Om ånger

Jag, far, styvmor och styvsyster satt nere på fisktorget igår eftermiddag och åt tyskt bröd med bacon och ost. Ingen av oss hade haft stenkoll på vädret, så alla hade tröjor eller jackor med sig.

Pappa: Jag skulle aldrig tagit med mig den här, det är alldeles för varmt. (syftar på jeansjacka)
Styvmor: Inte jag heller. Men man behöver ju inte ha den på sig. Fast jag funderar på att gå och byta till en tröja istället.
Jag: Varför det?
Styvmor: Därför vi har likadana jeansjackor. Det är ju nästan lite löjligt, du vet som att ha likadana träningsoveraller.
Jag: Usch ja. Jag och mitt ex hade likadana tjocktröjor. I och för sig därför att jag köpte den åt honom, men...
Begrundande tystnad.
Jag: ...men det ångrar jag ju nu såhär i efterhand.
Pappa: Gör inte det. Man ska aldrig ångra saker man gjort, bara de saker man inte gjort.
Jag langar ner mitt bröd i en gigantisk påse holländska småkakor som pappa prackat på mig en stund tidigare, hivar upp väskan på axeln och reser mig.
Jag: Ja, då ångrar jag att jag inte slagit honom på käften än.
Styvmor och styvsyster skrattar så jag tror de ska trilla ihop. Jag njuter! :)


Kommentarer
Postat av: Storasyster Vampyr

Gillar skarpt! Amen sister! :D

2009-08-23 @ 22:06:38
URL: http://storasystervampyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0