Det händer saker...

Det händer saker! Som ni kanske har lagt märke till har snön smält (eller börjat smälta, beroende på var man bor) bort och våren har så sakterliga börjat kika fram. Träden är fulla med fåglar och himlen full av solar och luften full av pollen...och ungdomarna fulla på krogen. ;) Nej, förlåt, nu tog flamsigheten från igår över igen.

Det händer faktiskt lite saker här också. De tråkiga sakerna kan vi hoppa över, som trassel med skolan och annat trassel, för sådant är varken roligt att veta eller roligt att skriva om. Så istället går vi raskt rakt på de lite mer positiva sakerna.

1. Far min träffade Svenne i förrgår kväll och fick av honom veta att musiken är så gott som inspelad till de två kvarvarande låtarna. Det är bara gitarren som fattas. Så, när P-O pallrat sig in i studion och gnällt in lite sådant oväsen i låtarna och jag lyckats kurera mig från förkylning och hosta blir det förhoppningsvis snart dags för studioskrål igen. Om jag vågar mig in dit. Sedan, om jag vågar DET, landar låtarna troligtvis på MySpace. Håll tummarna!

2. Samma kväll som far språkades vid med Svenne språkades han även vid med två av sina vänner. Dessa båda, en trummis och en basist (otroligt duktiga båda två) hade gärna velat vara med på inspelningarna, men eftersom allt i stort sätt är klart går ju inte det. Förhoppningsvis kan vi hitta på något annat djävulskap istället - fixa ihop ett litet liveband eller så? Det vore roligt! Tiden får om detta bära vittnesbörd...

3. Senaste månaden har jag, förutom Som-en-bro-över-mörka-vatten-begravningen sjungit på ytterligare en begravning. Vid det tillfället hade jag en mycket duktig gitarrist som akompanjist. Efter själva begravningen språkades vi vid och han sade att om jag vill spela in har han en amatörstudio och tillade att han gärna skulle vilja spela in någonting tillsammans med mig. Tjoho! Vore inte det roligt, så säg? Han är mycket duktig på gitarr och har en trevlig sångröst också. Jag hoppas verkligen, verkligen att det blir något av! Vi kom även överens om att kontakta varandra ifall vi behövde en gitarrist/sångare till någon tillställning (t ex. bröllop el.dyl.). Hoppas hoppas hoppas!

Det händer lite saker...rör så sakterliga på sig. Går runt med förhoppningen att allting ska vända nu. Nu MÅSTE det helt enkelt vända till det bättre. Inte bara sång och sådant, utan allt. Åtminstone det mesta...

Nej, nu ska jag fortsätta dagdrömma om att sjunga med Jorn en stund till, sedan återuppta franskastudierna. Om någon mycket franskkunnig råkar läsa det här inom de närmaste timmarna så hojta gärna till, för jag skulle mycket gärna vilja att någon tittade igenom mina uppgifter innan jag skickar dem till min lärare, så jag inte är helt ute och cyklar i nattmössan med punka på båda däcken ;).

Non, maintenant temps rêvasser. Au revoir, mes amis!
(Ja, OM det där var grammatiskt fel så var det för att jag gissade ;) Jag vete katten hur man skriver franska.)

Kommentarer
Postat av: skogsfrun på dal

Det vänder alltid, förr eller senare;-) Ljusare tider härrliga tider! Shass sjunger sig in i hjärtan medan den STORA CHANSEN väntar runt hörnet. Skogsfrun tror på Shass och hoppas få första tjing till nästa framträdande på MySpace.

Skulle gärna vilja avrunda med en snygg mening på franska som jag tycker mycket om, men grammatik har aldrig varit mitt bord om man säger såå..

Mer Naturmetoden -peka mima FÖRSÖKA tala.

Allt gott till dig min vän i syd.

2010-04-13 @ 23:30:07
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0