Har Skabbis varit framme?

Yyyl!
Allvarligt talat nu; finns det någon som helst, den allra minstaste lillaste pluttigaste mest obetydliga risk att man kan bli på smällen med en icke-existerande, fiktiv man man själv skapat och med tanke på dennes icke-existens aldrig haft någon som helst fysisk kontakt med? Finns det minsta lilla pluttiga mickroorganismrisk att det skulle kunna hända? Det rimligaste och mest självklara svaret är ju givetvis "Nej, din jubelidiot, det gör det inte". Men...

1. Jag mår illa på morgonen, och med tanke på att jag inte haft fysisk kontakt med någon man sedan 7 månader tillbaka, och mer än det till och med, kan det omöjligen vara dennes fel (Observera FEL, inte förtjänst). Skabbis?
2. Jag är trött jämt. Har hört att trötthet kan vara ett "symptom" på att ha kanelbullar i ugnen. Skabbis?
3. Jag är så monstruöst sugen på saker hela tiden. Idag var det Polly. Skabbis?
4. Känner mig vansinnigt okvinnlig och vidrig och äcklig och avskyvärd och allt det där andra, ni vet. En del kvinnor känner visst så när de är på smällen. Skabbis?
5. ...Jag går och grubblar över namn hela tiden! Kan väl visserligen ha sin förklaring i att det poppar upp ungar som ogräs i en rabatt i våra texter, men ändå. Skabbis?

Det låter sjukt, jag vet. Men för att pigga upp mig själv måste jag tänka lite sjuka och osunda tankar, känner jag. Jag menar, Skabbis är min man så det vore väl inte så illa att få ungar med honom, men... Nä! Vill inte!

Jag: Tror jag är på smällen med Skabbis ändå, är så irriterande sugen på Polly. Karldjävel.
Naia: Haha, jaja. Vi får ta ett snack om det här med kondom då.
Jag: Jo, men det kanske är lite sent nu...
Naia: Jo, men för nästa gång... ;)
Jag: Men... Men...!
Naia: Du vill väl inte ha fler Skabbis-ungar? ;)
Jag: Nej, men... men... Vad ska jag göra med den här då?!
Naia: Du får adoptera bort den till Bob ;)
(Not: Bob är en vidrig karldjävelkaraktär som bara är ÄCKLIG!)
Jag: Men nä! Inte min bebis!*beskyddar magen* Absolut inte till en sådan som han!
Naia: Nå, då får du väl kräva att Skabbis delar vårdnaden ;)

Det kommer han aldrig gå med på! Och varför är ingen på min sida för? Gnyyy, yyyl!
Nu ska jag gå och dricka te, för jag fryser. Det är säkert också ett tecken på graviditet. Hejdå.

Kommentarer
Postat av: Ema

Som sagt, karljävlar! Nu blir jag orolig, finns en hel del fiktiva personer i min närhet..kepp away bitches!(vad är den manliga motsvarigheten till bitch?)

2008-08-22 @ 20:29:01
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: Storasyster Vampyr

Du är så söt, söstra mi <3

Och förra inlägget tycker jag om! Mycket, enligt mig, proffsigt bloggat, när du tänker så mycket om dig och kring dig! Jätteroligt att läsa!



Och skulle Skabbis ha knocked you up, står jag bakom dig med brännbollsträt om han inte tar sin del av bördan! Moahahahahaha..eh.. ja =D



Och, ifall Ema skulle läsa;

En bitch är en bitch, oavsett kön!

2008-08-23 @ 16:40:10
URL: http://storasystervampyr.blogg.se/
Postat av: Emma

tack, då vet jag. Man tänker ju på en tjej när man säger bitch. Om man skriker bitch åt en kille så blir han nog rätt paff.

2008-08-23 @ 21:16:13
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: Naia

Engelskaläraren rycker in.



Bitch är ett slanguttryck som egentligen betyder "hynda" eller "tik". Den maskulina motsvarigheten är egentligen bara "male" eller "male dog", men man skulle även kunna säga "stud" som betyder ungefär "avelsdjur" Inom slang är dock stud ett en aning uppskattande uttryck och har inte alls samma negativa klang som bitch. För att uppnå en negativ klang på ett motsvarande ord bör alltså bara "dog" användas, eftersom det, när det används om en människa, anses vara nedsättande.

Dagens läxa blir tjugo valfria glosor (som ni inte redan kunde) ur den engelska versionen av Harry Potter.



Love

/Naia

2008-08-24 @ 23:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0