Årets...

Se, i år kommer jag till och med ihåg att jag ska posta den här listan! Kan inte bryta invanda traditioner, och framförallt kan jag ju inte göra Emma Carolina besviken. Hur skulle det se ut? Därför kommer här Årets-listan för 2014. Intresseklubben, plocka fram era anteckningsblock och börja skriv... NU!

ÅRETS START: Vi kvicknade till hos svärmor på nyårsdagen och blev kvar där lite till eftersom vi 1. Inte orkade åka hem och 2. Inte ville åka hem eftersom vi hade inneboende fortfarande då. Resten av början av året var mest rörig med öronundersökningar, inneboendebråk etc, och inte särskilt spännande att berätta om.
ÅRETS BÄSTA: Nya vänner. Mina nya vänner är alla 50+ och riktigt roliga, kreativa människor. Det allra allra bästa med dem är inte att de är roliga och kreativa eller att de är mina vänner, vilket förstås är bästelibästbäst, utan att jag verkligen känner att de bryr sig om mig. Att de blir glada av att se mig. Att de har roligt ihop med mig. Att de saknar mig. Och att de oroar sig för mig när jag är sjuk. Det har varit väldigt skönt under de jobbigaste perioderna i år.
ÅRETS SÄMSTA: Sjuk, sjuk, sjuk. Och mer sjuk. Och så lite till sjuk. Och ännu sämre än det är att vara sjuk och att ingen vet varför. Jippie hurra, jippie hurra! Just det, och så missade jag min sluttenta för att jag var sjuk också. Värdelöst!
ÅRETS ROLIGASTE: Korgflätningskursen! Åh, och att lägga mosaik. Och att scrabbla med vårt fantastiska anpassade Scrabble. Och att skojbrottas med Superman. Och att rida på Röda Krokodilen (har det blivit för lite av, men har inte haft mycket möjligheter att åka till Sverige på sistone). Och så pysselklubben såklart. Älskar pysselklubben och alla mina tanter. Jag ska adoptera dem allihop!
ÅRETS SORG: Vem ska man tro på, tro på, tro på när, tro på när det är såhär...
ÅRETS KÖP: Oooh det var en svår en. Köp... Årets köp... Ingen aning faktiskt, får nog säga pass där. Jag har inte köpt särskilt mycket saker i år, åtminstone inte åt mig själv. Som vanligt.
ÅRETS SKVALLER: ALLA människor är gravida! Jösses.
ÅRETS SAKNAD: Familjen.
ÅRETS LÄNGTAN: Lugn och ro.
ÅRETS KÄRLEK: Varför ändra den här när man kan svara samma som de senaste tre åren? Superman, förstås! <3<3<3
ÅRETS HAT: Allt krångel. Och pengar. Jag hatar pengar.
ÅRETS SJUKDOM: Spy. Spy spy spy spy spy spy spy spy spyyyy. :(
ÅRETS SKADA: Inga signifikanta förändringar på det området.
ÅRETS HÖJDPUNKT: Ögonblicket när jag red Röda Krokodilen i grannens ridhus och det bara funkade. När jag äntligen fattade hur det ska kännas när hästen gör precis rätt, och när man själv gör precis rätt dessutom. Wow. Wow. WOW!
ÅRETS BRÅK: Konsten att sjasa ut inneboende. Ingen rolig läsning det inte.
ÅRETS SKÄMT: Nä, pass.
ÅRETS UTBROTT: Har fortfarande inte infunnit sig, men risken är överhängande att det gör det snart. Ni är härmed varnade... ;)
ÅRETS KYSS: Superman. <3
ÅRETS AKTIVITET: Kreativitet!
ÅRETS MAT: Stamppot zuurkool (Surkålsmos) <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3
ÅRETS DRYCK: Te, förstås. Fast sedan i augusti har det varit väldigt mycket mer Coca Cola också än vad brukligt är. Av medicinska skäl, kan man säga. Ingen rolig läsning det heller. Huvudsaken är att det fungerar.
ÅRETS RÖVHÅL: Eftersom jag kan skilja på vad man bör skriva på nätet och inte ska jag inte hänga ut hen här.
ÅRETS HJÄLTE: Superman. Jag skojar inte. Det är inte heller någon slemmig klisché. Jag tror att jag skulle varit knäpp för länge sedan om det inte var för honom. Mijn superheld <3
ÅRETS FULASTE: Min ständiga följeslagare: spyhinken.
ÅRETS SNYGGASTE: Den röda krokodilen <3
ÅRETS KLÄDSEL: Det gamla vanliga. Plus några snyggare plagg.
ÅRETS FILM: Hm... Jag har mest sett redan sedda filmer i år. The Hobbit 3 och The Hunger Games 2 (måste fortfarande se tredje) var väldigt bra. Får man slänga in årets TV-serie också så blev jag positivt överraskad av hur bra Game of Thrones faktiskt är. Den följer böckerna otroligt bra. Har bara sett första säsongen än, men betvivlar inte att de andra också är bra.
ÅRETS BOK: Det var en rackarns bra fråga. Jag har läst om ganska mycket böcker i år, och de nya jag har läst har inte direkt stuckit ut. Tråkigt men sant.
ÅRETS LÅT: Tveklöst den här.. Jag gråter/får tårar i ögonen varenda gång jag hör den. Ja, bara av att läsa texten faktiskt.
ÅRETS SKIVA: Det har kommit en hel del, men Within Temptations ”Hydra” är ändå den som dragits runt flest varv här hemma. Med det inte sagt att det inte funnits annan mycket bra musik!
ÅRETS MUSIKALISKA UPPTÄCKT(er): Inga direkt revolutionerande fynd i år. Någon låt här och där, men inga nya favoriter. Konstigt egentligen.
ÅRETS YOUTUBE-LÄNK: Pass.
ÅRETS KOMMENTAR: Pass. Tyvär har jag pga. Min antideppmedicin inget minne.
ÅRETS INTRESSANTASTE: Kreativitet!
ÅRETS ÖNSKAN: Att alla som har det trassligt just nu kan ordna upp det och må bra. Helst att de kan göra det själva istället för att sitta och vänta på mirakel som inte kommer att komma. Ledsen allihop, men livet är sannerligen ett gör-det-själv-projekt. Att låtsas som om problem inte finns eliminerar dem inte. Att inte ta tag i dem löser dem inte.
ÅRETS GODA GÄRNING: Att inte strypa (bildligt) alla människor som gått mig på nerverna i år. Jag är så hygglig så det förslår :)
ÅRETS AVSLUT: Fortfarande sjuk och missade min tenta och skrutt och skrammel och skräp. Men idag är vi hos svärmor och umgås tills året tar slut.

Mina djupaste ursäkter för att jag bloggat så lite i år. Det har inte funnits varken tid eller energi för det, även om jag många gånger velat skriva. Kanske, kanske, kaaanske att det blir bättre nästa år, men jag tänker inte ge några löften.

Stort och innerligt tack för att ni finns därute i alla fall. Ni är mina bästa hjärtegull. Det hoppas jag att ni vet och håller i minnet, även om jag är väldigt tyst nuförtiden. Jag hoppas ert 2015 blir ett fantastiskt, sunt och hälsosamt, njutbart, kärleksfullt och framgångsrikt år!

GOTT NYTT ÅR!

Er alldeles egna,
Shass

Kommentarer
Postat av: skogsfrun på dal

Hej kära Shass! Inte ett livstecken här sen 2014
hoppas du/ni mår fint och håller er undan spöket Corona. Ludde missen å jag mår bra och med en karl i huset har livet blivit enklare och tryggare.
Lars är en huslig herre ...också! Nyss serverades jag en god aperitif och sedan blir det grillad rökt tupp till middag. jag gör inte ett fän som du hör, hehe.
Hoppas du hör av dig, om inte här så i maile.
Kram vännen.

2020-11-01 @ 17:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0