Sov gott, vildblomman min

Det värsta är att jag inte ens fick möjlighet att säga farväl. Det fanns inte tid. Det gick så fort. I ena ögonblicket var du där, i nästa var du borta. I ena ögonblicket hade du så ont att du inte ville stå upp och i nästa var du på en plats där ingen smärta finns. Kanske förstod du att det var dags, lika väl som vi förstod det. Men för den sakens skull saknar vi dig inte mindre. Det var ett svårt beslut att ta avsked... men det var det rätta. För dig.

Vila i frid, Honey - 1990-05-31 - 2013-06-26. Min vackra, fantastiska vildblomma. Vi kommer alltid minnas dig, och så länge vi minns dig lever du vidare - i våra hjärtan. Vi ska se till att din son blir en lika fin och kärvänlig pålle som du. Hälsa Trappalanda och alla de andra vi älskat som väntade på dig där.


Med evig kärlek och saknad,
Din matte

Kommentarer
Postat av: skogsfrun på dal

Så ledsamt! Vackra Honey 23 år. Ett år äldre än min Frida. Akut fång tror jag mig förstå?
Sörjer med dig och hoppas att den lille röde uslingen ska bli en värdig efterträdare.

Fång, ja denna åkomma är ett gissel som drabbar allt fler hästar, undrar vad DET beror på. De lärde tvista och man kan ju gissa och sovra bland spekulationerna. Jag har köpt* att en fånghäst är att jämföra med en diabetiker. Därför foderbegränsande hönät som det tar hästen 3 timmar att småäta ur mot samma mängd på backen på 1 timme. Hästen är ju skapt att alltid gå och småäta. Därtill alltid vara i rörelse -ingen box men utestall och en stor hage som aktiverar = foderplats och vattenställe långt ifrån varann saltsten på ett annat ställe o.s.v. Gärna nivåskillnad med lite klättring. Vi har kunnat greja allt detta och hästarna har hållit sig friska hittills PEPPAR PEPPAR....!

Tröstekramar från skogsfua

2013-07-27 @ 08:46:08
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se
Postat av: skogsfrun på dal

Glömde; våra hästar får beta grönt en timma om dagen och i hagen där de mestadels går finns också möjlighet att gå och nagga pyttelitegrann :-)

Kram!

2013-07-27 @ 10:09:13
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0