Vila i frid...

Idag har Shass sorg. En av världens bästa röster, en av dess mest livsbejakande invånare och till lika en av Shass största förebilder har lämnat världen bakom sig.


STEVE LEE (1963-08-05 - 2010-10-05) slets från livet i en motorcykelolycka. Under en semester han länge sett fram emot med flickvän, bandkompis och givetvis hojen han älskade att köra hände det som inte får hända.

Steve. Du är och var en av mina största influenser när det kom till sången. Den livsglädje du bar på, den positiva energi du fullständigt strålade av och den värme du erbjöd alla dina fans och hela världen sträckte sig så djupt in i mig. Hos dig kände man livet, från dig strålade det ut lika starkt som solsken en klar sommardag och du verkade vilja inbjuda alla till ditt hjärta. Hur nedstämd jag än var före en spelning med Gotthard kom jag ut från varenda en som en ny, lyckligare människa. Du fyllde upp och fyllde ut, fyllde i och omvärvde. Du var något alldeles särskilt - ett ljus i världens mörker.

Världen är så fruktansvärt orättvis. Den tar de goda människorna från livet och gömmer dem. Dig tog den och gömde. Jag vill inte tro på att du inte finns kvar på jorden mer. Jag vill inte tro på att din röst aldrig mer ska sjunga om hjärtesorg eller sprudlande glädje, aldrig mer uttrycka din livsvilja eller ditt trots. Jag vill inte, vill inte, vill inte tro på att du aldrig mer från scen ska braka in i min själ som en virvelvind, skingra dimmor, lätta mörker, tända ljus. Jag vill inte tro att möjligheten att få träffa dig igen inte finns mer. Jag vill inte tro att drömmen om att få sjunga tillsammans med dig aldrig kommer slå in. Jag vill inte tro att du inte finns mer! Du var ju inte färdig här än. Du ville ju ge världen så mycket.

Steve, vila i frid. Sträck dig från där du finns nu och vidrör oss som är kvar med din livskraft och kärlek till livet. Genom musiken kommer du leva vidare och aldrig bli glömd. Aldrig. Tack för att jag fick träffa dig. Tack för att jag fick uppleva din musik. Tack för att jag fick så mycket av dig, trots att du knappt vet att jag finns. Tack för allt. När åskan mullrar vet jag att det är du som far himmelen fram på din livet-efter-detta-Harley med håret flygande bakefter. I hope you've found your peace of Heaven...

And Then Goodbye...


Shass

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Älsklingssyster. <3<3<3<3

Du, jag hittade en widget åt dig som du måste få in på Bloggen!:



<script type="text/javascript" src="http://cdn.widgetserver.com/syndication/subscriber/InsertWidget.js"></script><script type="text/javascript">if (WIDGETBOX) WIDGETBOX.renderWidget('461890e8-4eca-4272-9026-de87a330a383');</script><noscript>Get the <a href="http://www.widgetbox.com/widget/bunnyhero-labs-pet">cyber-pet</a> widget and many other <a href="http://www.widgetbox.com/">great free widgets</a> at <a href="http://www.widgetbox.com">Widgetbox</a>! Not seeing a widget? (<a href="http://docs.widgetbox.com/using-widgets/installing-widgets/why-cant-i-see-my-widget/">More info</a>)</noscript>



PUSS

2010-10-07 @ 00:01:00
URL: http://hesh.soclog.se/
Postat av: Storasyster Vampyr

Sååå fint skrivet, Mimimii <3

2010-10-08 @ 09:14:56
Postat av: skogsfrun på dal

Fantastisk runa över saknad idol! Hoppas du kommit över det värsta nu.

Skogsfrua kramar om:-)

2010-10-12 @ 07:55:03
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se
Postat av: Sharon

Storasyster-Yster: Jag kan ingenting om Widgets. Du får hjälpa mig..



Storasyster Vampyr: Tack <3<3<3 Det känns fortfarande så underligt sorgligt i bröstet...



Skogsfrua: Det värsta... Jo, jag antar det. Han var en så stor inspirationskälla och förebild för mig. Funderar på att lägga upp när jag sjunger hans egen favorit från bandet, Have A Little Faith, trots alla invändningar jag har emot mig själv och min sång. Det känns som om jag vill göra det för att hedra Steve. Om det nu är att hedra...

Kram tillbaka!

2010-10-12 @ 23:14:20
URL: http://shass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0