I'm still around

Kära bloggläsare,

Tro det eller ej, men jag har inte försvunnit. Energin har gjort det, men inte jag. Det är bara väldigt mycket med allt just nu och jag har inte fokus nog att skriva något vettigt. Har suttit i flera dagar och försökt få ihop något, men det går inte. Jag har inte ens haft ork att besvara utmaningen min syster ville jag skulle ta tag i. Jag ska dock göra mitt bästa för att återkomma snart.

Tills dess hoppas jag att det är bra med alla. Håller ni er varma i vintermörkret? Har ni läst några bra böcker på sistone? Hur ska ni fira jul? Berätta!

Och - Tusen tack(!) för alla kommentarer på förra inlägget! Det betyder väldigt mycket för mig. Tack.


Er tillgivna,
Shass

Kommentarer
Postat av: vispen

Det är riktigt kallt här i Stockholm och en massa snö. Jag är faktiskt inte ute särskilt mycket eftersom jag tycker att vintern är för kall för mig. Jag hade tänkt försöka läsa någon bra bok under jullovet när jag har lite extra tid till det. Har du något förslag på någon bok kanske?

Jul ska jag fira med familjen och släkten. Mina föräldrar är skilda så jag får fira med var och en för sig men jag ser ändå fram emot julen. Igår köpte jag de sista julklapparna. Hur ska du fira då?

Hoppas att du får tillbaka energin och orkar blogga snart igen:) kram

2010-12-20 @ 12:45:11
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: Mia

Som jag har saknat dig, trodde det var något som hänt dig! Skönt att så inte var fallet, du återkommer när du känner för det kära Shass.

Julen kommer att bli lugn och fridfull ibland släktingar. Såvida man inte blir insnöad eller frusen till is innan dess....

Ha det så gott och God Jul på dig redan nu.

2010-12-20 @ 23:51:15
Postat av: Shass

Vispen: Åh, så skönt att du hunnit köpa färdigt alla julklappar! Jag har nästan inga alls att köpa till, men har i stort sätt alla klappar kvar att införskaffa... Samma kör varje år. Puh.

Det där med bok handlar ju så otroligt mycket om smak. Gillar du lite lättare, kanske chicklit så tycker jag du ska prova på "Ska Vi Slå Vad?" av Jennifer Crusie. Otroligt härlig, charmig bok. Vill du ha något i fantasygenren så kolla upp "Sista Avfarten till Älvalandet" av Tad Williams, eller varför inte "De Vandrande Städerna" av Philip Reeve? Alla finns omnämnda under kategroin "Recensioner - böcker" här i bloggen. Vill du ha deckare rekommenderar jag författarinnan Agatha Christie, som är min personliga favorit när det kommer till deckare. Själv har jag läst mycket Nora Roberts på sista tiden. Gillar man rätt romantisk litteratur passar hon bra. Ganska tjocka böcker, dock. Vill man läsa klassiker rekommenderar jag Mark Twains "Huckleberry Finns Äventyr" eller "Tom Sawyer". Osv..osv...osv... Jag kan fortsätta i evighet så det är bäst jag slutar nu...

Ta hand om dig, kram!



Mia: Tack för din fina fina kommentar! Jag har saknat dig också! :) Hur står det till? Allt bra, hoppas jag?

Jag ska försöka skriva något snart. Något borde jag ju kunna rota fram ur hjärnans skrymslen. Såhär om nätterna när jag ändå inte kan sova borde jag ju kunna slänga upp något....

Håll dig varm, halka inte och sköt om dig! JÄTTEKRAM och GOD JUL i förskott!

2010-12-21 @ 02:46:56
URL: http://shass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0