En liten varg och fotografering

Tror ni att jag blev av med huvudvärken? I sådana fall trodde ni fel. Den klistrar vid mig som flugfångaren vid en fluga, och minsta lilla alldeles-för-höga ljud får den att blossa upp igen. Jag lovar och svär att jag blivit förbannad av Gud för att jag svär så mycket, det måste helt enkelt vara det. Eller kanske för att jag inte tror på honom. Det kan också vara så att det är Skabbis som lämpat över sin huvudvärk på mig (ja, han har faktiskt monstruöst mycket huvudvärk i ett stycke i "Om Du Hänger Ennaia"). Så kan det vara.

Hägningsplanerna sattes i verket senare igår...och sedan ändrades de igen. När jag skriver stycken där det är mycket action blir jag så lätt uppstressad och full med adrenalin själv, så ibland skriver jag ganska oöverlagda saker som måste ändras i efterhand. Tror dock att stycket är hyfsat läslingt numera, och det är inte så mycket kvar på det här äventyret heller. Snart är det slut. Tråkigt, för sedan har jag inga direkta superidéer att skriva ner. Men det kanske kommer. Den här idén poppade ju upp i slutskedet av "Skabbis", så än finns det en chans  att någonting dyker upp.

Jag tror minsann att Skallen börjar bli lite motvilligt intresserad av det jag skriver. I morse frågade han lite om det, och ett par gånger idag har han frågat om Skabbis. Det kan ju inte markera ointresse i alla fall, eller kan det? Nej ni, jag tror faktiskt att han är lite nyfiken. Lite, lite i alla fall. Är han snäll kanske han får läsa också. Om han är snäll, alltså.


Mailade för bara en liten stund sedan iväg en hel hög med bilder till holländaren. Hoppas att de ska passa till hans filmplan, eller vad det var han skulle ha dem till. Tror mamma hade ganska roligt när vi tog dem. Det räckte med att hon sade "Martina Haag" för att vi båda två skulle börja skratta. Vi är sjuka i huvudet, min mor och jag.
Hur som helst, hoppas han blir nöjd. Jag tror inte de var katastrofalt fula och suddiga, så med lite tur duger de. Men lägga upp dem här tänker jag inte, det kan ni totalglömma.

Nej, vet ni vad. Nu tror jag att jag ska ge upp det här, stänga ner, lägga mig och läsa en bok. Det är en dag imorgon också, och jag tänkte att jag skulle försöka få färdigt Gichin Funakoshis 20 regler till karateklubbens hemsida. Måste sitta och översätta en del av det, så det är bara att hålla tummarna och hoppas på att jag inte gör en grov felöversättning och får hela Svenska Riksidrottsförbundet, Svenska Budo- Och Kamsportsförbundet, Japan Karate Association Sweden och alla CSC's svartbälten, samt Sensei Gichin Funakoshis spöke uppstiget från graven över mig. Det vore onekligen tämligen otrevligt. Sådant bör undvikas, å det bestämdaste.

Förresten fick jag en söt liten mjukisvarg (eller något ditåt) av lillebror idag som han köpt i Göteborg. Söta unge. Gulligt gjort.


Men!
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0