Är Windows Media Player en mindreader?

Jag gjorde just en upptäckt. Det är på samma gång så läskigt och fascinerande att jag helt enkelt inte kan låta bli att skriva om det. Det är helt osannolikt att datorn skulle kunna läsa mina tankar, men det verkar fan ta mig så!

Jag satt och slöläste religion och lyssnade med ett halvt öra på låtarna från Notre-Dame de Paris. Déchire med Patrick Fiori dök upp och mitt i låten började mina tankar vandra iväg till att jag gärna skulle vilja höra Torn Apart med Steve Balsamo (som är den engelska versionen av samma låt), bara för att jämföra dem litegrann. Gissa vilken låt som blir nästa när den byter! Och då har jag den inställt på att den ska blanda...
Jag intresserar mig genast för detta underliga fenomen och måste göra ett test. När Garou börjar skråla Dieu Que Le Monde Est Injuste sitter jag och i tanken beordrar WMP att vid ästa låtbyte spela God You Made The World All Wrong, bara för att se om den ska göra på samma sätt som med Déchire och Torn Apart. Och det gör den! Jag kan inte annat än skratta, samtidigt som jag blir väldigt konfunderad.

Kan Windows Media Player läsa tankar? Både den och min mp3 har på sista tiden visat dessa högst intressanta, fast lite skrämmande, tecken på att höra vad jag tänker. Min förra mp3 var inte alls sådan. Den var motvals nästan för jämnan och vägrade tjurigt spela de låtar jag satt och önskade skulle komma därnäst. Det är dock mer förståeligt - den stod ju på blanda och blandade var vad den gjorde. Men det här... Det är ju lite scary.

Datorer ska inte läsa tankar. De ska vara snälla och lydiga...vilket den ju vid närmare eftertanke faktiskt var. Hm.
Någon annan som har varit med om det här? Eller är det bara min lilla Rutranden som betér sig på detta vis?

Kommentarer
Postat av: Varya

De planerar att ta över världen och försöker lura dig att de står på vår sida. Skynet är påväg...

2009-02-03 @ 15:13:18
URL: http://soderstrand.blogg.se/adhdpojken
Postat av: Emma

Det hände mig också igår, eller förrgår var det. Dock bara en gång. Jag blev livrädd..

2009-02-04 @ 21:46:35
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: Emma

sv: håller just på och testar wmp och ska se hur det går. Tror inte min funkar när det är medvetet, brukar ju vara så med allt.



Nej, missade den, det var väl några år sen eller? Men vill gärna se filmen och se om den är så bra som du säger, fast den är nog betydligt enklare att filmatisera med tanke på att filmskapare vill ha alla ungdomar till att spy, ha sex med random ungar och ja..sånt där. Blir kanske bättre med Lina då..

2009-02-05 @ 08:07:18
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: C

Hahah kul värre. anledningar kanske är att man har för lite musik på datorn :P själv så brukar jag nästan aldrig shuffla. Musik ska oftas lyssna i hela album eftersom gruppen eller artisten oftast har en tanke bakom helheten. men detta har jag konstaterat är väldigt olika. Lyssnar man på enstaka låtar fassnar man lätt.



Kul blogg föresten du skriver underhållande... kram

2009-02-20 @ 14:11:33
Postat av: Smsa Låna

Nice blogg! Hur länge har du haft din blogg?

2012-01-12 @ 23:11:36
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0