Årets...

Söta Emma Carolina skickade mig idag ett direkmeddelande på Twitter och frågade mig vad årets...-inlägget för 2013 hade blivit av. Jag hade sanningen att säga heeelt glömt bort att skriva något sådant, men blev så glad att hon frågade att jag beslöt mig för att kladda ner ett nu. Lite försenat är det förvisso - sett till traditionen att posta det på nyårsafton - men här kommer det i alla fall: Årets... för 2013!

ÅRETS START: 2013 startade rätt trist vill jag minnas (eller egentligen vill jag nog inte det, men man skriver ju så). Vi var sjuka allihopa i januari och hela månaden var tråååkig. Jag tror jag har förträngt det mesta av den ur minnet, för jag kommer faktiskt inte ihåg mycket alls av den. Skönt är väl det. :)
ÅRETS BÄSTA: Att fortfarande få vara tillsammans med min Superman, och att vi är förlovade sedan 18 februari 2013. Läskiga saker, men helt fantastiska!
ÅRETS SÄMSTA: Usch, var ska jag börja? 2013 var i många avseenden absolut inget roligt år, och EGENTLIGEN får man nog bara skriva en sak här. Men... att förlora Honey var definitivt en av de allra sämstaste sämstingarna i alla fall. R.I.P. min vackra vildblomma.
ÅRETS ROLIGASTE: Bortser man från alla konstiga skratt och helknäppa situationer jag råkar ut för här och där och då och då så var nog faktiskt det roligaste 2013 att äntligen kunna sitta upp på den röda krokodilen. Att skritta fram i skogen på sin alldeles egna krokodil, född och uppvuxen hos oss/min mor var en seriekrock av känslor, men åh vad fantastiskt roligt det var ändå! Den känslan... är nog svår att jämföra.
ÅRETS SORG: Honey <3. Och att svärmor har fått cancer.
ÅRETS KÖP: Mina ursnyggaste vargtofflor! Eventuellt är det husky-tofflor, men asch, för mig är de varghuvuden. Jättesöta!
ÅRETS SKVALLER: Folk skvallrar för mycket, och för lite. Kan faktiskt inte dra mig något specifikt skvaller till minnes såhär på rak arm, så troligtvis har det varit ett tämligen skvallerfritt år. Alternativt kan skvallerbristen bero på än så länge icke-sviktande Facebook-vägran.
ÅRETS SAKNAD: Många mycket massor.
ÅRETS LÄNGTAN: Lugn och ro, sinnesfrid. Ge mig...ge mig!
ÅRETS KÄRLEK: Superman. <3<3<3
ÅRETS HAT: Cancer.
ÅRETS SJUKDOM: ...Cancer? Inte för egen del i och för sig, men det är mycket som snurrat runt cancer i år.
ÅRETS SKADA: Wääääh-.... - .. -- . --... Status quo. Utöver detta väldigt besvärliga minnesproblem pga. medicin, och mycket smärtor i öronen.
ÅRETS HÖJDPUNKT: När jag satte bakdelen i sadeln på lilla Röda Curry-krokodilen.
ÅRETS BRÅK: Varför låter jag den där stå kvar fortfarande?
ÅRETS SKÄMT: Jag såg en film igår från när Superman låg på sjukhuset 1992 och fick behandling för sin cancer. Det var ett program där de helt enkelt filmade barn från olika barnavdelningar i landet och lät dem prata på om vad de ville, hur mycket de ville. Och Superman-ungen...jisses...Han drog skämt efter skämt efter skämt. Fast översätta dem kan jag nog inte, eftersom jag bara kommer ihåg knappt hälften. Men roligt var det!
ÅRETS UTBROTT: Missförstånd mellan mig och väninna. Närmaste jag kommit ett riktigt raseriutbrott senaste 5 åren. Så människor, tag er i akt, för rätt vad det är säger det PANG! :D
ÅRETS KYSS: Superman. <3
ÅRETS AKTIVITET: Huvudaktiviteten i år har faktiskt varit att jobba på hälsan. I mitt fall har det mest handlat om den psykiska hälsan, men även mina knäppa axlar och min bråkande kropp. Jag håller fortfarande på med sömnproblemen och allt är bara kaos. Men det är vad året gått åt till.
ÅRETS MAT: TYST! JAG VILL INTE VETA AV ORDET MAT!!!
ÅRETS DRYCK: Te och tranbärsjuice, samt jordgubbsvin! Namnam. (ska tilläggas att det är bålvin i princip helt utan alkohol som jag druckit sammanlagt 5 glas av) ÅRETS RÖVHÅL: Inga namn nämnda.
ÅRETS HJÄLTE: Oj. Oj, oj. Jag vet inte! Vad hemsk jag känner mig. Jag borde nämna så många...
ÅRETS FULASTE: Ledsagaren på Kastrup på väg till Sverige. Han får fuletikett eftersom han var så otrevlig att jag ville spotta på honom.
ÅRETS SNYGGASTE: Min Superman i pyjamas! Har aldrig haft en pyjamas-man i mitt liv förut, visste inte att det kunde vara så mysigt.
ÅRETS KLÄDSEL: Mycket mysbyxor och gå-hemma-i-kläder. Har inte riktigt orkat engagera mig på senaste tiden, och har varit mycket hemma, så tja...varför klä upp sig då? ;)
ÅRETS FILM: The Hobbit 1 och 2.
ÅRETS BOK: Tyvärr är det ingen ny bok som gjort direkt intryck på mig i år. Tråkigt men sant. Har väl funnits diverse bra böcker, men ingen jag direkt kan säga DEN är böckernas bok.
ÅRETS LÅT: This one will do! ÅRETS SKIVA: Ja gudars. Tyvärr, jag är ledsen, men min medicin har totalt raderat ut i princip alla nya skivor jag hört om i år. Oh ja. Jorns "Traveller" och Blackmore's Nights nya "Dancer and the Moon", det var bra grejor det! :)
ÅRETS MUSIKALISKA UPPTÄCKT(er): Jag upptäckte för några veckor sedan att Nightwish har bytt sångerska. Anette, som tog över efter Tarja Turunen 2005, har tagit avsked och från och med 2013 är det nederländska Floor Jansen som tagit över. Jag gillade varken Tarja eller Anette något vidare, men Floor är en mycket, mycket talangfull sångerska, som kan sjunga både kraftfullt och skört och dessutom är utbildad i operasång. Kanske att jag till och med kan överväga att börja lyssna på Nightwish om hon är med...
ÅRETS YOUTUBE-LÄNK: Den här blev jag rackarns förtjust i när jag hörde den för några månader sedan. Den karln, han kan pipa!
ÅRETS KOMMENTAR: Det har inte funnits en enda riktigt riktigt bra kommentar i år, ingen som satt sig i minnet. Väldigt synd faktiskt.
ÅRETS INTRESSANTASTE: Människor.
ÅRETS ÖNSKAN: Ta bort mina mardrömmar. Snälla.
ÅRETS GODA GÄRNING: Att släppa in ytterligare en inneboende (som fortfarande bor kvar) och understödja densamma tills han kan stå på egna ben. Men efter den här är vi nog klara med dito projekt tror jag. Då övergår vi till projekt samboliv for real.
ÅRETS AVSLUT: För att ha börjat så tradigt slutade 2013 ändå rätt hyggligt. Jag började gå ut och orientera mig i området tillsammans med en väldigt trevlig tjej, Superman vann den Showdown-turnering som han hjälpt till att organisera, vi firade jul hos min familj i Sverige och nyår hos hans mamma. Den 23:e december satt jag upp på Curry första gången, den 24:e sjöng jag för fullsatt kyrka och jag vet att i början av 2014 ligger det eventuellt ett radioframträdande här i Nederländerna och väntar på mig. Inte alls pinkat av en trähäst!

Som alltid: Tack alla fina och underbara människor för era kommentarer och för ert läsande. Några av er har jag fått bättre kontakt med senaste året än jag haft förut, vilket också är väldigt roligt. Tack för att ni uppmuntrar mig via mail eller twitter ibland att skriva, att kämpa på eller bara berättar om hur ni har det. Jag läser fortfarande era bloggar, även om jag inte säger så mycket varken i era kommentarsfält eller här på min egen blogg. Kanske blir 2014 ett bättre bloggår? Jag vet inte, men det finns fortfarande 363 dagar kvar att ta reda på det!

GOTT NYTT ÅR!

Er alldeles egna,
Shass

Kommentarer
Postat av: skogsfrun på dal

Kära Shass.

Vilken imponerande sammanställning! Du är en kämpe på alla områden. Grattis till förlovningen och till uppsittningen på Curry, det är höjdpunkter som ger avtryck i livets läskpapper ;-)

Mitt minne är kasst annars skulle jag tipsa dig om bästa boken jag läst...förra året. Har du någon möjlighet att läsa vanliga böcker? I så fall får du mitt absoluta favorit boktips här och jag äger själv ett dyrbart exemplar.
Den finns som talbok ser jag!
http://www.legimus.se/work?workid=2c811394-de7e-4898-9447-1953f740ee57

Har nog läst den här boken minst 3 ggr, snart dags igen känner jag ;-)

Allt gott och lev livet! kram Skogsfrua

2014-02-01 @ 10:42:33
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se
Postat av: skogsfrun på dal

Hallå! Var är du min vän? Saknar dig både här och där.
Ett livstecken vore inte dumt alls :-)

Kram!

2014-03-30 @ 18:58:35
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0