16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till

Häromdagen, när jag besvarade frågorna i utmaningen från Emeli lovade jag att återkomma med svar på fråga 16 när jag kom på ett.


16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
a) Jag är 9 gånger av 10 så nervös när jag går upp på scen att jag knappt vet vad jag heter. Det syns och märks för det mesta inte alls, eller bara väldigt lite, och det är kanske tur. Jag tror jag skulle bli ännu mer nervös om jag märkte att det märktes väldigt mycket...
b) Jag planerar inte mitt mellansnack i förväg. Jag kan inte. Jag försökte i somras innan framträdandet på Visans Vänners viskväll, men fick ge upp. Det måste komma när jag står där, och komma av sig självt. Jag kan tänka ut eventuella möjliga riktlinjer, men aldrig färdiga saker. Kvaliteten kan säkerligen variera en del då, men det verkar vara så jag funkar.
c) Jag har spelat klarinett i 4 år. Ja, inte nyligen direkt. Jag spelade från jag var 8 tills jag var 12. Nu tror jag inte att jag skulle få fram något vettigt på en om jag fick en i näven. Å andra sidan kunde jag inte det medan jag "spelade" heller. Men frukta icke! Jag lär inte ta upp klarinettspelandet igen.


Nu fick ni tre svar som kompensation för icke-svar sist jag fick frågan.

Jag har spelning ikväll och redan nu är jag nervös. Jag har blivit övertalad att själv spela gitarr på tre av låtarna. Det är som bäddat för en katastrof...fast så får man inte tänka. Självuppfyllade profetia kallas det. Puh. Andas, Shass...Andas. Det kommer gå bra.

Får försöka fokusera på meddelandet jag fick från Ruud Houweling efter att jag inte kunde hålla mig längre och skvallrade för honom att jag ska spela en av hans låtar...
"Wow, that is so COOL! It is the best thing when other people enjoy playing our music. If you Youtube it let me know. Go girl!"
Jag tror det betyder att han inte misstyckte i alla fall. ;)


Snälla, håll tummarna för mig ikväll. Vi spelar någon gång mellan 18:30 och strax efter 19-snåret, tror jag. Förhoppningsvis överlever jag. Ifall jag frågar nästa gång jag bloggar (om jag överlevt spelningen, alltså), påminn mig om att Shass är ett ganska vanligt förekommande namn på mig.

Yours truly, madly, deeply,
Shass

Kommentarer
Postat av: Emeli

Klart! Håller ALLA tummar jag bara kan!;) Lycka till!!!!:D

2010-11-18 @ 15:14:17
URL: http://emeliii.se
Postat av: vispen

Lycka till ikväll! Kan du inte spela in så att jag får höra? Jag har hört av många att du ska vara duktig och det var ju hundra år sen jag hörde dig sjunga senast! Vad ska du sjunga för låtar? Som sagt, lycka till!

2010-11-19 @ 12:31:41
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: ema

Jag vill höra dig sjunga!! Har nog aldrig gjort det, så snälla spela in åt oss!

2010-11-20 @ 14:21:51
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: Ronja

Ja, det vore så kul att höra något som du sjungit!

2010-11-21 @ 14:31:34
URL: http://musikfreakar.blogg.se/
Postat av: skogsfrun på dal

Var det gigget du skickade länkar till mig på?

Starkt gjort att både sjunga, spela och STÅ framför publik! Jag skulle bergsäkert ha fallit avsvimmad framför mikrofonen och fått bäras ut;-) (tursamt för publikum) Har du funderat på att sitta? Kanske skulle det kännas mer avslappat? Du har en stark och bärande röst som bara kommer att bli bättre och bättre och....

Kram från din support på Dal!

2010-11-22 @ 18:08:08
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se
Postat av: Mia

Om man ber så snällt kan man inte få höra Shass spela och sjunga? Snälla snälla...:)

Kramen

2010-11-23 @ 01:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0