Insikter och uppmaningar

Eftersom jag redan satt rekord i antalet inlägg den här månaden (eller åtminstone tror att jag gjort det) så kan jag ju lika gärna slänga in ett till lite snabbt innan månaden hinner ta slut. Eftersom det är ett snabbt inlägg blir det förhoppningsvis kort och hinner bli färdigt före 00:00. Eftersom det ska bli det borde jag gå vidare nu och sluta börjar meningarna med eftersom...

Insikt 1: Jag glömde nämna i Hollandsredogörelsen att jag banne mig tror jag måste gifta mig med en holländsk karl. Kände det några gånger medan vi var där. Jag vill ha en. Ge mig!

Insikt 2: Jag har GLÖMT köpa ett Rosa Band i år. SKÄMS på mig! Jag hoppas ni varit bättre än jag på att stödja bröstcancerfforskningen. Jag ska sätta mig i skamvrån och skämmas tills nästa års rosabandetperiod.

Insikt 3: Året är snart slut (Nåja, om 2 månader, men i alla fall...). Kan inte fatta. Vill inte fatta. Det innebär nämligen att min pluggtid springer ifrån mig och...nu insåg jag precis att det bara är 1 månad och 14 dagar tills min uppsats i svenskakursen ska vara inlämnad och klar. YYYL! PANIIIK!

Uppmaning: Nu när det är kallt och mörkt och regnigt och tråkigt och fullt med löv utspridda över halva jordklotet tycker jag ni ska se till att hålla er varma och goa och glada. Snart är det vår och sommar igen! Tiden fram tills dess kan man ju göra något bättre med än att deppa bort. Krama varandra, drick te, mys, läs, ät mörk (minst 70%:ig) choklad, linda in er i tjocka varma mjuka goa mysfiltar och försök att tänka bort de grå gardinerna som gömmer solen. När det är dags kommer Moder Jord svepa bort dem från sin vilande dotter Sol och låta henne värma marken igen. Och är det inte ganska underbart att bo på en plats där årstidsväxlingarna faktiskt märks av? Är det inte ganska fint att se hur naturen omkring en föds, blomstrar, vissnar och vilar i vitt, bara för att sedan återfödas igen? Jag tycker det är fantastiskt!


Som ni kanske märkt under årens lopp (Jag kan faktiskt säga så nu...tror jag) händer det ibland att det tar ett tag innan jag skriver. Ifall ni vill fördriva tiden mellan mina inlägg, har tröttnat på mina maratontexter, vill få lite nya perspektiv på livet eller vad ni nu kan tänkas vilja egentligen tycker jag att ni ska göra visit hos följande:
Min älskade underbara storasyster som skriver om ditt och datt och lite av varje. Ibland nämner hon faktiskt till och med mig. ;)
Min kära kära vän Gina som skriver om allt möjligt. Hon har också en viss förkärlek för maratoninlägg, så saknar ni mina kan ni ju alltid läsa hennes. ;)
Världens tuffaste Skogsfru som delar med sig av sitt liv på torpet i Dalsland med bilder och finnurlig text, som kämpar för djurs och människors rättigheter och som helt enkelt gjort mig till en trogen läsare sedan ett år tillbaka. Läs NU!
365 saker om utifallatt ni behöver tips på saker att sysselsätta er med.

Sedan en tid tillbaka har jag också läst Kungen och Majkis blogg. Snubblade över den av en slump och blev helt fast. Barnens prat och moderns skrivsätt får mig ofta att skratta. Helt underbar och lättsam blogg.


Nej, nu säger jag farväl till oktober, hoi till november och godnatt till er. På återskrivande!

Kommentarer
Postat av: Ginny

Puss! :)

2010-11-01 @ 09:22:23
Postat av: skogsfrun på dal

Kära Shass, inte behöver DU av alla mänskor oroa dig för svenskan, orden studsar ju lätt som pingpongbollar ur din penna eller vad du nu håller i för skrivdon. Gissar att du får högsta betyg.

Tackar ödmjukt för pushing till min enkla blogg, nu får jag skärpa mig och inte göra någon ev. besviken;-)

Men lille vän...nu måste du närmare förklara vad det är för märkligt med just HOLLÄNDSKA karlar!

Till sist tack för de värmande tipsen inför den gråaste av månader -säger och verkställer bums den lydiga skogsfrua;-)

2010-11-01 @ 21:26:38
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se
Postat av: vispen

Vilket roligt och bra inlägg du hade skrivit. Ska läsa de där bloggarna och kolla in 365 saker också för har ofta tråkigt och då är det ju bra att någon har orkat sitta och skriva lite roliga saker på den där sidan:) Jag vill också gifta mig med en holländsk karl! Visst är de trevliga? Varenda människa jag har träffat från Holland har jag tyckt om jättemycket!

2010-11-02 @ 14:25:07
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: Ronja

Ja, när jag inte läser din blogg läser jag 365saker, minst en gång i veckan sen typ ett år tillbaka nu snart. Helt fantastisk blogg!

2010-11-02 @ 16:58:39
URL: http://musikfreakar.blogg.se/
Postat av: Sharon

Ginny: Puss på dig också <3



Skogsfrua: Ja du, det var en bra fråga. Jag vet inte. Det är bara något med holländska män som jag tycker om, något odefinierbart attraktivt. Jag kan tyvärr inte ge dig något bra svar. Om jag lägger vantarna på en eller kommer på vad det är som är så speciellt med dem lovar jag att hojta.

Som lite omvänd info kan jag ju avslöja att en holländsk chatkompis jag har säger att han inte står ut med de holländska kvinnorna men tycker att svenska kvinnor är mer lämpliga. Har hört att holländare och svenskar ofta blir bra par dessutom, så någon sorts koppling verkar det ju finnas...



Vispen: Jag har också tyckt om 100 % av de holländare jag mött. Däremot inte 100 % av de holländare jag haft kontakt med, men that's a whole other story. Idioter finns överallt. Du träffar en del holländare har jag förstått, så det är väl bara att haffa en när du är iväg och tävlar. Lycka till!



Ronja: Det -är- en bra blogg. Jag har läst den länge (om jag inte gissar helt fel så var det väl i min länklista du fann den?), men senaste tiden har jag inte haft tid riktigt. Anyho, kul att höra att du läser min blogg. Tack!

2010-11-02 @ 17:10:27
URL: http://shass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0