Utmaning!

Jag har blivit utmanad av Emeli.


1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 – vad står där?
"känd för sin list. Det var han som föreslog att grekiska krigare skulle gömma" (Levande Texter)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Fönstret.

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Idol...i min ensamhet i fredags kväll.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
15:23 (Haha, jag hade nästan rätt... den var 15:22)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Underbara underbara Steve som sjunger Bad to the Bone

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Gick från 13:44 och hem efter lunch med pappsen

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Gjorde svenska.

8. Vad har du på dig?
Underkläder :P Strumpor med zebror på, blå jeans, rödrosaaktig tröja med motiv av en långhårig kvinna och texten "I must have music in my life" samt tjock mjuk luddig grön tjocktröja. Och armbandsklocka.

9. Drömde du något inatt?
Ja. men jag tänker inte tala om vad. Ni skulle få mardrömmar av det...

10. När skrattade du senast?
Ja, när var det... Igår kanske?

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
En tavla (blyertsteckning av örnar), en drömfångare med motiv av vargar och indianer i en grottöppning samt bandtröjor (2 Within Temptation och 1 Gotthard, för närvarande)

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Näää det tror jag inte... Menar du som den där marsianen jag såg på ICA i fredags? Fast jag kan ha sett fel. Naia är ju inte gift med Grönis längre (faktum är att hon slängde honom i Atlanten när hon for till USA förra hösten), och han var nog den enda marsianen på jorden för närvarande...tror jag. Men om ni hör någon grön mystisk typ med 27 ögon och antenner tala sluddrande marsianska (marsipansprit gör en sluddrig, vet ni) och äta marsipan så ring Naia. Hon vet hur man gör sig av med dem.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Njäe. Har varit med om mer roande sådana.

14. Vilken var den senaste film du såg?
Någon Harry Potter-film, tror jag. Minns inte vilken ordning jag såg dem... men det kan nog ha varit femman. Eller sexan.... Hm.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Jag vet faktiskt inte. Det skulle kännas hemskt materialistiskt att svara på den frågan.:P (Fast ska jag vara helt ärlig beror icke-svaret snarare på lathet)

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Vet ni vad? Jag tänkte på MASSOR med det-här-vet-folk-inte-om-mig-saker bara häromdagen, men nu kan jag inte dra mig till minnas en enda av dem. Jag får be att få återkomma.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Miljöförstöring och skrämmande stor befolkningsökning. (Jag vet, jag vet, det vaaar två saker. Men vad då, det var ju ingen som hindrade mig... ;) )

18. Tycker du om att dansa?
Nu råkar det ju vara så att jag inte kan dansa och att det sällan är någon som vill dansa med mig... Men jag har tyckt om det de få gånger jag har gjort det.

19. George Bush?
Citerar Emeli: "Nej tack!"

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Det får ni se om jag någonsin får barn. Jag lovar.

22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Ligger redan under övervägande.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Jag tror inte på Gud som sådan, och inte på Pärleporten heller, och även om de fanns skulle jag säkerligen inte komma dit, så jag har inget bra svar på den frågan. Tyvärr.

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Jag skulle bli glad om Storasyster-Yster, Gina, Skallen och Skogsfrua svarade på det här, om de har tid, lust och ork eller så ;)

Kommentarer
Postat av: Emeli

Haha!.. Tycker den du stal av mig är bra! Nej tack! ;) Gillar Obama! Han ä frän!;)

2010-11-08 @ 16:18:18
URL: http://emeliii.se
Postat av: Amanda

Sådär. Utmaningen antagen. Ska se om jag hittar nåt att hämnas med. :)

2010-11-08 @ 16:33:17
URL: http://hesh.soclog.se/
Postat av: skogsfrun på dal

Jösses!jag började "svara" redan när jag läste fösta frågan, kusligt så bra det stämmer med mina intressen (bloggar om föremålen idag). De sista frågorna var svåra men får väl svänga mig lite som du;-) Jag antar utmaningen.

Dina svar stämmer bra med den uppfattning jag har av dig;-) Kul att läsa;-)

2010-11-10 @ 23:03:03
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se
Postat av: Storasyster

KOLLAR DU ALDRIG MIN BLOGG ELLER GRRRRRRRRRRRRRRR

du är ju utmanad, snorunge :*

2010-11-12 @ 17:21:24
URL: http://hesh.soclog.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0