I knappt halvvaket tillstånd

Nog för att jag är underlig i vanliga fall, men man tycker ju man kunde få åtminstone lite underlighets-befrielese när man sover...

Inatt vaknade jag av (surprise) en mardröm och satte mig upp. Av någon dunkel anledning (som jag inte minns) grabbar jag tag i täcket och börjar slita ut duntäcket ur påslakanet. Eftersom jag bara är halvvaken, om ens det, hinner jag somna någon gång på vägen. Lyckas till slut, långt om länge och efter en del krångel med bitar som inte ville lossna, krångla ut hela köret ur sin förklädnad och vräka ner det på golvet. Jag makar mig lite längre ned i sängen, sträcker mig ner vid fotänden och drar upp min på-ena-sidan-lurviga-och-på-andra-sidan-fleece randiga och sköna tigerfilt, vilken jag efter lite trassel pular in i påslakanet. Lägger mig sedan, efter väl utfört uppdrag, ner igen, drar filt-täcket över mig och somnar.

Jag vet fortfarande inte varför jag gjorde det där, men jag minns att jag gjorde det. Bara faktumet att tigerfilten för närvarande ligger i påslakanet och duntäcket på golvet är ju bevis nog. Så mystifikt. Helt obegripligt. Något förslag?

Akta er för att sova, man vet aldrig vad ens kropp och hjärna kan få för sig att ägna sig åt utan att man själv är medverkande...
Nu måste jag "ställa saker och ting tillrätta" igen innan jag sätter mig och pluggar. Au revoir.


Kommentarer
Postat av: Emeli

Hahahahahaha! Jag gör me helknasiga grejer när jag sover säger han där där pojken!.. Haha.. Så det kan va^^

2009-01-06 @ 22:38:40
URL: http://sweetylicious.blogg.se/
Postat av: Sandy

Japp, jag med. Fast inte nu, för nu sover jag med lillplutten och är lite mer skärpt, tydligen. Men pratar i sömnen gör jag fortfarande, enligt R.

2009-01-06 @ 23:07:11
Postat av: Reginus

Jisses :O Något liknande har jag nog aldrig gjort - vad jag vet. Knasigt!

Pratar i sömnen gör jag tydligen ibland, men inte alls ofta. I övrigt ligger jag ganska still..

2009-01-07 @ 11:16:26
URL: http://reginus.blogg.se/
Postat av: ronja

sv: ja, det är verkligen läskigt! De första timmarna kunde jag inte heller stå upp ordentligt.

2009-01-08 @ 16:43:59
URL: http://musikfreakar.blogg.se/
Postat av: Johan

Haha, det lät ju härligt ;)

2009-01-13 @ 17:30:30
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Storasyster Vampyr

Jag gör ofta såna där grejer!

Vaknar med jeansen på, eller börjar stressa för att jag tror att jag ska i väg någonstans, ofta i samband med att någon drömligist stressar på mig, så det är bråttom, bråttom.... hindrar mig själv

allt som oftast, funderar över vad fan klockan är, inser oftast att den är kring 3 på natten. Sedan börjar övertalningsarbetet. Det är helt ologiskt att någon skulle komma in i huset och vilja dra med mig därifrån klockan 3 på natten. Det tar sin lilla tid, men till slut går jag och lägger mig igen. Så inte är du ensam om att hitta på knasiga grejer. <3

2009-01-14 @ 09:04:08
URL: http://storasystervampyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0