Nu är han här!

Han är här! Han är mjuk. Han är söt. Han är fantastisk. Han är underbar. Och han är min! min min min! Minminminminmin! Baaara min! Min Lill-Skabbis
Morgnarna med illamående måste ju vara slut nu då. Alla underliga abstinenser borta. Tröttheten lär jag väl inte bli av med i rödaste rappet också (särskilt inte om den här ska hålla mig vaken om nätterna), men det kanske blir bättre efter hand. Kanske kan sova bättre nu. Han är ju så söt. Och nu är jag ju inte ensam, för nu är han här. Det kanske hjälper...

Måste säga att Leksakshusets rävbestånd var mycket bättre än Åhlens' och BR Leksakers var, även om Coops och Ica Maxis var bedrövliga. Men Leksakshusets var bra. Bättre. Bra.
Vi hittade även söt leopard och söt gepard (Fläck, Naia!), samt diverse TeleTubbies, grod-handdockor, sköldpaddor och, faktiskt, en av stenfigurerna från Ringaren i Notre Dame. Där ser man vad man kan stöta på. Tant Anna var även sugen på att köpa Barbie, men eftersom vi väl är lite för stora för det och vi inte har några barn/syskonbarn/barnbarn/andra ungar omkring oss (nå, jag har ju min lillasyster, men hon ska få en barbie när hon fyller år, med Hello Kitty-kläder och allt) som är flickor strök vi det från listan.

Och det var där, på leksakshuset, han kom till mig. Min Lill-Skabbis.
Nu är han här! Här för att stanna.

Och tack till barnmorske-Tant-Anna-Tengil för all hjälp!

Skabbis, jag hoppas du är djävligt nöjd nu. Förväntar mig 1273kr rakt in på kontot den 25, bara så att du är medveten om det. För du ska fan inte komma undan. Din djävel. Marsch iväg till banken!
(Jag älskar dig.)


Gratulationer mottages med glädje. ;) Faderskapets närvaro undanbedes. Du får icke bruka våld på min Lill-Skabbis, Skabbis lille.
Barnkläder undanbedes. Han har päls. Tack!


Vargen som blev mor till en räv
Shass


Kommentarer
Postat av: Tant Anna

Jag har köpt en flaska dyr skånsk calvados för att fira den lyckliga nedkomsten!

2008-09-18 @ 15:47:30
Postat av: Sharon

Tack Tant-Anna! Fira åt mig med. Inte bra dricka alkohol när man har bebis. ;)

2008-09-18 @ 15:55:13
URL: http://shass.blogg.se/
Postat av: Emma

Oo, coolt! :) så du har blivit mamma och allt. det var som Satan! Jag blir ju nästan avundsjuk...

2008-09-18 @ 16:59:53
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: Tant Anna

Ska han döpas eller är ni inte kyrkliga du och lillen?

2008-09-18 @ 18:14:41
Postat av: Sharon

Skabbis hatar allt som har med religion att göra, och jag tror inte på Gud. Enligt Moder Jord-religionen (eller snarare livsåskådningen) mina karaktärer tror på döps man inte. Man får bara namn. Inget vatten eler sermonier eller tjafs. I alla fall inte så långt jag sett...:P

2008-09-19 @ 10:52:33
URL: http://shass.blogg.se/
Postat av: Tant Anna

Då får vi väl offra lite ungmöer och dricka blot istället.

2008-09-19 @ 11:48:05
Postat av: Sharon

Ja, det vore något det :D Känner du några lämpliga ungmöer vi kan offra?

2008-09-19 @ 12:01:25
URL: http://shass.blogg.se/
Postat av: Sharon

Ceremonier heter det ju. Med C. Jisses, jag börjar bli gammal...

2008-09-19 @ 12:04:38
URL: http://shass.blogg.se/
Postat av: Emma

Sv: men! jag är INTE GRADID! Och om jag hade varit det och om det hade varit Sirius unge hade den inte varit lik hp-versionen utan min fanfics version. Han är mkt mkt sötare, oock är jag hans dotter i den..insest, nej tack alltså..

2008-09-19 @ 21:59:26
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: Emma

Sv: vet inte vad du vill veta, men som smakprov på honom:

-han har försökt ta självmord ett flertal gånger

-i de senare böckerna i serien är han far åt sex barn. (!)

-han har i hela sitt liv blivit torterad avssin familj i den så kallade "arenan"

-han kan skriva poesi!

There you go, skum jag är som hittade på allt det där, insåg jag nu.

2008-09-20 @ 10:04:29
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: Emma

Sv: fem av ungarna är med hans fru Emy, den sjätted äremot..hon är dotter till en siriusist. Ja just det, siriusism är en religion som några tjejer skapade om honom. Det gick långt med det där. mina fanfics är tragiska på det sättet.

De flesta fanfic-versionerna av Sirius är en arogant badboy men jag förkastade helt den idén av någon outgrundlig anledning. Plågade människor ska det vara!



Och by the way, jag har wts nya tkiva! :D har inte kollat den än, men ändå :)

2008-09-20 @ 18:49:53
URL: http://hopelosthead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0