Jag får liksom ingen ordning

Det är lätt att ha ambitioner, men det är baske mig inte så himla lätt att uppnå sådant man föresatt sig. Det kan tyckas lätt att skissa upp planeringar, men sannerligen mindre lätt att följa dem till punkt och pricka. Bara en sådan sak som att göra allt man tänkt under en dag kan bli svårt ibland.

Jag hade tänkt skriva lite diverse här de senaste två månaderna. Har det blivit något skrivet? Nja. Enstaka inlägg, men långt ifrån allt jag hade bestämt mig för att lägga upp här. Jag hade dessutom tänkt att jag skulle ha kommit längre i skolarbetet vid det här laget än jag verkligen har. Varför har jag inte gjort det då? Ja det kan man fråga sig. Datorbrist/installation, sjukhusvistelse, icke-svar från lärare och sedan feberhalsonthuvudvärknackontsnorattack har väl satt några P:n och käppar i hjulet för det. Jojo.

Det är oerhört frustrerande att helt tyckas sakna förmåga att följa planeringar, att aldrig få någon ordning. Rörigt kaos, hej och hå. När allt det här skolstressandet och framtidsångestandet och livsplanerandet och hästgrubblandet och övriga bekymmer har flugit sin kos, DÅ ska jag fira, sanna mina ord.

Det är så lätt att tänka sig att allt går att planera. Men rätt vad det är kommer något ivägen och saboterar, och vips har planeringen spruckit och man sitter där som en nykläckt kyckling och fattar inte 1. vad som just sprack omkring en och 2. vad som hände. Man blinkar mot världen och försöker få rätsida på hur man ska lösa detta oändliga kaos som bara tornar upp sig på alla håll och kanter.
Nej usch så får vi inte tänka... nu tänker vi på något annat. Genast.

Våren verkar äntligen ha bestämt sig för att titta hit en sväng. I förrgår kväll var det så underbart väder, så mor och jag stack ut med Honey och cykeln för att lukta på den. Våren alltså, inte cykeln ;). Det var så skönt och lugnande att skritta fram genom skogen på min vackra underbara welsh cob och bara njuta av solen som silades mellan träden och luften som äntligen luktade vår och att skratta och tramsa med mamma, men också dryfta allvarligare ting. Ibland blir det på något vis enklare att ta upp saker när man sitter på ryggen av ett stort, varmt, levande underverk som verkar njuta av att komma ut och lufsa lika mycket som man gör själv.

På tal om planeringar så har jag dagen till ära planerat att hålla mitt löfte om att uppdatera Twittern åt Dutch Showdown Team, så jag ska nog avrunda här. Hur jag råkade få denna titel, officiell turneringsresultatsuppdaterare, vet jag inte riktigt, men jag misstänker att det har att göra med att jag så noggrant uppdaterade min egen Supermans twitter med hans individuella resultat igår. Om jag får in det i planeringen ska jag plugga också. Hade jag tänkt. Det är tanken som räknas. Typ...


Hur som haver, jag återkommer snart. När jag får tid. Om jag får någon ordning.

Er alldeles egna Shass

Kommentarer
Postat av: skogsfrun på dal

Alldeles riktig ordning på livet är nog svårt att få men det är också charmen med att leva. Det oförutsedda om det är positivt, man kan överraska sig själv också!

Så för jösse namn sträva inte efter det perfekta det är säkert inte vidare värst roligt heller;-)



Allt gott till dig/

skogsfrun

2012-04-29 @ 17:55:42
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se
Postat av: Shass

Skogsfrua: Du har så rätt! Och något perfekt vill jag inte ha - jag vill bara ha en smuuula mer ordning i kaoset :). Annars håller jag med om att lite stök i livet bara gör det intressantare. Som man säger: Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete... ;)



Allt gott till folk och fä på Dal!

Kramar från Shass

2012-04-29 @ 19:20:04
URL: http://shass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0