Vill du något, Steve?

Är man död så är man. En del är av den åsikten i alla fall. Jag vet inte riktigt hur jag ställer mig i frågan själv. För visst har det ibland känts som om någon jag älskat, någon som inte längre finns kvar i livet, "varit med mig" i en eller annan situation. Visst har jag drömt väldigt verklighetstroget om en eller annan av dem, och när jag vaknat fått för mig att vi kommunicerat. Isen t ex. Ibland tror jag att hon varit med mig när jag sjungit. Jag har drömt om henne och i en av drömmarna är jag säker på att hon förmedlade budskapet: "Det är okej, det var inte ditt fel att vi inte sågs mer". Och så vidare...

Senaste månaden har jag undrat om Steve Lee försöker säga mig någonting. Det har verkligen känts så ibland. Varje gång jag spelar min lista med lite mer lugna låtar kommer Have a Little Faith upp MINST en gång (fast originalversionen, som av någon outgrundlig anledning inte finns på YouTube längre...). Enligt Gotthards hemsida är det Steves favoritlåt. Jag sjöng den live för 2,5 år sedan.

"Have a little faith in me, and I'll give it back to you. If I could only make you see, then every dream would still come true..."

Ni som känner mig väl, och kanske även ni som känner mig bara lite, vet att jag inte har så mycket "faith" när det kommer till mig själv. Jag har svårt att se det som är bra hos mig. Osv. Ska inte gå in närmare på det. Hur som helst...
Försöker han säga något? Att han håller mig i handen från sin hårdrockshimmel och hjälper mig på vägen? Att jag inte borde misströsta så mycket som jag gör? Att det faktiskt kommer gå bra i slutänden även fast det för det mesta bara går åt helsike?

"I could help you find your way, cause I know you're not that strong. It isn't just a game we play, oh, you'll believe before too long. I'll show you how to love and to rise above, I'll be every answer to your prayer. If you feel it like you've never felt before, then, all at once, you can open any door. Have a little faith..."

Men det är inte bara det att han vill att jag ska ha lite mer Faith i mig själv (om det nu faktiskt ÄR så att han försöker kommunicera med mig). Han sätter också ord på hur jag känner. Häromdagen, när mor var här och hjälpte mig att städa, hade jag min julspellista igång. Då kom den här gång på gång på gång. Hörde den minst 6-7 gånger under dagen, och då 1. var jag inte i lägenheten hela tiden och 2. hörde jag de andra låtarna ungefär en gång vardera.

Steve, är det något du försöker säga? Vad i sådana fall?

Årets finaste julklapp var från mor min. Hon hade förstorat upp och ramat in fotografierna på mig och Steve. Jag blev alldeles rörd när jag packat upp dem ur paketet och hade dem liggande i knät. Först då förstod jag att jag haft fel när det gällde folk omkring mig - Tvärt emot vad jag trodde tog de faktiskt min sorg över Steves bortgång på allvar. Kanske underströks det för dem när jag spelade Heaven live för lite drygt en månad sedan och hela tiden medan jag sjöng balanserade på gränsen till att brista i gråt.
Tack allihop. <3


Och Steve, ifall det nu är så att du försöker säga att du sträcker ut en hand för mig att hålla...så vill jag hemskt gärna ta den.

Kommentarer
Postat av: Mia

Lilla Shass, jag har varit med så länge och vet att vi har våra följare som hjälper till att leda oss på livets stig, fast vi inte kan se dem längre utan bara känna deras närvaro, men de finns med oss ändå. Så du tänker absolut inte fel i dina tankar. Var glad istället för det du får uppleva för det stärker ditt inre och även din tillit.

Nej, jag är ingen spåtant utan går bara efter mina egna upplevelser och jag har blivit ledsagad av mina nära som gått bort.

Kram till dig från mig och ett Gott Nytt År!

2010-12-29 @ 03:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0