"En av fem äkta män vill skönhetsoperera frun"

Återigen en artikel funnen i Aftonbladet (enligt mig en skvallerblaska, visserligen, men ändå), som tydligen ska ha stöd för det skrivna från Daily Mail.


"En av fem engelsmän medger att han skulle vilja att hans fru genomgick något slags skönhetsingrepp. Överst på listan står en fettsugning av magen.

Undersökningen genomfördes i ett lite oväntat sammanhang; ett operahus i Leeds ska i januari sätta upp en operett som handlar om vår tids besatthet av skönhet och yta, "Skin deep". Inför premiären tillfrågades 2000 män om hur de såg på sina fruars kroppar - och då visade det sig alltså att drygt 20 procent gärna skulle se att deras fruar lade sig under kniven (eller sprutan). 16 procent tyckte det räckte med ett lite enklare ingrepp, medan 6 procent ville se en helrenovering, skriver Daily Mail.

En klar majoritet av makarna tyckte alltså att deras fruar dög fint precis som hon var - men 23 procent medgav ändå att han saknade den kropp hon hade när de träffades. Att den inte var sig helt lik sen dess insåg de flesta hade sina skäl; 82 procent av alla män ansåg att under livets gång så tvingas en kvinnas kropp uthärda mer än en mans kropp.

En talesman från operahuset tyckte att undersökningen bekräftar att deras uppsättning pekar på något som ligger väl i tiden.
- Plastikoperationer finns så mycket mer i folks medvetande i dag, och den här undersökningen visar att många män faktiskt ser ett ingrepp som ett klart möjligt alternativ för att fixa till sina fruar, säger han i Daily Mail."
Källa: Aftonbladet

10-i-topp: Äkta männens mest önskade ingrepp
1. Fettsugning av magen
2. Fettsugning av ben
3. Bröstförstorning
4. Bröstförminskning/-lyft
5. Fettsugning av armar
6. Tandblekning
7. Ansiktslyft
8. Halslyft
9. Näsoperation
10. Rumpinlägg

Källa: Daily Mail



Yyyl! Sådant här ger en ju inte aaalls komplex, nej nej. Fan. Jag vill inte bli gammal. Eller det säkraste kortet är väl snarare att inte skaffa sig en karl. Eller vad tror ni?
Rumpinlägg? Helrenovering? Nä vet ni vad. Usch usch usch.

Fast kan inte låta bli att undra hur en undersökning från andra parten sett skulle se ut. Finns det karlar som vill helrenovera lär det väl finnas kvinnor som vill städa bort den där ölmagen som tittat fram mellan tröjan och byxlinningen på gubben och ersätta den med lite sexiga magmuskler. Eller få bort manboobsen, eller den där begynnande dubbelhakan.... För att inte tala om häcken som ofelbart (enligt Tant Anna) börjar hänga och slänga så fort karln nått femtioårsdagen. Och så har vi ju tandblekning för snuständerna och fettsugning åt armar och ben som tappat ungdomens muskler och... Ja, och så kan vi väl operera bort fenomenet sur gubbsvett med en gång? Är det för mycket begärt? Lite hår på skulten vore inte så dumt heller va?
Man kanske skulle föreslå att det görs en liknande undersökning för kvinnor angående den äkta mannen som det gjorts för männen angående lilla frun?


Kommentarer
Postat av: Sandy

Jag lägger in det här i min blogg! Underbart ju!

2008-11-27 @ 12:59:39
Postat av: Tant Anna

Alla mina ex behöver genomgå skönhetsoperationer.

2008-11-27 @ 14:04:40
Postat av: Anonym

jag ären sån där som ger f..n i utseende, tror jag. I alla fall när det gäller mig själv. Nepp, insidan räkas för min del, tänk att behöva fråga sin kompis om hur ns pojkvän&man/karl/gubbe ser ut eller om den ser för fet ut osv.

2008-11-27 @ 16:06:32
Postat av: Emma

vilka slämmhögar alltså. sparka på dem!

2008-11-27 @ 16:31:37
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: ja, det finns så mycket som borde vara straffbart.

Kriminella människor borde kunna bli dömda till livstids tjänst på mcdonalds, har jag för mig att jag och rävsåsen kom på. Fast hon vill ju skriva en lagbok också och där är det traffbart att sjunga bättre än henne. Jag själv skulle tydligen bli kastad i fängelse.



Ja, om man serverar dillsås till svältande skolbarn borde man definitivt bli degraderad till mcdonalds!

2008-11-27 @ 16:54:28
Postat av: Linda

Hahahaha klockren kommentar ;)

2008-11-28 @ 14:50:50
URL: http://lllllinda.blogg.se/
Postat av: Naia

Alla häckar över femtio börjar hänga och slänga alltså... Hm... Jag har inte betraktat så många 50+ häckar direkt sådär, men nog har jag sett en och annan nedtryckt i tillräckligt tajta byxor för att man skall kunna avgöra att den faktiskt är fast nog. Steve börjar närma sig 50, tror du han får släng-häck han med? Så här långt verkar det inte vara några större fel på den i alla fall...

2008-12-01 @ 12:35:17
Postat av: Sharon

Äsch nej, inte Steve inte. Hans häck förbli nog intakt, tror du inte?

2008-12-01 @ 18:16:46
URL: http://shass.blogg.se/
Postat av: Reginus

Du Mimp! Jag har redan köpt en present till dig och den kan jag inte lämna tillbaka för det är ett par veckor sedan..! Så den ska du få. Vet inte vad du kommer tycka.. :P men du behöver inte köpa till mig :)



och, förresten. Bra inlägg dethära. idiotiska tankar! Jagmenar, vad hände med insidan? Man blir väl inte kär i någons rynkfria ansikte? herregud... och som du sa. skulle vara intressant att se andra sidan av det(kvinnornas önskemål :P ifall de är lika illa)

2008-12-01 @ 19:26:34
Postat av: Storasyster Vampyr

Amen, sista' skrattar

Mycket, mycket kloka ord!

Tur att det faktiskt ännu finns några

vettiga människor kvar i världen som inte

hakar upp sig på sånt skit som en kropp som följer

med åldern! Det är ju jävligt svårt (läs:dyrt)

att hålla kroppen vid 25-års ålder när man

är en vanlig, lite halvt vettig Svensson.

Mindre krav, mera kram... eller... whatev.

bra skrivet, igen =D

Pussmums!

2008-12-03 @ 10:57:31
URL: http://storasystervampyr.blogg.se/
Postat av: Emma

sv: ah tack, hade gärna sjungit himlen i min famn men jag skulle aldrig kunna toppa vispens prestationer i den här låten. Och de andra två skrattar jag åt, hööööga! Ska nog sjunga it may be winter outside, lite mera rockig, lättare. men tack ändå!

2008-12-04 @ 08:25:24
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: ronja

sv: har bara två andra låtar med Amanda, de kommer båda från idolsammanhang så de är inte orginal. Har halelluhia och look what they've done to my song. Undrar hur det här ser ut, mitt tangentbord är på dåligt humör. Jag kan skicka de till dig!

2008-12-06 @ 19:05:08
URL: http://musikfreakar.blogg.se/
Postat av: skogsfrun på dal

Det här inlägget har jag ju missat, fantastiskt bra!
Ja inte själva frågan om skönhetsoperation men vinklingen av dig min ordkonstnärliga sköna;-)

Att vi kvinnor inte bryr oss så mycket om männens utvändiga skavanker bottnar förstås i det faktum att vi är klokare än de. Hellre en händig karl med humor och om natten är alla katter grå;-)

Kram på dig.

2014-07-21 @ 22:00:08
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0