Det blir inte alltid som man tänkt sig

Till årets mors dag köpte jag en bok med titeln Det Blir Alltid Som Man Tänkt Sig" åt min kära lilla mor. Härmed vill jag med bestämdhet dementera detta. Inte att jag köpt boken då, utan att det alltid blir som man tänkt sig. Det blir det förbaske mig inte alls. Till exempel hade jag tänkt flyga till Stockholm i måndags och inte alls i söndags, som det blev eftersom jag är en sådan träskalle och bokade fel datum. Jag hade tänkt skriva ett långt och fördömande inlägg om min träskallighet och har så försökt göra i flera dagar nu. Det bidde inget av med det. Det bidde ingenting alls. Det blev baske mig inte alls som jag tänkt mig.

Vad vill jag ha sagt med detta (förutom att det inte alltid blir som man tänkt sig)? Jag vet inte. Kanske ingenting särskilt. Men vill ni veta en sak? En personlig sak? En personlig sak av den sort jag egentligen inte skriver här?

För första gången på 3,5 år har jag träffat en man som intresserat mig. Plötsligt bankade verkligheten på dörren till min drömgarderob där jag suttit och kurat i åratal och sade: "Akey-Wakey hörru, titta här!". Det känns lite konstigt, ovant...omruskande. Kemi? Skrattet? Pratet? Det tråkiga är väl att det antagligen inte blir mer än den korta timmens skratt och prat... Men det var ju åtminstone något.

Underbart är kort. Sanning.
Nu går jag tillbaka in i drömgarderoben igen. Godnatt.


Yours truly,
S.

Kommentarer
Postat av: Ginny

<3<3<3

2011-07-14 @ 21:59:26
Postat av: Shass

Ginny: <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3 Tack för telefonsamtalet idag. Tack för att du är så underbar.

2011-07-14 @ 23:46:59
URL: http://shass.blogg.se/
Postat av: Ginny

Allt för dig sötis <3<3<3

2011-07-15 @ 08:58:52
Postat av: vispen

Underbart är kort, helt sanna ord där. Hoppas verkligen att du får träffa den där mannen igen! Många krmar till dig

2011-07-16 @ 12:50:45
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: Shass

Vispen: Tack. Det är så retfullt att jag snubblar över honom när jag inte har tid att stanna och råka snubbla över honom igen. Bara att hålla tummarna och hoppas... Kramar tillbaka!

2011-07-16 @ 13:04:30
URL: http://shass.blogg.se/
Postat av: skogsfrun på dal

Den boken vore nog något för skogsfrua med -en blir aldrig för gammel för att lära sig något nytt.

Har du hittat en intressant man så KÖR PÅ! Gå inte och hoppas och vänta, man måste ge ödet en knuff ibland;-) Den tiden när junfrun satt i tornet och väntade är sen länge förbi. Kolla upp killen kontakta och kör! Stolthet är härvidlag en fördom;-))



Kramen!

2011-07-16 @ 19:46:59
URL: http://barasaras.bloggplatsen.se
Postat av: Mia

Så härligt Shass skriver om den här mannen.

Go for it girl, take your chance! :)

2011-07-17 @ 22:21:08
Postat av: Shass

Skogsfrua: Jag knuffar på lite försiktigt sådär ;) Jag är inte den jättemodiga sorten tyvärr. Men jag gör så gott jag kan! Kanske frua har några bra tips?

Kram!



Mia: Jag hade nog kunnat skriva mer, men jag försöker hålla sådant utanför bloggen om det går. Det som ändå blev var liksom bara för att jag inte kunde hålla tyst. Haha. :) Jag ska göra mitt bästa för att få honom dit jag vill!

2011-07-17 @ 23:02:28
URL: http://shass.blogg.se/
Postat av: Mia

Go for it girl :) Tappa inte bort den mannen vad du gör utan håll utkik eller anropa genom telepati!

2011-07-18 @ 00:27:42
Postat av: Marie

Om du har den minsta aning om vem den här mannen är, så GO FOR IT!!! NUUUU!!!! Tycker jag, men det är ju upp till dig, haha!:)



Kramar!

2011-07-19 @ 11:08:51
URL: http://ismen.blogg.se/
Postat av: Emeli

Grattis tjejjen! :) Kramar!

2011-07-23 @ 18:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0