Motgångar och hopplöshet sliter, dränker och tär...

Jag minns att jag en gång i höstas ställde mig frågan hur mycket motgångar en människa orkar med. Hur många slag, törnar, puffar, knuffar och uppförsbackar klarar man av innan det tvingar ned en längre än till knästående? Knästående har jag varit flertalet gånger sedan hårdslaget i december, då när jag insåg att jag inte skulle komma iväg till Naia över nyår. Det har känts väldigt tungt hela första kvartalet det här året... Och nu, nu kanske jag hamnar på mage i dammet istället för på de envisa knäna.

Det ser ut som om jag kan få rejäla problem ed att ta mig till Holland... För knappt en vecka sedan, dagen efter att jag bokat flyg smäller en vulkan på Island av och fyller luften med aska. Vi vet inte huruvida vårt flyg är inställt eller ej (enligt KLM:s hemsida är det det, enligt Kastrups inte) och vi vet inte om vi kan ta oss dit på annat vis... Dessutom fick jag för nåra timmar sedan höra av en vän: "Flygen förväntas fungera som vanligt från och med torsdag", vilket innebär dagen efter att jag behöver vara i Holland...

Varför känns det som om det är riktat emot mig? Dagen efter biljettbok är det vulkan-pang, dagen efter konserten går flygen normalt...
Det har varit så mycket av motgångsvaran i år... Orkar jag mer nu?

Åker ner till Köpenhamn och kollar. Kan ju lika gärna göra det och ha tur (hahahahahaha, kul...) att få komma iväg istället för att ligga här och vara ledsen. Håll tummarna för mig, snälla, snälla, snälla gulliga ni.

Kommentarer
Postat av: Emeli

Klart jag håller tummarna! :D Kram

2010-04-20 @ 15:25:26
URL: http://eemeliii.blogspot.com
Postat av: skogsfrun på dal

Måtte vindarna vända -åt rätt håll så Shass kommer iväg dit hon ska men det finns väl bussar?

I fall som detta naturkatastrofala måste väl flygbolaget betala tillbaks biletten?

2010-04-20 @ 19:02:07
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se
Postat av: Mia

Självklart hålls både tummar och tår för att Shass ska komma iväg. Motgångar brukar vända till det bättre säger de gamla. Och jag tror på det!

2010-04-21 @ 00:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0