Aldrig trodde jag väl att jag...

Ibland kan man förvåna sig själv. Ni vet, när man gör saker man aldrig trodde att man skulle göra. Det kan vara småsaker, som att våga ställa sig upp på tåget och be om hjälp att byta till nästa tåg, eller haffa någon på gatan och fråga var man är trots att man tycker det är skitläskigt. Eller kan man sätta sig på ett tåg mot Holland alldeles ensam och hamna rätt.

Fast det jag just för ögonblicket tänker på som jag aldrig trodde att jag skulle göra var börja med Hattrick. Mindre fotbollsintresserad person än jag får man nästan leta efter. Mig kvittar det lika om Sverige ligger etta eller sist i någon värdsranking och när småsyskonen räknade på det kom vi fram till att jag känner till ungefär 6 fotbollsspelare.

...Eller hur många var det nu? Få se. Zlatan. Henke Larsson (som inte ens spelar längre). Messi. Ronaldo. Olof Mällberg. John Guidetti. van Percy. Pelé (fast han är död, va?) och... ja... hm... Fler var det nog inte. All in all 8 stycken. Som ni ser är mitt fotbollsintresse blomstrande...

I alla fall. Hattrick handlar mer om strategi än om fotboll (påstår min Superman i alla fall, och har påstått under 1 års försök att få mig att hänga på). Jag förhöll mig skeptisk, men när han bjöd in mig att spela i hans division accepterade jag med tanken att jag ju alltid kan lägga av om jag tycker det är tråkigt.

Haha.

Nej, jag sitter inte och häckar där 24/7, men jag kommer på mig själv att nästan studsa av glädje när en spelares förmågor stiger i graderna, sitter och letar nya lagmedlemmar och följer mina matcher med uppdateringar ungefär var 5:e minut (om jag råkar ha bakdelen i närheten av en stol och en dator). Det har till och med gått så långt att jag hjälpt lillbrorsan att skapa ett lag. Han är än värre biten än jag, verkar det som...

(Jag kan inte låta bli att undra... finns det kanske något liknande spel med hästanknytning? Hmmm...)

Så, man ska aldrig säga aldrig. Jag sade aldrig till detta, och se på mig nu. Jag sade aldrig till spotify, det har jag också. Jag sade aldrig till att ha en lika blindstyrig karl som jag är blindstyre själv, och var sitter jag nu?

På tal om spotify förresten. Har ni inget juligt att lyssna på så kan ni låna Shassie's Christmaslist. Där finns allt från traditionellt till... mindre seriöst. Själv sitter jag just nu när jag skriver det här med Sleep, baby, sleep och håller på att somna...

Hur som haver! Jag är nästan klar med mitt PA nu, så snart (förhoppningsvis före nyår) ska jag försöka peta ner inläggen jag tidigare lovat peta ner. Tills dess, sköt om er och kramas mycket!

Er alldeles egna,
Shass

Kommentarer
Postat av: emma

jag känner igen mig en hel del i detta. Jag är en mestare på att säga aldrig, och sämre på att ge med mig. Jag har fortfarande inte spotify, till exempel...och någon blinning vill jag inte ha (igen)! Men man får väl se hur det blir ;)

2012-12-23 @ 15:13:33
URL: http://hopelosthead.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0