Förtjusning, tårade ögon och uppgiven frustration

God afton, kära bloggläsare. Hur står det till med er? Har ni fint väder där ni är? Har ni badat något? Blir det någon resa under semestern, eller avnjuts den hemma med nära och kära?

Hela förra veckan gick jag som på nålar och kollade mailen 288563 gånger om dagen i förhoppningen att ett leveransmail från CDON skulle ramla in. Mail från CDON trillade det in MÄNGDER av (kändes det som i alla fall, jag har inte räknat dem), men det var aldrig något leveransmail. Vad jag väntade på? Jorns nya skiva, förstås! Dio heter den, och är en hyllningsplatta från ett troget fan till den han beundrade. Releasen var i fredags, så jag förväntade mig givetvis att få den då. Men nädå. Inte en enda skiva. Inte i måndags heller, eller i tisdags, eller igår. Men! Idag ramlade den in genombrevinkastet :) Det var nästan som om brevbäraren stått och väntat på att jag skulle sluta prata i telefon så jag kunde lyssna på den istället. Överförtjust!

Efter lunch med far och ett par vänner till honom skyndade jag mig hem för att inte missa P1 Sommar klockan 13:00. Dagens sommarpratare var en jag till och med satt alarm i telefonen för att höra. Amanda Jenssen bjöd på nästan 1,5 timme av sitt liv och musik hon själv uppskattar, väl genomtänkt till det hon pratade om. Allt från Idol-uttagningen till hennes första husdjur - en snigel - togs upp och jag fann mig flertalet gånger sittande med tårar i ögonen. Jag är inte av den lättrörda sorten, nästan så jag skäms över det ibland... Men Amanda Jenssens sommarprat berörde åtminstone mig. Tack, Amanda, för att du delade med dig av så mycket!
(Länken är till SR:s sida, där ni kan lyssna på/ladda ner Amandas sommarprat om ni vill)

Ja, den här dagen hade varit riktigt bra... Om det inte hade varit för att det röda mullermonstret med snabel som bor i mitt städskåp fått för sig att akut sälla sig till skarorna som studsar kring i salighetens jaktmarker. Så typiskt! Fick renna upp till far och knycka monstret av liknande slag (fast ett gult sådant, och något större än mitt...och något mer högljutt) ur hans städskåp för att kunna städa klart här.
Det här verkar vara ett elektronikhavererarår. Först tappar jag mobilen så displayen spricker och dör + att hela telefonen sjunger på sin sista refräng, sedan poffar ett batteri i min stereofjärris sönder och hela den blir full av batterisyra (fast den fungerar, tjohooo!), och nu dammsugaren. Fnys! Jag hoppas jag hittar garantin och att den fortfarande gäller...


Nåååja! Nu har jag fått ondgöra mig lite över min dammsugare ;) Så nu säger jag tack till Jorn och Amanda som förgyllde min dag, och tack för lunchen till pappsen, och tack tack tack tack tack till er, underbara kommenterare och övriga läsare, för att ni står ut med mitt dravel! Jag önskar jag kunde krama er på riktigt, men istället skriver jag KRAM och godnatt till er här :)


Yours sincerely,
Shass

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0