Loke Nyberg - Vargaflicka

Såhär sorgligt kan det bli när en Vargaflicka är i farten...
(Jag vände på den en gång så vargen var en hona och flickan en pojk istället... Kallas man Lilla Varg eller Varg så gör man...)


Den flickan mötte varg i skogen
och vargen sa: ”Dig vill jag ha”
Och flickan nekade och tveka'
men så tog hon mod till sig, och så hon sa:
”Då må du mig vara trogen
och aldrig vill ja ha nån ann”
Och vargen log och hand han tog
och sa att vargakärleken är sann

En varman hand mot kallan loven
Jag skall göra dig till min
Känn hjärtat sticka, du vargaflicka
Jag undrar vad den tösen har uti sitt sinn
En varman hand mot kallan loven
Flickan tog i hand hans sin
Hör vargar yla i vinterkyla
Jag skall göra dig till min

Och ulven tog sin tös på ryggen
och träden blixtrade förbi
när vargen drog och käften slog
genom mörka skogen, fram i vargaraseri
Och över moss och över hyggen
for de som en iskall vind
och i kärlighet tösen pälsen slet
och kysste varsamt gråbens kind

Hem till vargamannens kula
Det kom de på ett ögonblick
Och tösen lekte och ulven smekte
allt med sin tand och klo så nätt och ömt det gick
Och under fullmånen den gula
dansade de med varann
och tösens hand satte ulv i brand
och deras vargahjärtan smälte samman och de brann

I en varma hand mot kallan loven
Jag skall göra dig till min
Känn hjärtat sticka, du vargaflicka
Jag undrar vad den tösen har uti sitt sinn
En varman hand mot kallan loven
Flickan tog i hand hans sin
Hör vargar yla i vinterkyla
Jag skall göra dig till min

Och våren kom till vargaskogen
Tillsammans gick de ut på jakt
Det mot sommarn lida och vid flickan sida
fanns han troget kvar som han hade sagt
Men för flickan var nu tiden mogen
ej längre hennes hjärta brann
Och dagen grydde och flickan flydde
för att söka en annan man

Men det budet snart till gråben nådde
och gråtande så sprang han ut
och över berg, genom ben och märg
kunde männen höra vargens brustna hjärtas tjut
Och tösen byakarlen rådde
att ”Rid iväg för fullan hov”
Men trots hästens dans fick han ingen chans
Nej, mannen föll för vargen rov

I en varman hand mot kallan loven
Jag skall göra dig till min
Känn hjärtat sticka, du vargaflicka
Jag undrar vad den tösen har uti sitt sinn
En varman hand mot kallan loven
Flickan tog i hand hans sin
Hör vargar yla i vinterkyla
jag skall göra dig till min

Men flickan visste att ulvar elden skydde
så hon satte eld på hela byn
Sin by i eld hon döpte, och männen löpte
allt medan lågorna slog högre upp i skyn
Men se! Den ulven aldrig flydde
Tillsammans gick de upp i fyr
Mot varandras arm i en eld så varm
fick vargaman och mö sitt sista äventyr

I lågan av den röda glöden
än en gång de båda brann
utav lågor kysst sen blir allting tyst
men tystna’n vittnar om att vargakärleken är sann
Tillsammans fick de möta döden
tillsammans fick de brinna ut
och i hettans plåga och eldens låga
fann de två varann igen till slut

I en varman hand mot kallan loven
Jag skall göra dig till min
Känn hjärtat sticka, du vargaflicka
Jag undrar vad den tösen har uti sitt sinn
Varman hand mot kallan loven
Flickan tog i hand hans sin
Hör vargar yla i vinterkyla
Jag skall göra dig till
Jag skall göra dig till
Jag skall göra dig till min

Kommentarer
Postat av: emma

Men Gud i London vad underbart!:D jättefin!



Ja, det där är ett uttryck..skrämmande nog.

2009-11-25 @ 16:39:13
URL: http://hopelosthead.blogg.se/
Postat av: skogsfrun på dal

Hehe, först trodde jag det var du som diktat. Har lyssnat på låten, ganska häftigt men jag tror du kan skriva något ännu bättre och kanske sätta musik till också. En utmaning? Lilla vargflicka sjunger sin egen sång:)

2009-11-26 @ 20:03:50
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se
Postat av: Ronja

sv: jag sjöng the best day med Taylor Swift, I don't believe you med Pink och Pieces of a dream med Anastacia.

2009-12-06 @ 15:15:54
URL: http://musikfreakar.blogg.se/
Postat av: skogsfrun på dal

Shass är en mycket upptagen person så här inför jul förstår sig. Skogsfrun har en trist sak att berätta...

nu vill man skjuta bort alla skogsfruns vargar på Kroppefjäll! Jag ser berget från mina fönster och tänker på de stackars djuren, förföljda genom århundraden6+++++3 Oj, det var katten Mirre som var uppe och tassade på tangentbordet;-) Ursäkta honom och matten som stör mitt i repetitionerna kanske.

Kram och hälsningar från bekymrad skogsfru.

2009-12-08 @ 17:42:00
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se
Postat av: skogsfrun på dal

Hej från vargskogen! Vill du vara så god och fortsätta spåna på min konstiga lilla berättelse?

Gå till min blogg dagens inlägg och få förhoppningsvis inspiration;-)

2009-12-14 @ 12:00:38
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0