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: emma

sv: Det förstår jag. Du kan få honom om du måste, om du nu är så ridderlig och ger mig ensamrätt på mina grabbar. Fast, det var kanske inte så svårt för dig. Satan har jag nog stark ensamrätt på, eftersom han är mycket, mycket ful. Eller det kan vi ju inte veta, vi har ju bara MR ta-grabb-och-förstöra-den Rickman att ta hans utseende ifrån, och det är ju inte mycket att lita på. Nåja, det är ju ganska tydligt i böckerna att han itne är någon flickdröm sådär. Sirius är svårare, men honom vill jag väl egentligen inte ha, då jag i min fanfiction är hans dotter..incest är inte något jag tänder på om man säger så. Men tack ändå!



Satan var det, vilket är den jag har tänkt på absolut mest och även den som är mest trolig att prata om artister. Sanna Nilsen och Savage garden av alla, otroligt underligt. Men jag skall lyda doktorn och tänka mer :D fast..går det?



Vilken underbar dröm! Jag fick skrattspasmer av den och allt. Du tänkte ju lite löst på JK Rowling igår i alla fall, då du pratade om revbensknäckande kramar. Det kan ju vara en sån liten tanke som sätter igång alltsammans också.

2009-09-06 @ 13:00:29
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: emma

sv: Nu måste jag vara den som ger dig den dåliga nyheten här. Det där med Rickman tyckte jag var tydligt nog, men nåja..du känner Satan under namnet Severus Snape. Nu är det tillåtet att stena mig, om du så behagar. Förstår du nu mitt starka ogillade för namnet Lily i Lily Allen? Jag syftade givetvis på den hemska, hjärtekrossande Lily Evans. :) och jag begär inte att du ska förstå min attraktion till denna grabb, det skulle inte jag heller ha gjort om jag bara fick Harry Potter-versionen. Mine is better.



Nu så har jag glömt hälften av vad jag ksulle svara på, men jag skulle i alla fall lista upp mina fantastic five för dig. Sirius, Satan, Nicko (skämmarserien), Numair (de odödliga) och James Blunt. There you got em :)



Ja, det låter i sanning orättvist men det är nog lite så drömmar fungerar. Dock märks det att det funkar, för Hannah (som du inte kan ha undgått att lägga märke till här i bloggen) förekommer flera nätter i veckan i mina drömmer för att jag tänker så mycket på henne. Så nog funkar det alltid, bara inte rätt. Om det var något viktigt jag glömde nu så var snäll och påminn!

2009-09-06 @ 21:49:07
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: emma

sv: Rickman är inte dålig, det menar jag inte heller, men ingen ksulle någonsin kunna göra honom rättvisa. Eller så är jag bara jobbig, vilket jag tror på.



Jag förstår det, så hela namnet är alltså oförtjänat och dumt. Dock pratar hon brittiska..det lår högre! Nej, jag är inte alls beroende av brittiska..inte alls..

2009-09-07 @ 08:29:23
URL: hopelosthead.blogg.sehttp://
Postat av: emma

sv: Ja, det är det verkligen, men det är ibland lite frustrerande när man inte förstår vad man själv menar.



Jo, Blunt pratar ju också brittiska så det är ju inte alls konstigt. Jag får i princip en crush på alla brittiska grabbar jag hör tala, inkluderande Darken Rahl-skådespelarpojken i legend of the seeker. Problematiskt..



Jo, Numair är inte helelr riktigt min favorit, dock är han den enda med en ordentlig humor vilket jag värdesätter. Han blir ju till sammans med Daine i slutet också och av någon anledning tilltalar det mig..ålderskillnader är trevligt.



Jaså, du ska till Malmö? Trevligt med skåneland. Det är ju helt klart det bästa landskapet i sverige. Jaaa, det är i alla fall min personliga åsikt..

2009-09-07 @ 16:29:29
URL: hopelosthead.blogg.sehttp://

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0