Fan fick sjunga med Sharon den Adel

I vintras anordnade Within Temptation en videotävling för sina fans. Eftersom de hade sett så många hemgjorda Utopia-videos på YouTube bad de fansen att göra sina egna "Christmas videos" till låten och lade till och med upp en instrumental version för att fansen skulle kunna sjunga eller spela (eller vad de nu ville göra) utan att Sharons och Chris' röster "lade sig i". Hur många bidrag de fick, det vet inte jag, men jag skulle gissa att det var en hel del. Många finns att höra på YouTube för den som är intresserad. Här är hela Christmas Remixen som bandet sammanställde.

Ett av de fans som deltog i tävlingen fångade Sharons uppmärksamhet. Under theatre-tour showen i Oosterpoort, Groningen den 11 april fick hon sällskap på scen och hjälp med sången i just Utopia. Det lät såhär.


Jag måste erkänna att jag är lite avis (fast var god notera att jag inte missunnar personen i fråga den upplevelsen!). Tänk det, att få sjunga med Sharon den Adel... Jag vill ocksååå!Det har jag velat i åratal! I videotävlingen deltog jag dock inte...främst för att jag inte hade någon videokamera och ingen vettig mick att spela in med. Jag betvivlar visserligen att det som hände det här fanet skulle hänt mig även om jag deltagit, men chansen hade ju varit lite större i alla fall...
Nå Shass, bara att fortsätta drömma...

Kommentarer
Postat av: skogsfrun på dal

Shass, du måste greja det där till nästa tävling! Försöka duger och du vore en värdig vinnare:)

Sov sött nu utan hemska skogsfruedrömmar;-))

2010-05-04 @ 22:08:07
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se
Postat av: Ronja

Lite avis blir jag nog också. Har faktiskt drömt om att jag sjöng duett med Sharon, fast det var rätt länge sen. Sjöng Overcome i min skolas aula.

2010-05-16 @ 20:07:59
URL: http://musikfreakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0