Den Haag. Woensdag 30 November 2011

Goder afton mina små pepparkakshjärtan

Riktigt vad jag ska skriva vet jag inte. Det var ju ett tag sedan jag bluddrade på utan att ha någon "baktanke" med inlägget, menar jag. De flesta inlägg jag skriver kan jag ju gå och klura på ett tag innan de blir svart på vitt, men nu... Nä.

Få se, var slutade jag sist? Just det ja, vi skulle äta... så var det.

Nå, i måndags då. Supermannen gnällde sig upp ur sängen vid sextiden. Moder Jord vet hur han lyckades med det, för mycket sömn hade nog ingen av oss fått den natten vad jag kan minnas... Inte lätt för stackarn att sova med mig som far kring som en skållad råtta när jag sover eftersom jag drömmer som jag gör. Jag låg halvdöd kvar i sängen medan han gjorde sig iordning, vaknade till en sekund eller två när jag fick en hejdånugårjagtilljobbet-puss och däckade sedan igen. Vid tiotiden dyker han upp igen för att hämta något han glömt, pussar på mig igen och försvinner. Först vid elvatiden lyckas jag släpa mig upp ur sängen och face the day.

Finns egentligen inte så mycket spännande att säga om måndagen. Jag gjorde absolut inte det jag skulle (dvs. pluggade), utan läste istället vidare i Agnes and the Hitman och diskade och gjorde vanliga saker. När mannen äntligen kom hem från jobbet (Hallelujah!) dröjde det inte så länge förrän han däckade. Tro sjutton det... jag hade ju kunnat sova ikapp liiiite under dagen i alla fall.

Tisdagen på dagen var egentligen inte mer intressant än måndagen ska ni veta. Förutom att jag börjar vänja mig vid hur vansinnigt lyhört det är här, dvs. Får dock fortfarande en smärra hjärtattack varje gång grannarna är och far i sin ytterdörr... Det är värre än hemma hos mig. (Just nu låter det som om de har paaarty party på våningen ovanför här). Gasspisen gav mig ytterligare en hjärtattack när jag av misstag råkade komma åt den. Hatar den där förbaskade tingesten!
Igårkväll DOCK gjorde vi mer än satt här hemma och filosoferade över livet, universum och allting. Vid 18:30-snåret dök supermor upp och vi bilade iväg till Chinese Wok. Jag satt i framsätet bredvid henne och vi var inte så snälla emot pöjkastackarn i baksätet ;) Men roligt hade vi. Jag skrattade så jag kippade efter luft och nästan fick tårar i ögonen av munterhet.
Chinese Wok ligger inne i ett större shoppingcenter. Det verkar vara ett populärt ställe, men det var förhållandevis lugnt där igår måste jag säga. Maten var alldeles yyytmärkt! För att inte tala om sällskapet. Ibland deltog jag i konversationen, ibland bara satt jag och njöt av maten och av att lyssna på Superman och Supermor när de pratade holländska. Jag förstår för det mesta vad de pratar om, men lägger mig inte i. När jag deltar hoppar vi mellan engelska och holländska eftersom Supermors engelskakunskaper är lite ringrostiga, men jag hänger med då också :). Hon är fantastisk.

När vi kom hem ägnade vi oss åt en stunds tv-spelande (Gudars vad länge sedan det är jag spelade... och ägde ut någon så som jag gjorde igår!) innan vi drack lite te och sedan gick och lade oss. Herrn i huset var rätt trött igen (samt lite sur för att han förlorade så stort när vi spelade ;) ) och jag tyckte han förtjänade att få sova. Inte för att jag tror jag hade kunnat tvinga honom att vara uppe om jag så lagt is i sängen ;) Men i alla fall.

Denna dag som idag är har intet vettigt att förtälja. Jag har mest bara smitit från skolarbetet och läst Fast Women av Jennifer Crusie...fast jag inte borde. Fy mig! Natten till denna dag var komplett horribel för mig med dessa ändlösa mardrömsfighter... Men jag lever och andas. Mannen ligger och sover och jag sitter och när ondskefulla planer om att leta fram något ur frysen och placera på ett väldigt frysovänligt ställe på honom.... Men jag borde nog låta bli.

Äsch nu kan jag inte hitta på mer. Får väl ägna mig lite åt mina psykologiböcker innan jag knyter mig (om jag törs, dvs). Sköt om er, så hörs vi väl vad det lider.

Shass

Kommentarer
Postat av: vispen

Jag älskar dina inlägg kära du! Kan inte låta bli att faktiskt bli lite avundsjuk på er men bara lite :)

Härligt att du och Svens mamma verkar tycka om varandra så mycket redan!

Vad var det för tv-spel ni spelade häromdagen? Bra att du vann över Sven, han behöver minsann förlora lite ibland så att han inte glömmer bort hur det känns :)

Många kramar!

2011-12-01 @ 14:35:31
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: skogsfrun på dal

Åh så bra och målande du beskriver din/er tillvaro.

fastnar för gasspisen d.v.s. det gör jag INTE. Det är verkligen kusliga grejer det där. Bodde ihop med en i Göteborg en gång i forntiden och det tog evigheter innan jag...nej jag kom aldrig över min misstänksamhet mot mackapären. Inbillade mig att den läckte och visst tusan luktade det gas!

Jag säger bara vakta dig!

för övrigt fortsätt njut av livet!

Kram!

2011-12-04 @ 23:01:44
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0