Skriket

Svaret på frågan folk ställer är... Nej. Mardrömmarna är kvar. De är kvar, och de är lika hemska som någonsin. Min Superman fick bära in mig i sängen häromkvällen och hålla fast mig tills jag slutat gråta och kämpa och slutligen somnade, annars hade jag hållit mig vaken hele natta av rädsla för drömmarna. Det ville han inte gå med på, varför han envist höll mig kvar i sängen trots mina upprepade försök att smita därifrån.

Och så är det det där med skriket. För några månader sedan hade jag en period när jag drömde om ödlor. De var öööverallt. Små ödlor, stora ödlor, köttätande ödlor, giftiga ödlor, slemmiga ödlor, kalla ödlor, döda ödlor... alla möjliga ödlor. Jag är egentligen inte rädd för ödlor, men det där var läskit.

Det där med skriket, å andra sidan, är något annat. Det återkommer hela tiden. Något händer i drömmarna som gör att jag skriker. Skriker, skriker och skriker av sorg, ilska, förtvivlan och jag vet inte allt. Skriker och skriker tills kroppen gör ont. Ibland är skriket ljudlöst, men lika fullt ett skrik.

Det känns som om någonting vill komma ut, måste få komma ut... Men vad? Och hur? Jag kan ju knappast ställa mig är i lägenheten och skrika. Det är lyhört som i ett korthus här, och jag betvivlar att grannarna skulle uppskatta det. Inte Superman heller för den delen. Inte jag heller sanningen att säga, men det känns som om de här skrikdrömmarna vill säga mig någonting. Jag önskar bara jag visste vad.

"To dream that you are screaming symbolizes anger and fear. You are expressing some powerful emotion which you have kept pent up inside. If you try to scream, but no sound comes out, then it indicates your sense of helplessness and frustration in some situation. No matter how hard you try to get someone's attention, they cannot hear you. The dream highlights your difficulty in communicating with this person. You need to immediately identify your fears or feelings and confront this situation in real life. Alternatively, your inability to scream may be a form of REM paralysis.

To hear or dream that someone is screaming indicates that some friend or family member is in need of your help."
DreamMoods.com

"To dream that you are screaming indicates that you are harboring unreleased fury and terror deep inside. You are expressing these feelings through your dreams.

If you try to scream, but no sound comes out, then this signifies that there is an important issue that must be dealt with. It is possible that you are confused about your feelings and not fully aware of the cause of your anxieties."
DreamForth.com

"To dream of screaming represents shock or disbelief at how negative a situation in waking life is. A scary situation that has taken you by surprise. A desperate need to address a problem. Your sense of helplessness and frustration with some situation.

Alternatively, you may be powerfully expressing emotion in some manner which you has been surpressed for too long. Desperation communicating with or getting through to someone.

Dreaming of screaming may also reflect your perception of someon else's desperate need for help.

To dream that you can't scream represents mixed feelings of desperation and futility. Feeling that nothing can help you."
DreamBible.com

Jaha... de verkade ju vara ganska överens. Då gäller det alltså bara att ta reda på vad som ligger bakom detta skrikande...eller om det helt enkelt är så att jag skriker för lite. Vem vet?

Nåja... Det är bara att ha tålamod. Vänta. Vänta. Och vänta lite till. Barnmorskan på ungdomsmottagningen sade att det nog kan ta minst 3 månader innan jag märker någon eventuell skillnad, OM det är så att det är hormonerna som ligger bakom. Bara två månader kvar, alltså...
Om inte annat kanske jag har kommit på varför jag skriker tills dess. Någon mystisk anledning finns det väl. Och har jag fortfarande mardrömmar om några månader får jag väl gå till doktorn. Igen.

Men det är ett senare problem. Just precis nu-nu ska jag göra en mugg te till och försöka tränga bort nattens mardrömsspöken med det och boken jag läser. Jag ska försöka skriva snart igen.

Er alldeles egna,
Shass

Kommentarer
Postat av: emma

Jag känner igen mig lite. Har bara haft en "skrikdröm" och det var natten efter att jag gjort slut med min dåvarande flickvän. Jag kommer ihåg att jag gick runt i huset och skrek i olika rum, utan att jag själv kunde styra det. Det var som att skriket kom utifrån, om du förstår hur jag menar. Men det var ju efter att jag klarat upp de känslorna, intressant nog...så jag vet inte vad jag skulle komma till riktigt.;)

2013-05-26 @ 13:51:46
URL: http://hopelosthead.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0