(1) Hemligt beundrare

Försöker Google månne tala om någonting för mig? En hemlighet a la: "Huuush, don't tell anyone, but I know something reeeaaally exciting...!)?

"(1) Hemligt beundrare
Någon är hemligt förälskad i dig. Ta reda på vem!"

Hur många gånger har man inte fått den här upptryckt under näsan i diverse olika varianter? Bara för att dra ett exempel är det somliga dagar en vän som är förälskad i mig. Man kan ju undra vem. Med tanke på att karl-utbudet är ganska dåligt i min vänskapskrets...
Jag ser den överallt. Varje dag. Ibland känns det som om den förföljer mig. Jag tror den hatar mig. Den smyger bakom hörn och väntar på att få bita mig i hälsenorna, för att sedan, när jag ligger där som en bränd mandel och ruttnar, äta mig levande med hull och hår! De grymma huggtänderna glimmar och de blå (rött är så förbaskat uttjatat), ondskefulla ögonen gnistrar hatiskt. Dess klor klickar mot golvet. Kalla, klibbiga fjäll stryker mot huden och den stinkande fiskrensandedräkten sveper över ansiktet och...
Fast i och för sig, om det här nu är en kärleksannons borde den ju lukta gott. Och vara varm och mjuk, inte klibbigt kall. Hm.

Någon som är hemligt förälskad i mig... Hm, jag undrar vem det kan vara. Busschaffisen som av någon outgrundlig anledning inte ville ha betalt när jag åkte till träningen förra veckan kanske? Fast nä, det låter inte så troligt. Holländarn som gav mig en komplimang via mail då, han som påstod att jag var "really very beautiful"? Nä... Det är nog inte han heller. Och om det nu ska vara en vän kan man väl knappast räkna de där båda.
Skabbis då? Mja. Kruxet där är ju att Skabbis hatar allting och bara som en liten påminnelse till mig själv så existerar han ju inte ens. I verkligheten alltså, i mitt huvud existerar han minsann i allra högsta grad. Han kan det alltså inte vara. Följaktligen inte heller någon av de andra fiktiva män jag har.
Garou då? Tillåt mig gapskratta... Fast han får gärna komma hit och hålla mig sällskap en stund om han vill. Han kunde sjunga mig till sömns och spela gitarr och ha sig. Då skulle jag nog somna och kanske till och med slippa drömma mardrömmar. Det vore sannerligen trevligt. Men, att det skulle vara han betvivlar jag myyycket starkt, särskilt som han inte ens känner till min existens...

Men vänta lite nu... Tänk förresten om det inte är en man som åsyftas utan en kvinna! Skrämmande tanke. Jag har absolut ingenting emot homosexualitet - dem som dras till någon av samma kön får gärna göra det för min del - men jag ser helst att jag personligen slipper. Vill de så är det gott och väl, men jag vill inte!

Nej, bäst att fly fältet ner under täcket igen, lämna karlarna där hädan och göra ännu ett förmodligen tämligen fruktlöst försök att sova. Det här ledde ju ingen vart ändå. Men tänk, tänk om någon är hemligt förälskad i mig? Nätter som den här, när jag bara ligger och snurrar under täcket och det är lögn och statens järnvägar i hillvitte att sova, då är det nästan så man ägnar det en tanke. En liten djävla pyttetanke, för jag är verkligen inte så intresserad att jag skulle leta upp någon bara för att ha sällskap. Nä vet ni vad. Sådant trams. Någon måtta på eländet får det ändå vara. Jag är inte intresserad!
Trots det... Tänk om någon är hemligt förälskad i lilla patetiska, anskrämliga, barnsliga, prestationsångestbesatta, énvisa, förskräckliga, frånstötande, avskyvärda, skrivfixerade, verklighetsflyende Shass? I den lilla lilla vargen som egentligen är lite mörkrädd ibland och som inte vill sova för att hon drömmer mardrömmar? Hon som fryser så mycket och läser så mycket och dricker så mycket te? Hon som är Shass, den lilla vargen?
Roligt för honom i sådana fall! Jag är inte intresserad, såvida det inte råkar vara Garou eller Steve eller någon annan spännande man som visar intresse. De får å andra sidan hemskt gärna komma på visit. Gärna nu med en gång.
Och jag tror förresten inte det är mig den där annonsen syftar på, det är ni andra små gullungar som har en massa hemliga beundrare. Ta Naias Bailys-man, till exempel! Ah, det är honom de tänker på...


Och nu skiter jag i Googles tramsiga annonser och ska inte ta upp mer av er tid med mina vrickade nattliga funderingar. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Emma

Haha, jag trodde ju det var mig de var kära i! :( men nehe. Naia var det visst. Nu känner jag mig förbisedd. Eller också är google bara en jävligt kärlekskrank sak.



Påtal om nåt helt annat: hur känner du vispen? Jag hittade ju dig via vispen men hon vet inte vem du är?

2008-09-24 @ 19:00:28
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: Storasyster Vampyr

Men attans pattans, det är ju jag, söstra mi <3

2008-09-28 @ 21:17:55
URL: http://storasystervampyr.blogg.se/
Postat av: Storasyster Vampyr

Skjortor is teh shit, söstra mi! <3

Och jag vill se ohmigod fler gånger <3 söt!

2008-09-30 @ 08:47:37
URL: http://storasystervampyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0