Små, små saker

Små saker. Små saker som att höra världens underbaraste systerson skratta. Som att lukta honom i nacken och pussa honom på pannan. Små saker, som att sitta i solen med Supermor på en bänk med mosaik illustrerande olika frukter. Som att höra henne skratta raka vägen från hjärtat av ren lycka och förundran när en fågel i djuraffären hoppar upp på hennes hand och flirtar hejdlöst med henne. Små saker, som att skritta i skogen uppflugen på Honeys rygg, som att stryka den röda krokodilen över hans mjuka, mjuka nos, eller som att känna Chili hoppa upp i sängen och tassa upp på ens bröst för att sedan förnöjt lägga sig där och spinna. Som att äta glass med storasyrran, skratta med mamma, spela spel med lillebror, krama lillasyster eller dra in dofterna från skogen en tidig, daggig sommarmorgon. Som att gå längs havet med pappa, prata strunt med storebror, promenera i skogen med mormor, få värmen från en publik. Små saker som att skratta med en vän, att äta årets första, solmogna jordgubbe, att lukta på vitsippor eller höra fåglarna sjunga utanför fönstret på morgonen. Saker som att ligga i skuggan under ett träd en sommardag och läsa, vada i strandkanten eller få ett oväntat samtal från någon man tycker om. Små saker, som att somna i bilen och upptäcka när jag vaknar att min Superman fortfarande håller min hand, eller att prata i timmar timmar timmar om allt och ingenting, eller att få en kram. Att sitta ihopkurad i soffan intill honom med huvudet på hans bröst och lyssna på hans hjärta. Att han väcker mig om natten när mardrömmarna härjar som värst bara för att lägga armen om mig och försäkra mig att allt är bra, att inget farligt finns där. Att få en sista hejdå-puss innan han går till jobbet på morgonen. Små små saker. Och stora saker, som att vara älskad.

Det är sådant som gör mig lycklig.

Kommentarer
Postat av: YHWH

Oerhört uppmuntrande inlägg, gör en glad bara att läsa det.

2012-03-27 @ 15:19:30
Postat av: Shass

YHWH: Tack så väldigt mycket! Det var roligt att höra. :)

2012-03-27 @ 16:51:52
URL: http://shass.blogg.se/
Postat av: vispen

Jag håller med, jag blev jätteglad av att läsa det här kära Mimpe! Hur fint som helst och grejer och vilka underbara människor du har runtomkring dig. Hoppas att du har tid att prata med mig någon dag, det hade varit jättekul! De största tilltryckningarna till dig!

2012-03-27 @ 17:45:41
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: Shass

Vispen: Tack Vispen, det var snällt sagt. Det är klart jag har tid att prata med dig. Du får väl haffa mig nästa gång du ser mig online. Sköt om dig, kramar tillbaka!

2012-03-28 @ 07:43:38
URL: http://shass.blogg.se/
Postat av: skogsfrun på dal

Jättegott att läsa om hur bra du mår och att du njuter av livet i fullaste drag. Visst är det småsaker som gör livet värt att leva men att bli älskad OCH ÄLSKA, slår allt!



Allt gott och kram från skogsfrua på Dal

2012-03-28 @ 20:45:08
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se
Postat av: Amanda

Mig med! Och detta inlägget gjorde mig lycklig! <3

2012-03-29 @ 18:43:40
URL: http://heshblog.wordpress.com
Postat av: Shass

Skogsfrua: Roligt att se dig här! Och tack för fina kommentaren. Jag har läst ikapp hos dig också - lika avkopplande och intressant som alltid! Hoppas allt är bra med alla. Kramar!



Amanda: <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3 Jag saknar dig!!!!!!!!!

2012-04-03 @ 21:26:29
URL: http://shass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0