Låt låten bestämma

Känns som om det är dags för lite strunt! :)
För ett antal år sedan höll jag ofta på med att fylla i listor av olika slag. Det var ett tidsfördriv som många i min bekantskapskrets var sysselsatta med. Jag brukade göra det under mina sömnlösa nätter. Den nedanstående är för dagen nyifylld, men jag fyllde i den två gånger i början av 2007 med olika resultat. Har suttit här och skrattat för mig själv åt en del av svaren från dåförtiden, som t ex: "kommer du någonsin att få barn? Över Gränsen" eller "hur ser dina vänner på dig? The Enemy" eller "finns det någon som är tänd på dig i hemlighet? Space Lord". Ibland blir svaren helt enkelt så spot on.

Har ni tråkigt kan ni ju också sysselsätta er med den ;). Första gången jag fyllde i den använde jag mig av radiokanalen BanditRock för att fylla i, andra gången var det min mp3-spelare. Av den anledningen kör jag idag på en Spotify-spellista: SharLett - The Pep Up Playlist.
(OBS!: Alla länkar nedan går till Spotify.)




1. Ställ in musikspelaren eller mp3:n på ”shuffle”.
2. Tryck framåt efter varje fråga.
3. Använd låttiteln som svar till varje fråga om ditt liv (även om den inte verkar logisk).
FUSKA INTE!!!

• Kommer det att ordna sig? Stand Up
• Hur mår du idag? Keep Holding On
• Hur ser dina vänner på dig? Runaway
• Kommer du att gifta dig? If You Can Afford Me
• Vilken är din bästa väns signaturmelodi? Up In Smoke
• Vilken är ditt livs historia? Candyman
• Hur var det i gymnasiet? Touch Me (I Want Your Body)
• Hur kan du komma framåt i livet? Vackra Pojkar, Vackra Män
• Vad är det bästa med dina vänner? In a Box
• Hur kommer kvällen att bli? Happyland
• Hur kommer helgen att bli? Party for Two
• Vilken sång beskriver dig bäst? Kiss Me, Honey Honey, Kiss Me
• Hur kan man beskriva dina mor- eller farföräldrar? Fool For Your Loving
• Hur går det med ditt liv? Play My Darling, Play
• Vilken låt kommer att spelas på din begravning? Don't Stop Believin'
• Hur ser omvärlden på dig? Walking on Sunshine
• Kommer du få ett lyckligt liv? I want Candy
• Vad tycker dina vänner om dig på riktigt? You Oughta Know
• Finns det någon som är tänd på dig i hemlighet? Lean On Me
• Hur kan du göra dig själv lycklig? Man Must Dance
• Vad ska du göra med ditt liv? Bumpy Ride
• Kommer du någonsin att få barn? Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight)


(Svaret på frågan om helgen tycker jag var rätt kul...eftersom min Superman kommer hit torsdag kväll... ;) )

Kommentarer
Postat av: emma

jag har ju lovat att hålla dig uppdaterad, så det ska jag i sanning göra! Konserten blir den åttonde februari, på arena 305 i malmö. it´s gonna be epic!

2012-10-09 @ 08:38:35
URL: http://hopelosthead.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0