Miss Tvärtemot

Här i världen finns det en hel del saker som är rätt allmänt accepterade. Det är så de fungerar, and that's it. Jag menar då inte saker som att Jorden snurrar runt sin egen axel eller att himlen är blå, eller ens att snön ser ut att vara vit. Jag menar saker som att man blir pigg av kaffe och energidryck och att man rent allmänt somnar av t ex. rogivande mediciner.
Men sedan finns det ju folk som alltid ska vara så djääävla tvärtemot allting. De kan av någon förbaskad anledning inte passa in i det allmänt accepterade mönstret, utan måste fungera på ett annat sätt än som tänkts ut. Sådana typer borde man lära hyfs och vett, tycker ni inte?

...Jag är en sådan. En riktig djävla Fröken Tvärtemot. Det är inte det att jag ständigt motarbetar folk eller gör tvärtemot vad de ber mig (såvida de inte försöker tvinga mig till någonting, för då kan det råka hända). Det är bara det att min kropp inte verkar vilja passa in i de vanliga mönstren. Den vill göra tvärtom.

1. Jag blir inte pigg av saker andra blir pigga av. Kaffe och energidryck gör mig i regel hemskt trött. Detsamma gäller socker i stora mängder, vilket vanligen ger folk sockerkickar och en viss hyperaktivitet för ett slag. Jag blir trött. Hur normalt är det?
2. Rogivande naturmedicin (jag är en smula emot kemikaliestinn medicin), såsom Valeriana eller humle-te, gör mig inte alls trött. Inte ens avslappnad. Naia sade att hennes syster somnade och sov som en klubbad oxe när hon druckit te på humle, men jag märkte ingenting (förutom att det var monstruöst svårt att få i sig det, eftersom det smakar vedervärdigt...). Min egen syster, som tog över det teet efter mig eftersom jag inte hade någon användning för det, somnade också som en klubbad oxe. Skumt. Och inte ens när jag tog överdos av Valeriana fungerade det. Skumt, skumt...
3. Pre-medicinering som ges på sjukhus för att lugna t ex. rädda patienter gör mig hysterisk. Japp, ni hörde rätt. Det normala är ju att man ska bli lite dåsig, eller kanske lite lullig - vad vet jag - men det funkar inte på mig. Jag blir fem gånger värre än jag var redan innan. Hysteria, hysteria. Hur normalt är det?
4. Alkohol, som alla påstår att man blir så avslappnad/glad/fnittrig/sällskaplig/och allt annat de nu påstår att man blir av det, gör mig bara tyst och får mig att känna mig som om jag har feber. Blä. Jag avskyr den känslan. Tvärtemot once again...
5. Jag har förstått att det man drömmer på nätterna bland annat är saker man upplevt eller tänkt under dagen som hjärnan på något sätt ska behandla. Det skumma i det hela är bara att när jag drömmer händer det inte helt sällan att jag drömmer om saker/folk jag inte ägnat en tanke på dagar, veckor, månader... ja, till och med åratal, men folk jag kanske tänker på varje dag och gör mitt bästa för att drömma om lyser med sin frånvaro. Hur i hela helvitti går det till? Inatt drömde jag t ex. bland annat om en klasskompis (som jag inte ens umgicks med!) som jag inte träffat sedan jag gick ut nian, vilket till sommaren är fyra år sedan. Ehum? Vart kom han ifrån? Eller är jag drömmer om exet mitt, som jag knappt tänker på numera, och drömmer att jag har ihop det med honom igen. WTF? GET AWAY! I DON'T WANT YOU!

Där hade ni några exipempel...
Jag är övertygad om att om jag skulle äta sömntabletter eller så skulle jag vara vaken i en vecka i sträck, och så länge jag går och önskar att jag ska sova drömlöst eller åtminstone drömma fina drömmar kommer jag drömma mardrömmar. Så, jag får väl vända på det hela. Från och med nu önskar jag mig riktigt läskiga hemska vidriga fruktansvärda horribla skrämmande förfärliga ochallaandraliknandeordsomjagförnärvarandeintekommerpå drömmar.


Gny. Varför kan jag inte bara få vara normal för?

Kommentarer
Postat av: Emma

You seem cool. :) jag gillar folk som inte är förutsägbara. ;) och jag förstår inte heller varför man drömmer så tråkigt. Jag vill drömma om "de fantastiska fyra", fast det vet du inte vem det är, för när jag skrev om det i min blogg så läste du inte den. :)

2009-01-23 @ 16:48:28
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: Ginny

Du, jag har ingen aning om varför det är så. Fast jag vet att det inte bara är du som blir trött av socker. Min kusin kör på nån dietgrej - inte för att gå ner i vikt, utan för att inte rubba balanser som typ kolhydratsgrejer och sådära.

När det gäller drömmar satsar jag själv på att möblera om så fort jag drömmer mardrömmar. Feng Shui you know you know =)



Förresten så ska jag hem nästa helg en sväng har jag tänkt, så vad säger du om att ses? Du flyttar den helgen? ;)

2009-01-23 @ 22:18:34
Postat av: vispen

Oj, men vad då normal, hur är man då? Jag blir trött av kaffe, först blir jag glad i några minuter men sen somnar jag, lite skumt kanske men sen vaknar jag inte på länge. Men kaffe är äckligt tycker jag. Jag vet inte hur jag reagerar när jag dricker alkohol, jag ska bli nykterist har jag bestämt. Jag brukar aldrig drömma om någon på natten som jag har tänkt på under samma dag, sen kommer jag sällan ihåg vad jag har drömt under natten när jag vaknar på morgonen, störande.

Jaha, gick du ut gymnasiet nu i våras alltså? Vilken linje gick du?

2009-01-25 @ 00:28:10
URL: http://Http://vispen91.blogg.se
Postat av: ronja

Jag tycker synd om dig och du ska vara stolt. Min medkänsla är oftast = 0 inför andra, vet faktiskt inte varför.

2009-01-25 @ 17:02:00
URL: http://musikfreakar.blogg.se/
Postat av: Varya

Mainstream är för tråkmånsar ändå;)

2009-01-27 @ 14:58:24
URL: http://soderstrand.blogg.se/adhdpojken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0