Hoppas ha inspirerat

Diskussion över Twitter med Cloudmachines sångare.

Ruud Houweling: Track uit '94 (nooit uitgekomen, Columbia Records) over de schoenen van 'n vriend. Ik was 25. Backvox Arjen Lucassen http://bit.ly/6UolSa
(Vad han säger är att låten som finns på länken är en låt från 1994, en låt som aldrig gavs ut och som handlar om en väns skor, samt att han var 25 år när den spelades in och att (Arjen Lucassen gör backing vocals.)
Shass: Nice song! It's no doubts that it's Arjen in the background. And you still sound like you're not a day older than 25 ;)
Ruud Houweling: Hey that's kind of you. I still like the words. And Arjen's voice aswell. My friend Peter is still an intercontinental drifter.
Shass: His shoes must be very proud ;) And you DO sound like 25! Voices fascinates me a lot and I've heard yours quite much lately...
Ruud Houweling: It's true that voices often sound ageless. Funny thing. I don't think our 'awareness' ages. It's only our bodies. Or the mirror.
Shass: Yeah, I guess you're right. You seem to be able to write songs about everything, maybe you should mention that one day...?
Ruud Houweling: I might... :-) I know you're an extra good listener. So am very very pleased with your judgement. Thanks.


Menar han det där, tror ni? Blev alldeles förlägen när jag läste det, visste inte ens vad jag skulle svara. Om jag ska svara. Så han har inte fått något svar än...
Men, om han någonsin skriver en låt där det där ingår, då ska jag verkligen försöka känna att jag hade ett finger med i spelet. Lite i alla fall.

För övrigt har söstra mi och jag idag försökt lära oss själva och varandra att vi visst kan vara bra på saker. Jag har själv vissa problem med självförtroendet, självtilliten, har svårt att ta åt mig positiva saker och komplimanger och en massa annat tjafs, så jag behöver verkligen jobba på det där. Vi får hoppas att det ger resultat. Skulle det inte göra det är jag i alla fall gladast i världen att jag har världens finaste Lettieälsklingsgullesöstra. <3


Diskussion över msn med Lettie-söstra mi medan jag skrev det här inlägget:
Lettie: Jaaa gud, han verkar ju verkligen gilla ditt "skrivsällskap"
Shass: Tror du?
Lettie: Och jag älskar din slutpunch
Shass: Han verkar trevlig. Är ju svårt att få en jättestor uppfattning när man bara har 140 tecken att röra sig på men ja..
Lettie: Jaa men han SVARAR ju ffs :D:D:D det är ju jättekul!
Shass: Haha, ja det är ett stoooort plus!
Lettie: Och det ÄR en komplimang som du verkligen ska ta åt dig av!
Shass: Men vadå extra good listener... Vart har han fått det ifrån?
Lettie: Du är duktigt på att lyssna. Det är jättesant
Shass: Men han kan väl inte veta huruvida jag är bra på det eller inte? Okej att det här är andra låten jag komplimenterar honom för, men... Det betyder ju inte att jag är bra på att lyssna.
Lettie: Ja.
Shass: Fast han kanske är så övertygad om sin egen braighet att jag bara ger honom ännu mer bekräftelse ;)
Lettie: Andra kanske inte har "fattat" hans musik, så som du har. Ergo: du är en bättre lyssnare
Shass: Nej, jag känner ingen som gillar honom. Allas reaktion är: "Eh.. jaha? Och vad är det som är så bra?"
Lettie: Ja. Men du har nog svaret med i det du skrev till honom : du har upptäckt att han kan skriva låtar om allt. Andra kanske inte uppskattar det som en form av konst, men det gör du.
Shass: *skrattar* Han kan ju det. Skor, persikor, bikinis, kameror... och helt vanliga men (åtminstone enligt mig) mycket sanna och/eller berörande texter.
Lettie: Du ser, du -har- lyssnat väldigt bra ;)
Shass: *skrattar* Du gör mig generad


Hm. Vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till detta...

Nå, nej, vet ni vad...back to work. Peter Singer och hans djurrättsåsikter väntar på att bli argumenterade. Wiederschreiven!

Kommentarer
Postat av: emma

vad coolt att prata med artister och grejs! högst avundsjuk, är jag.

2010-01-19 @ 18:04:19
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: Ronja

Vet du vad jag tror? Att du ska inse att du faktiskt är en väldigt bra lyssnare, för det finns många som knappt lyssnar alls. Jag tycker att alla som försöker lyssna och tror att de i alla fall kan det lite grann ska försöka tänka att de är bra lyssnare. Så är det nog med ganska mycket, egentligen. Man kan ju inte göra mer än sitt bästa :)

2010-01-24 @ 14:50:00
URL: http://musikfreakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0