Var ska man börja?

Ibland har jag haft problem att skriva av den enkla anledningen att det känts som om det funnits för lite att skriva om. Just nu har jag problem att skriva eftersom jag inte vet var jag ska börja. Det händer så mycket just nu att jag inte riktigt hänger med. Tiden går så fort att jag önskar det fanns ett handtag att klamra sig fast i och en broms att dra i. Jag hinner inte med!

För att försöka hålla det relativt kort...

Den 25:e oktober åkte vi (Superman och jag) till Stockholm är han hade en av de viktigaste turneringarna inom Showdown. Jag hann träffa lite vänner där - Lettie (som jag tittade på skelett med!), Naia och Ida - och hängde runt så mycket med holländare under dagarna att jag knappt sade ett ord på svenska under hela helgen. Turneringen gick inte riktigt som planerat, men vi överlevde den i alla fall båda två och åkte på söndagen hem till min familj.

På hemmaplan har vi lagat mat och skvallrat med pappa, haft möte med min kurator, spelat kort och Pokemon med småsyskonen, pussat på hästarna, klappat på Chili, repat inför gig, gigat, brunchat och diverse annat. Giget i lördags var lite kul, eftersom killen som bokat mig slagit i alla att jag var från Holland men var en jäkel på svenska. De trodde helt på det... tills jag sjungit första låten (på holländska) och glatt avslöjade att det hela bara var hittepå och att jag kommer från Sydsverige.

Efter ca 1,5 fullspäckad vecka (vi hann knappt med oss själva) i min lilla stad tog vi vårt pick och pack och återvände till Holland (igår). Här väntar en tämligen häktisk tid också. Idag har jag tvättat, tvättat och tvättat. Och tvättat. Och tvättat. Men utöver det har jag pratat i telefon med en av mina största låtskrivarförebilder (gissa om jag var nervös!) och ordnat ett möte (!!!) inför fredag. Jag är så spänd inför detta att jag knappt kan sitta still. Jag skuttade runt här i vardagsrummet en stund efter samtalet. Det känns oerhört spännande att få träffa någon som - även om han inte är någon superkändis (långt ifrån) - har lyckats med sin musik och som jag beundrar mycket och gärna sjunger låtar av när jag spelar live.

Så, det var lite kort om vad som står och stått på här. Nu har jag inte tid att skriva mer (och inte ro heller), så jag slutar här. Förhoppnigsvis dyker det upp något mer givande inlägg snart, när jag får tid att ploppa ner aktern i en stol och har ro att skriva. Tills dess, ta väl hand om er!

Kommentarer
Postat av: vispen

Kul att du har uppdaterat igen! Det gillar vi :)
Hur gick det för Sven i ETT då? Vad roligt att du hann träffa lite folk när du var i Sverige och lycka till på mötet på fredag! Det är alltid lika kul att ha saker att se fram emot och att träffa sina förebilder.
Stor kram

2012-11-07 @ 23:23:46
URL: http://vispen91.blogg.se
Postat av: skogsfrun på dal

Oj nu händer det saker omkring dig och du är mitt i.
Vi lever verkligen i skilda världar du och jag, ändå har vi samma problem med att hinna med;-) Att du orkar hålla detta tempo och möta alla människor! Själv blir jag utmattad efter några timmar i vår lilla pytte-metropol och längtar hem till djuren och stillheten. Nu är du på väg mot stjärnorna också förstår jag, glöm inte bort att hålla en gammel skogsfru uppdaterad under färden på vintergatan :-)

Kram och lyckokickar!

2012-11-14 @ 15:14:13
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0