Kyrkor och magneter

Goder nästan-afton, gott folk...

För alla fruktansvärt nyfikna och vetgiriga intresseklubbs-antecknignsblock kan jag meddela att jag är snorigare än en hel flock lamadjur och snart har hostat upp lungorna ur bröstkorgen. Jag önskar jag hade lite ingefära så jag kunde göra ingefärsmjölk med honung och citron (vilket säkert är vidrigt, men tydligen ska vara nyttigt) så jag blir frisk snarast. Avskyr att vara förkyld. Har hört att vitlökshonung (är precis vad det låter som) ska fungera också, så kanske ska göra det sedan.
Hur står det till med mina kära kära kanske existerande bloggläsare då?

De senaste två åren har jag haft för vana att sjunga i kyrkan lite till och från, när de behövt någon som ylat på gudstjänster och sådant. Det är inte det roligaste som finns alla gånger, eftersom jag mest får sjunga låtar jag själv inte har någon särskilt stark relation till eller något särskilt stort intresse av att sjunga, men det inbringar en del extra pengar och jag älskar ju trots allt att stå inför publik (även om jag är skitnervös varenda gång). Att man sedan får sitta igenom en hel lång gudstjänst (ibland mässa...) är väl smällar man får ta, antar jag.
Jag trodde inte kyrkan ville ha mig längre när de inte ringt i mars i år. De brukar alltid vara ute i god tid och hittills har jag alltid fått minst en sjungning på våren. Men så ringde kantorn upp mig i april och erbjöd mig två jobb samma dag - den 12:e juli - i två olika kyrkor. Jag tackade ja. Men då ramlar vi genast på problemet - vad ska jag sjunga?
Två låtar är redan bestämda: Esmeraldas Bön från Ringaren I Notre Dame-filmen med en extra refräng som inte ingår i den här versionen (men som finns med i filmen (där låten är en aning annorlunda än den här), efter det att alla giriga människor fått häva ur sig sina önskemål och Esmeralda "återtar ordet"), och Gabriellas Sång från Så Som I Himmelen. Men jag ska ha två låtar till. En får vara på engelska, om jag vill. Någon av dem kan vara en duett också, vilken jag i sådana fall får sjunga med kantorn. Jag har själv inga direkta planer på vilka dessa båda sista låtar kan vara, så - Är det någon av er som har något förslag? Jag är jättetacksam för alla förslag - so, shoot!

...Och eftersom jag nämnde det i rubriken kanske det är bäst jag förklarar vad jag menade med magneter....
Jag pratade med mor min i telefon innan idag och hon sade någonting väldigt underligt. Jag berättade för henne att jag var som en riktig magnet häromkvällen. Tyvärr inte för karlar, men väl för hundar. I sällskapet jag just då umgicks med ingick det en hel del av den varan, nämligen. Först kom det en liten luddig pudelkille upphoppande i mitt knä. Han upptäckte ganska snart att man blev kliad och klappad om man stannade där, varpå han lägger sig ner och somnar. Senare, när jag satt i samspråk med tre av de andra, dök det upp en stor pudeltik och en labbeflicka och skulle bli kliade och kelade och klappade - samtidigt! Jag hade alltså fullt sjå. Detta talade jag om för min mor, som sade:
"Jag är inte förvånad. Du är ju sådan, en magnet för både djur och människor."
Jag tror hon måste trott att hon pratade med någon annan i telefonen... Magnet? Jag? Nej du mamma lilla, du tänkte nog på någon annan...


Hur som helst. Har ni något förslag på vad jag kan yla i kyrkan den 12 juli så släng iväg en kommentar!
Ta hand om er och låt bli att bli förkylda...


Shass

Kommentarer
Postat av: emma

Gabriella har jag också sjungit, dock under tvång. Det är väldigt roligt, tycker jag :)



Pengar för sång, det vill jag också få! Hm, kommer inte på några låtar som man kan sjunga i en kyrka..one of us, bridge over troubled water, imagine (jag kom bara på de låtar som sjöngs på min konfirmation xD).

2009-06-05 @ 19:11:46
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: Sandy

Har du Spotify? Vill du ha?



Diana Ross - If we hold on



Garth Brooks - Your song



Tusen bitar (ja, jag vet...)



Mauro Scocco - Till de ensamma



True colors



Mikael Wiehe (eller hur fasen det nu stavas) - En sång till modet



Anna-Lotta Larsson - Känn en doft av kärleken (bara samma melodi som Lejonkungen)



bara att säga till om du vill ha fler kassa förslag.

2009-06-07 @ 20:03:31
URL: http://lilzandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0