Årets...

ÅRETS START: Firade slutet av 2010 med Gina och hennes karl och vänner. Året startade därför även med att vara tillsammans med henne och det var definitivt en bra start :). Så vitt jag kan minnas fortsatte början av året bra.
ÅRETS BÄSTA: Superman <3. Och att jag tröttnade på att må dåligt och bestämde mig för att själv göra någonting åt det. Det går inte så fort kanske, men jag känner att jag gör framsteg i arbetet med mig själv och det känns väldigt bra. Åh, just det. Min superman måste givetvis också räknas in bland det bästa :) Och mina vänner.
ÅRETS SÄMSTA: En massa ****** krångel, problem, tjafs och oro. Men det verkar som om allt som varit löst sig nu. ”Life is the future, not the past, som Terry Goodkind gjort till trollkarlens sjätte regel (om jag inte minnes heeelt galet). Det försöker jag leva efter. Vi kan lära oss av det förflutna och bevara goda minnen från det, men vi måste leva i nuet och framtiden.
ÅRETS ROLIGASTE: Alla konserter och sångjobb det här året. Himmel och pannkaka! :) Och - icke att förglömma - att jag blev godkänd i matte B! :D
ÅRETS SORG: Pass. Det finns för mycket sorg, jag behöver inte skriva ner den. Den sitter inte direkt och gnager mig i nacken, men finns där gör den ju… och det gäller nog de flesta. Alla har vi våra sorger.
ÅRETS KÖP: Skivor, böcker och tre underbara nya klänningar att ha när jag sjunger  Det är nog de köp jag varit mest nöjda med. Flygbiljetterna till Holland och alla konsertbiljetter har ju i och för sig också varit trevliga köp…
ÅRETS SKVALLER: Har inte skvallrats så mycket i år. Lite noteringar här och där om att ditt eller datt är gravid, men annars… njä. Pass.
ÅRETS SAKNAD: Många.
ÅRETS LÄNGTAN: Kärlek.
ÅRETS KÄRLEK: Superman. <3<3<3
ÅRETS HAT: X
ÅRETS SJUKDOM: Stress.
ÅRETS SKADA: Fortfarande pajad axel och stress. Hm, känns ju lite trist att jag inte lyckats kurera förra årets åkommor särskilt väl…
ÅRETS HÖJDPUNKT: Tror baske mig att dagens framträdande i kyrkan var en av dem i alla fall… När jag stod längst fram i kyrkan och alla sjöng med i refrängen till Hallelujah. Magi.
ÅRETS BRÅK: -
ÅRETS SKÄMT: Nä… Jag vete katten.
ÅRETS UTBROTT: Hahaha. Vänta ni bara. Jag lagarar fortfarande raseri-energi nog för att få ett. I februari är det tre år sedan sist, så det börjar väl bli dags för ett ;).
ÅRETS KYSS: Superman. <3
ÅRETS AKTIVITET: Musik!
ÅRETS MAT: Samma som förra året.
ÅRETS DRYCK: Te, tranbärsjuice, holländskt örtte och diverse annat som jag inte ens kan stava till.
ÅRETS RÖVHÅL: X
ÅRETS HJÄLTE: Min alldeles egen Mäster Rahl, min alldeles egen personliga isbjörn, min alldeles egna Lettie, min alldeles egna Zek och min alldeles egna Superman. Men sist men inte minst… Världens bästa och mest fantastiska storasyster.
ÅRETS FULASTE: X
ÅRETS SNYGGASTE: Alla mina flickor. 
ÅRETS KLÄDSEL: Långklänning. På scen alltså.
ÅRETS FILM: Harry Potter and the Deathly Hallows del 2.
ÅRETS BOK: Confessor (trots att jag inte läst klart den än)
ÅRETS LÅT: Det finns ingen självklaring här i år. Tyvärr. Det har varit alldeles för många bra låtar för att bara kunna peta hit en enda.
ÅRETS SKIVA: Within Temptations ”The Unforgiving”,For All We Knows “For All We Know”, Symphony Xs “Iconoclast”, Evergreys “Glorius Collision”, Jorns “Live in Black”, Gotthards “Homegrown – Alive in Lugano” etc.
ÅRETS MUSIKALISKA UPPTÄCKT(er): En massa holländska artister som ni antagligen inte har hört talas om. Men ni kan få höra en låt jag tycker är väldigt fin.
ÅRETS YOUTUBE-LÄNK: Uhm… Pass. Kan verkligen inte komma på någon såhär på rak arm.
ÅRETS KOMMENTAR: ”Den här kniven kan du inte mörda S med, det är för mycket fett ivägen…” /Supermor när hon och jag var ute på köksknivsinköpsmission.
ÅRETS INTRESSANTASTE: Relationer.
ÅRETS ÖNSKAN: Ett bättre 2012, tack!
ÅRETS GODA GÄRNING: Tror att den godaste gärning jag gjort i år är att verkligen göra ett allvarligt försök att ta bättre hand om mig själv rent psykiskt. Bara att hoppas på att jag kan lyckas också framöver.
ÅRETS AVSLUT: Superman och jag ska alldeles alldeles straxens smita iväg till Gina och fira nyår med henne och några till. Tyvärr är karln hennes inte där i år. Trots det ser det ut som om det håller på att skapas någon sorts tradition här ;).

Tack för det här året, fantastiska, underbara, otroliga ni! Vad nästa år kommer föra med sig kan vi bara spekulera i än så länge. Jag vet, såhär långt, att jag har 3 eller 4 spelningar inbokade redan (varav en tyvärr råkar vara en begravning) samt att jag ska åka till Holland i april igen för att se Within Temptation under deras teaterturné. Det kommer bli… något extra, det. Jag hoppas att ni vill hänga med även nästa år och lämna små kommentarer här då och då. Ni kan inte ens föreställa er hur mycket det lyser upp min vardag ibland, att finna några ord från någon av er.
Tack. Ni är fantastiska.


GOTT NYTT ÅR!
Önskar er tillgivna
Shass

Kommentarer
Postat av: Gina

Hehe, blev förvirrad när det stod 2009 i början av inlägget, trodde det blivit ngt fel nånstans så jag struntade i att läsa resten, men idag läste jag superman på årets bästa o då läste jag vidare... :)



Jaa, vårt nyårsfirande börjar nog bli lite av en tradition, en trevlig sådan :)

2012-01-05 @ 19:57:30
Postat av: Shass

Gina: Haha, ja men det var ett fel av mig. Har rättat det nu. 2010 ska det ju självklart stå!

Mycket trevlig tradition :) Fast nästa år, om detta upprepas, hoppas jag att Peter också är där. Har ju inte träffat honom sedan förra året :| Hoppas allt är bra med dig <3.

2012-01-06 @ 15:44:14
URL: http://shass.blogg.se/
Postat av: skogsfrun på dal

Fantastisk sammanställning! skulle önska att jag hade ork till sammalunda men icke sa nicke. Man tar en dag i taget och är glad om solen skiner och allting tycks gå i repris;-) Det blir så när det mesta av livet finns bakom en. Inte sorgligt alls, bara helt naturligt.

(Fast det är klart -på skoj kunde jag göra en lista, riktigt flumma ut i önsketänkande och föresatser;-))



Önskar dig igen ett lyckosamt 2012...kärlek hälsa pengar och idéer.

Kram från skogsfrua

2012-01-10 @ 22:26:26
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0