That's my boy!

Egentid är en viktig del av livet. Efter tre veckors non-stop-bäbisande (mer eller mindre i alla fall) var det vad min syster och hennes sambo behövde i förrgår kväll. Gissa vem som då fick ha hand om världens bästa bäbis en stund? Nepp, inte var det Tomten inte, och inte Påskharen och absolut inte Nalle Puh. :) Nix. Det var världens stoltaste moster!

Världens bästa bäbis (Borde jag förkorta det till VBB från och med nu?) sov när han kom hit. Mor hans langade över honom till mig tillsammans med blöjor och våtservetter och mjölkersättning och nappflaska och napp och gud vet allt. Jag vinkade av na och placerade mig själv och VBB i min säng. Där sov han fridfullt en stund, tills han lyckades tappa sin napp. Då bidde han ilsk.

Eftersom jag är 12 år äldre än min lillebror och hade hand om honom ganska mycket när han var liten känner jag inte någon direkt panik när en liten bäbis börjar skrika. Jag bara lyfte upp honom ur filtar och jox och tog honom i famnen, petade in nappen och började sjunga för honom. Vad jag sjöng? Inte var det Lille Lasse Går Och Gråter inte. Däremot sjöng jag den här och den här (och om sanningen ska fram sjöng jag också den här och den här). Så fort jag börjar sjunga tystnar den lilla pluttungen och snart sover han och snarkar så gott. Jag bara ler, tänker "That's my boy!" och fortsätter sjunga för honom tills syrran efter alltför kort tid (en halvtimme) kommer och hämtar honom.

Det ska börjas i tid, vet ni. Innan hans föräldrar vet ordet av är den lilla solstrålen ett stort fan av Within Temptation och Cloudmachine, med flera med flera... Moohahahahahaaa!

Så nu vet ni det: Funkar inte Vyssan Lull eller Ro Ro Barnet eller vad ni nu kan tänkas välja att sjunga för småttingarna, så prova de här låtarna ;). Uppenbarligen fungerar de ju.

Kommentarer
Postat av: skogsfrun på dal

En vaggsång som jag tycker är fin är ...ro ro barnet katten hänger i garnet, men ALLT som SCHASS sjunger blir ju fint:-) Har mamman samma förmåga som mostra är nog bebisen musikbegåvad värre. Nej usch nu får det vara nog med applåder här;-))

Kramelikram i sommarvärmen från skogsfrua med anhang.

2011-07-08 @ 17:26:09
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se
Postat av: Shass

Skogsfrua: Schass minsann, är frua på örat och sluddrar? ;) Ro ro barnet är inte så dum förstås, men ingen favorit här direkt. Å andra sidan tror jag vad som helst som är någorlunda lugnt och sövande går bra. Än så länge sätter han nog ändå inte stor vikt vid exakt vad jag sjunger. Komplett nonsens skulle vara ungefär lika menignsfullt för honom när han är såhär liten, tror jag.

Applåderna mottages vördsammast med bugningar och tack"! Kram tillbaka och hälsa anhanget :)

2011-07-09 @ 00:50:27
URL: http://shass.blogg.se/
Postat av: Amanda

Haha, mitt samvete känns inte så sorgset över att ha prackat på dig skruttungen efter att ha läst detta. Vad gullig du är med honom. Och du får självklart ta honom fler gånger, oftare och längre stunder om du vill. :-) Vi vill bara vsra försikiga med att "utnyttja för mycket". Puss sis

2011-07-09 @ 01:08:17
URL: http://hesh.soclog.se/
Postat av: Shass

Mandan: Practice makes perfect, som det heter ;) Måste ju vara förberedd tills jag får egna, om jag får det. Det var bara mysigt att passa honom, så tveka inte att fråga igen om ni behöver hjälp. Det är nemas problemas, du vet. ;) Och det är ju i alla fall inte Christer Sjögren-låtar jag lär honom tycka om...

2011-07-09 @ 17:29:34
URL: http://shass.blogg.se/
Postat av: Sandy

Åh Shass! Jag blev alldeles tårögd när jag läste det här. Vad fin du är!

2011-07-10 @ 04:51:56
URL: http://lilzandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0