Two in one!

Hehe. Precis när jag hade skrivit klart det här inlägget såg jag att jag blivit utmanad på en anna blogg också. Därför kommer här två utmaningssvar i samma inlägg.

Först och främst: Världens bästa, snyggaste, tuffaste, mest fantastiska och alldeles underbara storasyster har utmanat mig att berätta om min dag. Så, here we go:

DAGENS START: Klockan sju började klockan tjata på mig att stiga upp, men inte förrän 08:30 lyckades jag kvickna till nog mycket för att inte somna om igen. Sedan låg jag och läste i ungefär 19 minuter till innan jag faktiskt steg upp.
DAGENS BÄSTA: Äta pizza och dricka fläder-citron-cider, prata skit, tramsa och titta på Idol med bästa storasyrran och Bella.
DAGENS SÄMSTA: Att jag inte pluggat ett skit. Har inte ens satt i USB-minnet med skolarbetena på. Fy mig...
DAGENS ROLIGASTE: Syrran och Bella. Definitely.
DAGENS SORG: Pass
DAGENS KÖP: Bara en massa onyttigt och fullständigt onödigt skräp. 100% förtäringsbara produkter. Men lider man av "kvinnosaker" så gör man... IBLAND får man faktiskt köpa onyttiga och fullständigt onödiga saker. Faktiskt.
DAGENS SKVALLER: Gårdagens skvaller gällde en f.d. klasskompis som tydligen ska bli pappa (smärre chock!). Dagens...har nog inte skvallrat något vidare idag.
DAGENS SAKNAD: En jagtyckeromdiglitesådärextramycket-kram.
DAGENS LÄNGTAN: En jagtyckeromdiglitesådärextramycket-kram.
DAGENS KÄRLEK: Jag blir av någon anledning lite kär varje gång jag hör den här.
DAGENS HAT: Kommunen, skolan, svenskan, hatet i sig, den här förbannade konstanta nästan aldrig upphörande ständigt enormt påträngande och mördande tröttheten och... Ja, det var väl ungefär det.
DAGENS SJUKDOM: Energistjälande mördande smärtor pga. "kvinnosaker".
DAGENS SKADA: Ingen (Om man inte räknar den skadade axeln...). Inget nytillkommet i alla fall.
DAGENS HÖJDPUNKT: Syrran och Bella. <3
DAGENS BRÅK: Bråkfritt såhär långt.
DAGENS SKÄMT: Bell och sis nämnde nog ett par, men jag är för trött för att minnas dem.
DAGENS UTBROTT: Njae. Har inte haft något direkt utbrott idag. Fast vilken typ av utbrott åsyftas?
DAGENS KYSS: Pass
DAGENS AKTIVITET: Suttit och glott som en idiot på datorskärmen i tusen timmar, läst bok, struntat i skolan, fått jobbsamtal, tvättat, suttit mer vid datorn och glott, spelat hög musik, umgåtts med flickorna och ja...nu sitter jag här igen och glor.
DAGENS MAT: Två Sport-plus-knäckebröd med chiliost + dröm-yoghurt + te till frukost, spagetti och tomatsås med bacon, lök och vitlök till lunch, sedan ingenting på tusen timmar, sedan mozarella-pizza till middag.
DAGENS DRYCK: Te, tranbärsjuice, äppel-fläder-cider.
DAGENS RÖVHÅL: Kommunen.
DAGENS HJÄLTE: Sis och Bell. Två hjältar alltså.
DAGENS FULASTE: Pass
DAGENS SNYGGASTE: Ma belle soeur et ma/sa/notre belle Bella.
DAGENS KLÄDSEL: Sportstrumpor, grå jeans, svart tröja med "PRIVATKLINIKEN" (det är min tandläkares tandläkarföretag) i grönt tryck på bröst och rygg, samt stickad polotröja i varggrått (mamma kallar den för min "vargtröja"). Ingen klocka idag.
DAGENS FILM: Ingen film. (Bella och sis tittar på skräckis...huuu!)
DAGENS BOK: "De Vandrande Städerna" av Philip Reeve. Första delen i serien med samma namn. Råkade börja med del 2...men de var fristående, tack och lov. Läste ut 2:an igår.
DAGENS KOMMENTAR: pass
DAGENS INTRESSANTASTE: Gregorians cover av All I Need. Hehe. (se föregående inlägg)
DAGENS ÖNSKAN: Jag vill ha en jagtyckeromdiglitesådärextramycket-kram...
DAGENS GODA GÄRNING: Varit dåligt med sådana idag.
DAGENS AVSLUT: Tvätthämtning från tvättstugan (done), skriva klart det här (nästan done) och sedan... vet jag inte. Lägga mig och läsa innan jag somnar, tror jag. Trött.


Utmanar nog ingen specifik vidare. Den som vill och törs kan ju utmana sig själv...:P ;) Det kan ju vara en smula insiktsgivande att se hur mycket eller lite man faktiskt gjort under en hel dag.


Second but not least: Gulle-Emeli har återigen utmanat mig att besvara några frågor. Här kommer de!

4 TV-program jag ser: (Goda Moder, det var en svår en...)
1. Så Ska Det Låta (när det behagar gå på TV)
2. Postkodmiljonären (Jag ÄLSKAR frågesporter...)
3. Körslaget
4. Idol (Årets upplaga är dock omåttligt dötråkig)

4 saker jag gjort idag:
1. Lekt med sis och Bell.
2. Handlat onödigt skräp.
3. Tagit emot jobbsamtal.
4. Tvättat.

4 saker jag längtar efter:
1. Att jag ska bli klar med studierna.
2. Att få leka med Gina och Peter någon gång kring jul.
3. Within Temptation-konserten i Stockholm i mars.
4. En jagtyckeromdiglitesådärextramycket-kram.

4 saker på önskelistan:
1. Att Honey får fortsätta må så bra som hon verkar må nu.
2. Resten av alla skivor jag inte har men vill ha.
3. Alla Terry Goodkinds böcker som MP3-ljudböcker.
4. Att få åka till Holland och se Symphony X i mars.

4 personer jag utmanar:
1. Storasyrran
2.Gina
3. Skogsfrua
4. Pappsilappsen


Puh. Ska det fortsätta såhär så får jag göra en egen kategori för utmaningar, tror jag... Bäst jag gör en med en gång.

Kommentarer
Postat av: vispen

Det där var roligt att läsa. Kul, vi tittar ungefär på samma tv-program:) Jag tycker dock om Idol i år. Och kramar vill jag också ha förresten! Vad är det du pluggar till nu? Kram

2010-11-13 @ 22:47:59
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: Sharon

Vispen: Jag läser färdigt gymnasiet. Tar förmodligen studenten i juni. Hoppas du hittar någon att kramas med! Kram tillbaka

2010-11-14 @ 11:35:40
URL: http://shass.blogg.se/
Postat av: Ronja

Å, ska du också se wt i Stockholm? Då kanske vi springer på varandra där ju :)

2010-11-14 @ 18:00:48
URL: http://musikfreakar.blogg.se/
Postat av: skogsfrun på dal

Utmaningar duggar tätt nu, jag tror jag hoppar på den här, det finns nog gränser för vad mina arma läsare tål;-) Få se vad du kan klura ut för utmaning!

2010-11-14 @ 18:06:59
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se
Postat av: Sharon

Ronja: Man vet aldrig...



Skogsfrua: Utmaning? Jag? Just nu känner jag mig ganska uttorkad på fantasifronten, men det kanske ramlar in något...

2010-11-14 @ 20:14:46
URL: http://shass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0